• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 12.5°C
    3 BF
    83%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 12.3°C
    3 BF
    84%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.2°C / 14.0°C
    3 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.9°C / 9.4°C
    1 BF
    80%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.5°C
    4 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.4°C
    1 BF
    96%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.4°C / 6.8°C
    0 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 12.4°C
    2 BF
    80%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 13.0°C
    2 BF
    94%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 11.2°C
    2 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    4 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    4 BF
    82%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.1°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.5°C / 12.2°C
    0 BF
    85%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.8°C / 16.6°C
    1 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 12.7°C
    0 BF
    91%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 12.3°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.0°C / 8.0°C
    1 BF
    92%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εχω λόγους να ανησυχώ...

  • A-
  • A+

Πρέπει να ομολογήσω πως η καθυστέρηση της ανακοίνωσης για την τοποθέτηση της καινούργιας καλλιτεχνικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου -ή την ανανέωση της ήδη υπάρχουσας- με έκανε να ελπίζω -όπως και πολλούς λογικούς ανθρώπους νομίζω- πως όχι μόνο θα άλλαζε διεύθυνση αλλά και ενδεχομένως θα σταματούσε να ισχύει αυτή η καινούργια ιστορία με την προκήρυξη διαγωνισμού. Οχι πως είναι λάθος κάτι τέτοιο, αλλά με τον τρόπο που γίνεται δεν υπάρχουν τα εχέγγυα ότι θα ενδιαφερθούν κάποιοι άνθρωποι στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με τα ανάλογα προσόντα, την ιστορία και το κύρος για την κάλυψη της συγκεκριμένης θέσης. Το «γιατί» είναι μικρός ο χώρος εδώ για να το αναλύσω, αλλά θα επανέλθω.

Η κ. Ευαγγελάτου λοιπόν θεωρήθηκε τόσο πολύ πετυχημένη στον τομέα της που της δόθηκε άλλη μια θητεία; Εκτός και αν κάποιοι θεώρησαν πως θα έπρεπε να της δοθεί άλλη μια ευκαιρία -φαντάζομαι και λίγο με τη λογική τού «δώσ’ της άλλη μια ευκαιρία» στο γνωστό ανέκδοτο με τις ξανθιές...

Ισως κάποιοι θεώρησαν, π.χ., πως ένας Μποστ στην Επίδαυρο -με όλη την εκτίμηση και τη λατρεία που έχω στον Μποστ- δεν έφτανε ή θα έπρεπε να δούμε και έναν... Ψαθά -και εννοείται πως εκτιμώ αφάνταστα τον Ψαθά...

Βεβαίως τώρα τελείωσε το θέμα. Ας ελπίζουμε -και εγώ να είστε σίγουροι πως θα ελπίζω περισσότερο από τον κάθε άλλο- πως θα έπρεπε να της δοθεί αυτή η ευκαιρία της κ. Ευαγγελάτου, να έχω πέσει έξω και τότε θα ζητήσω δημοσίως συγγνώμη...

Δεν ξέρω τι να πω γιατί και από τη μια όλη αυτή η ιστορία της διεύθυνσης του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου και από την άλλη η προκήρυξη τέτοιων θέσεων δημοσίως χωρίς ένα στιβαρό χέρι που να πει «αυτός είναι ο κατάλληλος» και να αναλάβει τις ευθύνες -και όχι μόνο για τρία χρόνια ούτε μόνο για όσο έχει μια συγκεκριμένη κυβέρνηση την εξουσία- δεν έχουν καμία σοβαρότητα. Ελπίζω ο νυν διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, που πήρε με αυτόν τον τρόπο τη θέση του, να αποδείξει πως κάνω λάθος.

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και οπωσδήποτε το Εθνικό Θέατρο είναι θεσμοί πολιτισμού. Ειδικά το Εθνικό Θέατρο οφείλει να είναι όχι απλώς η αναζήτηση νέων καλλιτεχνικών εκφράσεων -που κάτι τέτοιο έχει γίνει τα τελευταία χρόνια-, κάτι που είναι η δουλειά περισσότερο άλλων θεατρικών οργανισμών, αλλά η συνέχιση μιας παράδοσης που τα τελευταία χρόνια έχει χαθεί από το Εθνικό μας Θέατρο. Δεν ξέρω γιατί κάποιοι έχουν θεωρήσει ότι το Εθνικό Θέατρο είναι κάτι σαν το Θέατρο Τέχνης π.χ. που η δουλειά του ήταν πάντα η αναζήτηση -αν και ακόμη και το Θέατρο Τέχνης έχει μια παράδοση που οφείλει να σεβαστεί...

Ωραία να κάνουμε δημόσιες συζητήσεις για το metoo αλλά να κοιτάμε και πώς να οριοθετήσουμε τη συνέχιση της παράδοσης και την τοποθέτησή της σωστά στο σήμερα. Ελπίζω όλα αυτά που γράφω μέχρι αυτή τη στιγμή να αποδειχτούν ένα λάθος και υπερβολικοί φόβοι. Πρώτος απ’ όλους θα πω συγγνώμη και μπράβο και για την κ. Ευαγγελάτου και για τον κ. Μόσχο. Αλλά δεν έχω πολλούς λόγους για να αισθάνομαι ασφαλής. Αγαπώ το θέατρο όπως και το Εθνικό Θέατρο, αγαπώ το κλασικό όπως και το αυθεντικά πρωτοποριακό, αγαπώ τους θεσμούς και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και δυστυχώς έχω λόγους να ανησυχώ ελπίζοντας πως δεν θα δικαιωθούν αυτοί οι φόβοι...

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Της κακιάς λωλής το πανηγύρι...
Οταν στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Επιδαύρου το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος το επόμενο Σαββατοκύριακο παρουσιάζει τη «Μήδεια» του Μποστ αυτό πια είναι για να γελάς πρώτα και να θυμώνεις μετά.
Της κακιάς λωλής το πανηγύρι...
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Από την κυρία Κατερίνα ώς τον Σπάρτακο και τη Βλαχοπούλου...
Το «Ιντεάλ» στην Πανεπιστημίου και το «Αστορ» στη Σταδίου έχουν γράψει ως αίθουσες πάνω απ’ όλα τη δική τους ιστορία στην ψυχαγωγία των Αθηναίων άρα και στην ιστορία αυτής της πόλης.
Από την κυρία Κατερίνα ώς τον Σπάρτακο και τη Βλαχοπούλου...
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Αυτόχθων οπτική
H πρόσφατη διοργάνωση του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κατάφερε να κινητοποιήσει το κοινό, σε βαθμό που για αρκετές από τις προβολές τα διαθέσιμα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί από πολύ νωρίς.
Αυτόχθων οπτική
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Αίσχος!
«Aίσχος! Αίσχος!» φώναξε και σηκώθηκε να φύγει. Δεν ήθελε όμως να αποχωρήσει διακριτικά. Ηθελε να φύγει κάνοντας φτηνό σόου, καταγγέλλοντας τη σκηνοθετική ανάγνωση του Ολλανδού Γιόχαν Σίμονς στην παγκόσμια...
Αίσχος!
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Σαν τη Φώταινα και το Κατερινιώ;
Πριν από λίγες μέρες, γράφηκε στον Τύπο ότι θα ανανεωθεί η θητεία της Κατερίνας Ευαγγελάτου και μάλιστα όχι για ένα, αλλά για τρία χρόνια ακόμα. Ετσι απλά.
Σαν τη Φώταινα και το Κατερινιώ;
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η σουίτα, ο πολιτισμός, ο (υ)ιός
Έχει περάσει ένας χρόνος από τον περσινό Γενάρη που η Σοφία Μπεκατώρου είπε το τόσο δύσκολο στοιχειώδες: η γυναίκα στη μεταμοντέρνα εποχή μας αντιμετωπίζεται ως πράγμα. Ως βδέλυγμα, ως υποψήφιο θύμα...
Η σουίτα, ο πολιτισμός, ο (υ)ιός

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας