• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.8°C / 27.4°C
    1 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 17.5°C / 23.3°C
    1 BF
    72%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.0°C / 21.5°C
    1 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    94%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.0°C / 20.8°C
    2 BF
    78%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 17.2°C
    2 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.6°C / 20.7°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.8°C / 26.1°C
    2 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 15.9°C / 21.9°C
    1 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.5°C / 26.8°C
    2 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 21.6°C / 26.8°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    76%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    0 BF
    72%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 23.4°C
    2 BF
    51%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 19.8°C / 24.9°C
    3 BF
    85%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.0°C / 27.6°C
    3 BF
    57%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.3°C / 21.0°C
    2 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.7°C / 21.5°C
    1 BF
    82%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    1 BF
    86%

Η εξουσία ενσπείρει τον φόβο· ο φόβος είναι το δεκανίκι της

erevoktonos.blogspot.com

Αιτίες και φόβος

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ιδού το συμπέρασμα (μόνο) από ακόμη μία ένσταση αναγνώστριας - γράφει:

Εσείς προτείνετε: “Η κοινωνία οφείλει να αυτοοργανωθεί, να φέρει στη σκηνή το δικό της πολιτικό πρόταγμα”. Και ρωτώ: Την εμπόδιζε κανείς την κοινωνία να επιβάλει στις 20 Σεπτεμβρίου το δικό της πολιτικό πρόταγμα; 

Εμένα κανείς δεν με εμπόδισε στο παραβάν να βάλω στον φάκελο το ψηφοδέλτιο που διάλεξα. Και δεν άκουσα κανέναν που απείχε να ισχυριστεί ότι κάποιος τον εμπόδισε να βγει από το σπίτι και να πάει να ψηφίσει.

Και δεν έχω ώς σήμερα γνωρίσει έναν Ελληνα που να δηλώνει βλάκας ή αδαής ή παραπληροφορημένος, άρα και άμοιρος των ευθυνών του και των επιλογών του. 

Με πραγματικά φιλικά αισθήματα, σταματήστε να ασχολείστε μ’ έναν άνθρωπο, τον Αλέξη Τσίπρα, που ώς τώρα εκτελεί εντολές δικές μας σαν κλόουν που τον έχουμε βάλει να κάνει τούμπες και απευθυνθείτε στους πραγματικούς υπαίτιους του εξευτελισμού μας: εμάς τους ίδιους!

Αναδείξτε στα κείμενά σας πόσο φοβισμένα, κουτοπόνηρα και γελοία ανθρωπάκια είμαστε και παριστάνουμε τα θύματα ακόμα και όταν ψηφίζουμε ή απέχουμε. Π.Κ.

Δύο τινά με -και εκ μέρους μου- πραγματικά φιλικά αισθήματα.

Πρώτον, αυτοοργάνωση της κοινωνίας σημαίνει να συνειδητοποιήσει κατ’ αρχάς τον περιθωριακό ρόλο που της επιφυλάσσει το πολιτικό σύστημα και στη συνέχεια να το αποβάλει· όχι ψηφίζοντας αντιπροσώπους αλλά δημιουργώντας δημόσιο χώρο.

Θεσμούς, δηλαδή, οι οποίοι θα γίνουν αποδεκτοί από το εξέχον αυτό πολιτικό σύστημα, όσο και αν δεν τους θέλει.

Αυτοτελείς ομάδες δηλαδή ανά την επικράτεια μ’ ένα δίκτυο επικοινωνίας ικανό να συνεγείρει ανθρώπους του περιθωρίου (αγρότες, άνεργους, περιπτερούχους, μικροεπαγγελματίες κ.ά.).

Ολοι αυτοί γνωρίζουν βεβαίως την τεράστια δύναμη του κράτους (απρόσωπη και απόρθητη σχεδόν), ακόμη κι όταν το κράτος είναι κατειλημμένο από αριστερή κυβέρνηση.

Ο κρατικός μηχανισμός φαίνεται ανίκητος: αστυνομία - στρατός - διπλωμάτες - μυστικές υπηρεσίες, εφοπλιστές - τραπεζίτες - βιομήχανοι - Εκκλησία (!) - μέσα ενημέρωσης.

Ποιος μπορεί να διεισδύσει σ’ αυτόν τον μηχανισμό; Κανείς, εκτός εάν η κοινωνία αποφασίσει να οργανωθεί παράλληλα με δικούς της νόμους και κανόνες.

Ετσι κι αλλιώς τα πολιτικά κόμματα (οποιοδήποτε κόμμα) αδυνατούν να αποδιαρθρώσουν τον κρατικό μηχανισμό· το αντίθετο μάλιστα συμβαίνει· τα ίδια μεταλλάσσονται και χάνουν την όποια ιδεολογική τους ταυτότητα όταν αναγκάζονται να κυβερνήσουν.

Δεν έχει σχέση η αυτοοργάνωση με τις εκλογές· οι εκλογές είναι ψευδαίσθηση, απάτη ουσιαστικά, που, όμως, όλοι υποκύπτουμε στη σαγήνη τους, στην ελευθερία επιλογής τάχα και στην άσκηση του ύψιστου υποτίθεται δημοκρατικού δικαιώματος.

Δεύτερον, θα συμφωνήσω ότι είμαστε φοβισμένα, κουτοπόνηρα και γελοία ανθρωπάκια και ότι μας αρέσει να είμαστε θύματα, όχι όμως ότι είμαστε οι πραγματικοί υπαίτιοι του εξευτελισμού μας.

Οι πραγματικοί υπαίτιοι είναι όσοι έχουν την εξουσία. Αυτοί διαμορφώνουν την παιδεία, η οποία με τη σειρά της μάς διαμορφώνει σε ανθρωπάκια.

Στην παράδοση υπερτερούν οι στιγμές αλληλεγγύης απ’ αυτές που αναδεικνύουν το αξίωμα «ο θάνατός σου η ζωή μου». Η εξουσία και οι εκάστοτε τελάληδες αυτής σχηματίζουν τη συμπεριφορά και τους κανόνες· η κυρίαρχη τάξη επιβάλλει κάθε φορά τις πολιτισμικές αξίες, τι να κάνουμε; Η εξουσία ενσπείρει τον φόβο· ο φόβος είναι το δεκανίκι της.

Πώς θα διώξουμε τον φόβο, αυτό μετράει. Λέω ότι η αυτοοργάνωση είναι μια, μικρή έστω, απόπειρα να απομακρυνθεί αυτός ο φόβος και μαζί του και οι ψευδαισθήσεις ότι κάτι μπορεί να αλλάξει μέσα από αριστερές -τρέχα γύρευε- κυβερνήσεις. Καλό είναι να νιώθουμε ενεργοί πολίτες, όχι όμως να νομίζουμε ότι είμαστε κιόλας επειδή ψηφίζουμε ή επειδή ουδείς μας εμποδίζει να ψηφίσουμε.

ΥΓ.: Οσοι απέχουν από τις εκλογές δεν ψηφίζουν παραλία...

 

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το κριθάρι του Ηράκλειτου
Ας σταματήσουν επιτέλους οι λεονταρισμοί και οι μεγαληγορίες· είναι τουλάχιστον ανήθικο, ενώ έχεις ηττηθεί κατά κράτος, να δηλώνεις νικητής (!) σε φτωχούς, άνεργους, πεινασμένους, άστεγους, στους χιλιάδες...
Το κριθάρι του Ηράκλειτου
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η επόμενη μέρα
Εχουν γραφεί πολλά για τον ενθουσιασμό όταν αυτός διακατέχει τους πολίτες σε έντονες πολιτικές αντιπαραθέσεις, διαδηλώσεις, συγκρούσεις, εξεγέρσεις, επαναστάσεις. Αλλοτε είναι θετικός και άλλοτε αρνητικός,...
Η επόμενη μέρα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η ευτέλεια και ο ανορθολογισμός
Ο ανορθολογισμός φουντώνει και οδηγεί στον θάνατο πολλούς από εκείνους που τον ασπάζονται και τον υπερασπίζονται, από τους αρνητές των εμβολίων και γενικότερα του κορονοϊού παραδείγματος χάριν -εμφανίζεται...
Η ευτέλεια και ο ανορθολογισμός
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το ουίσκι, η ποίηση, η κυβέρνηση...
Τι είναι προτιμότερο σήμερα, η κατανάλωση μιας φιάλης ουίσκι VAT 69 ή η ανάγνωση μιας ποιητικής συλλογής, γραμμένης από χέρι ακριβό; Το δίλημμα, δεν φαίνεται να έχει νόημα αφού δείχνει να αφορά μειοψηφίες. Θα...
Το ουίσκι, η ποίηση, η κυβέρνηση...
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Hλίθιες μάζες, δευτεράντζες ηγέτες
Πολύ σκληρό (αληθινό) τούτο το -θα ‘πρεπε να μας προβληματίσει σοβαρά- τι σημαίνει μέτριος ηγέτης, τι σημαίνει αδαήμων ανθρωπότητα, τι ένστικτο, τι λάθος, απάτη, φύση και λοιπά. Ενδεχομένως να μη βρούμε εύκολα...
Hλίθιες μάζες, δευτεράντζες ηγέτες
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κοιτάζοντας την άβυσσο...
Δεν είναι δυνατόν να φέρονται οι της κυβέρνησης σαν χαζά παιδιά χαρά γεμάτα κι εμείς να επικροτούμε. Είναι βαθύπλοκη η εξουσία· αδιαφορεί για τον άνθρωπο και μεταλλάσσει όσους την ασκούν. Καθόλου πια δεν μας...
Κοιτάζοντας την άβυσσο...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας