Πριν και πάνω απ’ όλα θα πρέπει να αισθανόμαστε ευτυχείς. Ευτυχείς κατά το «Ευτυχείτε» που μεταδιδόταν από τηλεοράσεως κατά την επταετή δικτατορία. Η ελληνική τηλεόραση ξεκίνησε επί χούντας, οπότε, για τα σημερινά τηλεοπτικά προγράμματα, τα οποία αντιγράφουν καταλεπτώς τη χουντική «συνταγή» περί μετατροπής της ενημέρωσης σε απροσχημάτιστη προπαγάνδα και αποβλάκωσης των τηλεθεατών μέσω μαζικής και συνεχούς προβολής χαμηλού επιπέδου προγράμματος, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι ακολουθούν την πεπατημένη και το αδιάψευστο χουντικό αρχέτυπο.
Κάπως έτσι φτάνουμε στο σημείο να βλέπουμε ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης, μηδέ του πρωθυπουργού εξαιρουμένου, να εμφανίζονται ως πολυ-επιστήμονες. Οπως με μοναδικό, ανεπανάληπτο τρόπο ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος σε εκείνη την απαράμιλλη και αλησμόνητη ομιλία του παρομοίαζε τη χώρα ως ασθενή, με τη φράση: «Μην ξεχνάτε όμως, κύριοι, ότι ευρισκόμεθα προ ενός ασθενούς τον οποίον έχουμε επί της χειρουργικής κλίνης και τον οποίον, εάν ο χειρουργός δεν προσέξει κατά την διάρκειαν της εγχειρήσεως, υπάρχει περίπτωσις αντί διά της εγχειρήσεως να του χαρίσει την αποκατάστασιν της υγείας του, να τον οδηγήσει εις τον θάνατον».
Ετσι και ο πρωθυπουργός απηύθυνε, από του βήματος της Βουλής των Ελλήνων, νουθεσίες περί των ευεργετημάτων της υγιεινής διατροφής και της σωματικής άσκησης. Από κοντά και το δίδυμο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου των Μεταφορών και Συγκοινωνιών, που βάλθηκαν να μας πείσουν για την εμβρίθεια των γνώσεών τους και την οξύτητα της κριτικής τους σκέψης περί την Αισθητική και τη Φιλοσοφία της Τέχνης, με ολίγη από βυζαντινή μικρογράμματη γραφή. Και όλα αυτά για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα για το άρπα-κόλλα λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, μέσω απευθείας ανάθεσης (διότι δεν προλαβαίνουμε, κύριοι, τι να κάνουμε;). Δεν πρόλαβαν σε ένα έργο που ξεκίνησε το 2006 με ορίζοντα ολοκλήρωσης την εξαετία (ήτοι, το 2012) και χρειάστηκε τριπλάσιο χρόνο, ήτοι 18 συναπτά έτη, για να παραδοθεί ημιτελές, κατά τρόπο τραγελαφικό, προς εκμετάλλευση από ιδιώτες επιχειρηματίες.
Την ίδια στιγμή, στο Ηνωμένο Bασίλειο, το σιδηροδρομικό δίκτυο επανέρχεται στο Δημόσιο. Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης στην πράξη του ακραία νεοφιλελεύθερου δόγματος της Μάργκαρετ Θάτσερ περί ιδιωτικοποίησης των πάντων. Η ιδιωτικοποίηση των βρετανικών σιδηροδρόμων δεν έφερε άνοδο του επιπέδου υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης των επιβατών, αλλά αύξηση κομίστρων, χρονικών καθυστερήσεων, ταλαιπωρίας, αστοχιών και δυστυχημάτων με δεκάδες θύματα. Η χώρα που κάποτε καυχιόταν και καμάρωνε για την αξιοπιστία των σιδηροδρόμων της, βίωσε όλα αυτά τα παρακμιακά φαινόμενα τα οποία, με χρονική υστέρηση, παρατηρούνται και στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, κατά σύμπτωση (;) μόλις αυτό ιδιωτικοποιήθηκε.
Παρ’ όλα αυτά το μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες.
(Ph.D)2, καθηγητής Ιατρικής Φυσικής - Υπολογιστικής Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας