• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.8°C / 17.9°C
    2 BF
    90%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.6°C / 14.5°C
    2 BF
    91%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 16.6°C
    1 BF
    89%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.3°C
    1 BF
    78%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.3°C
    5 BF
    94%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 15.0°C
    1 BF
    89%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 11.4°C
    2 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 12.4°C
    2 BF
    94%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 17.5°C
    3 BF
    94%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 17.3°C
    4 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.8°C
    3 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    3 BF
    83%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    4 BF
    79%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 13.4°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 12.5°C / 17.3°C
    1 BF
    79%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 19.3°C
    2 BF
    79%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 17.8°C
    0 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    89%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 16.7°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    91%
EUROKINISSI/ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η καρέκλα

  • A-
  • A+

«Μα γιατί δεν κάθεστε, να είστε πιο άνετα;»

Είχε την αμηχανία του ανθρώπου που βρίσκεται εντελώς έξω απ’ τα νερά του. Δεν ήταν ο μόνος· οι περισσότεροι γονείς που έρχονται στο σχολειό για να διεκπεραιώσουν γραφειοκρατικές διαδικασίες, ειδικά σε ημιαστικές κι αγροτικές περιοχές, έχουν αντίστοιχο κούμπωμα. Να αποπνέει πια τόσο δέος και επισημότητα το γραφείο του διευθυντή και των καθηγητών; Να έχουν δυσάρεστες εμπειρίες από τις εποχές που οι ίδιοι ήταν μαθητές και κάθε επιστροφή τους σε σχολικό περιβάλλον να είναι γι’ αυτούς μια αναμέτρηση με τον παρελθόντα εαυτό τους; Να τους προκαλεί το τέρας της δημόσιας γραφειοκρατίας μια αντανακλαστική αμυντική στάση και μια πηγαία σαστισμάρα;

Ετσι και ο συγκεκριμένος· είχε έρθει για να συμπληρώσει κάποιες υπεύθυνες δηλώσεις κι ενώ όλες οι καρέκλες γύρω του ήταν αδειανές, αυτός πήρε το στιλό που του υποδείξαμε, στήριξε το ένα του χέρι πάνω στο γραφείο και σκυφτός έγραφε με το άλλο χέρι τα στοιχεία του στη δήλωση, χωρίς να του περάσει καν απ’ το μυαλό να τραβήξει μια καρέκλα και να καθίσει. Το θεώρησε αυτονόητο ότι πρέπει να στέκει κι ότι είναι απαραίτητο να ταλαιπωρηθεί όσο μπορούσε περισσότερο, για να συμπληρώσει τη χαρτούρα που του δώσαμε.

Εξίσου αυτονόητο μάλλον το θεωρήσαμε κι εμείς, που τον κάναμε χάζι να ιδρώνει και να ξεφυσά πάνω απ’ τις φωτοτυπίες. Ωσπου ακούστηκε η παρότρυνση της συναδέλφου που μας έβγαλε, θαρρείς, απ’ τον λήθαργό μας, «μα αλήθεια γιατί δεν κάθεται ο άνθρωπος να κάνει τη δουλειά του πιο άνετα;», και σπεύσαμε να του υποδείξουμε τις πάμπολλες αδειανές καρέκλες που υπήρχανε τριγύρω. Εκείνος ο καημένος σάστισε ακόμη περισσότερο, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε να του συμβεί ήταν να βρεθεί στο επίκεντρο της προσοχής μας, μα βολεύτηκε εντέλει στην καρέκλα που επίμονα πια του προσφέραμε και ολοκλήρωσε το υπόλοιπο του έργου του σαν άνθρωπος, κι όχι να στέκει σαν τον καλόγερο που έχουμε για να κρεμάμε τα παλτά μας.

Από εκείνη την ημέρα, όποτε έρχεται κάποιος στο σχολειό για οποιαδήποτε δουλειά, αν τύχει να βρίσκομαι στον χώρο πάντοτε του προσφέρω μια καρέκλα, κι ας αρνείται συνήθως ευγενικά κι αμήχανα σαν πρώτη αντίδραση. Ας καθίσει, να είναι πιο άνετα· είναι στοιχειώδες ζήτημα ανθρώπινης αξιοπρέπειας, δικής του και δικής μου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το καλό παράδειγμα
Πάψαμε από καιρό να κυβερνούμε, να διοικούμε, να ανατρέφουμε, να διδάσκουμε, να συναναστρεφόμαστε, να εργαζόμαστε, να παίρνουμε και να δίνουμε μέσα από το καλό παράδειγμα. Όλο και σπανιότερα γίνεται χρήση της...
Το καλό παράδειγμα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Απορίας άξιο
Κάθε φθινόπωρο, συστήνονται σε Γυμνάσια της επικράτειας τα λεγόμενα ΣΚΑΕ – σε απλά ελληνικά, τα κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας.
Απορίας άξιο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αποχαιρετισμοί
Ενα σωρό αξιόλογους ανθρώπους γνωρίσαμε κι εφέτος –μαθητές και γονείς, καθηγητές και βοηθητικό προσωπικό– κι αυτή είναι η καλύτερη ανταμοιβή εμάς των γυρολόγων της δημόσιας Παιδείας, ακόμα κι αν με κάποιους...
Αποχαιρετισμοί
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μπροστά στο λευκό χαρτί
Κάποιοι που βουτάνε στα βιβλία για να πάρουν τις απαντήσεις που δεν βρίσκουν γύρω τους ή μέσα τους. Και γίνονται έτσι σοφοί και ανεκτικοί και αποκτούν το βλέμμα αυτού που ξέρει τι σημαίνει η ζωή, γιατί έμαθαν...
Μπροστά στο λευκό χαρτί
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κενά Δημοτικού
Πώς να βοηθήσω τη μητέρα των δίδυμων που δεν έχει πουθενά να παρακολουθήσει έκτακτα μαθήματα επιμόρφωσης για στήριξη παιδιών Α' Δημοτικού;
Κενά Δημοτικού
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Καλή χρονιά, για ξένα και δικά
Αραγε θα πάνε στο σχολείο τα πιτσιρίκια απέναντι, που περνάνε τη μισή μέρα ανεβασμένα στο παράθυρο του ισογείου, κι όποτε βγαίνω από το σπίτι φοβάμαι πως θα πέσουν; Πέρασαν μήνες που έχουν έρθει από κάποια...
Καλή χρονιά, για ξένα και δικά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας