• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.8°C / 28.2°C
    2 BF
    39%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 23.8°C / 28.0°C
    1 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.0°C / 27.7°C
    0 BF
    36%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    4 BF
    56%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 25.7°C
    1 BF
    46%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 21.2°C / 21.4°C
    3 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    2 BF
    34%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.8°C / 26.4°C
    2 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    3 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.1°C / 26.8°C
    3 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    4 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.2°C / 26.2°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 21.8°C
    0 BF
    55%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.5°C / 26.2°C
    2 BF
    43%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    4 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.0°C / 27.1°C
    2 BF
    39%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    3 BF
    38%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 21.7°C / 26.4°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    2 BF
    49%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Της κακιάς λωλής το πανηγύρι...

  • A-
  • A+

Ας πούμε από την αρχή την ιστορία με δυο λόγια για τους ανθρώπους που ενδεχομένως έχουν χάσει επεισόδια.

Το 1938 το Εθνικό Θέατρο, για πρώτη φορά στα νεότερα χρόνια, έπαιξε στην Επίδαυρο παρουσιάζοντας την «Ηλέκτρα» με την Παξινού και την Παπαδάκη σε μια παράσταση που έγραψε Ιστορία.

Το 1954 το Εθνικό ξαναπήγε στην Επίδαυρο με τον «Ιππόλυτο». Την επόμενη χρονιά άνοιξε επισήμως το Φεστιβάλ του Αρχαίου Δράματος της Επιδαύρου. Μέχρι το 1974 στην Επίδαυρο έπαιζε αρχαίο δράμα μόνο το Εθνικό και μετά πήγαν και ο Κουν, ο Ευαγγελάτος και το ΚΘΒΕ. Από ένα σημείο και μετά έγινε της κακιάς λωλής το πανηγύρι όπου ο καθένας πήγαινε και πηγαίνει στην Επίδαυρο και παίζει ό,τι γουστάρει. Ενα Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος βέβαια σημαίνει ότι εκεί παίζονται έργα του αρχαίου δράματος, τραγωδίες και κωμωδίες, που αν είναι καλές οι παραστάσεις ή όχι δεν είναι και στο χέρι του καθενός να προβλέψει, καλλιτεχνικά δημιουργήματα είναι. Στα παλιά χρόνια, εκτός από το φεστιβάλ στην Αρχαία Επίδαυρο είχαν εμφανιστεί και άλλα ήδη υψηλής τέχνης, με πρώτη και καλύτερη την Κάλλας το 1960, πάντα όμως με προσοχή στο τι έμπαινε μέσα εκεί. Τα τελευταία 10-15 χρόνια φοβάμαι ότι η Επίδαυρος, αντί για το ωραιότερο και αρχαιότερο καλά σωζόμενο αρχαίο θέατρο που φιλοξενούσε ένα μοναδικό φεστιβάλ παγκοσμίως, αυτό του αρχαίου δράματος, έχει γίνει κάτι σαν βραβείο τιμητικό όπου κάποιος τιμάται για την καριέρα και το ταλέντο του ενδεχομένως για να παρουσιαστεί εκεί.

Κάπως έτσι έχουμε απολαύσει στην Επίδαυρο μέχρι και την Γκόλφω. Φυσικά, κανείς δεν καταλαβαίνει πως εκτός από το ότι αυτό είναι φεστιβάλ αρχαίου δράματος, αυτό το θέατρο έχει φτιαχτεί για τα συγκεκριμένα αρχαία έργα. Και στον τομέα της η Γκόλφω είναι σπουδαία αλλά όχι για την Επίδαυρο.

Με όλα αυτά που γράφω θέλω να πω τα εξής... Πως όταν στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Επιδαύρου το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος το επόμενο Σαββατοκύριακο παρουσιάζει τη «Μήδεια» του Μποστ αυτό πια είναι για να γελάς πρώτα και να θυμώνεις μετά και είμαι σίγουρος πως και ο ίδιος ο Μποστ θα γέλαγε με κάτι τέτοιο. Βεβαίως έχουν παρουσιαστεί έργα εμπνευσμένα από τους αρχαίους μύθους, αλλά αν το πάρουμε έτσι το θέμα θα μπορούσαν να παρουσιαστούν έργα του Χόφμανσταλ και του Γκέτε σαν την «Ηλέκτρα» ή την «Ιφιγένεια», σίγουρα πάντως όχι «Μήδεια» του Μποστ....

Δεν ξέρω ποιοι είναι αυτοί που διοικούν πλέον το Εθνικό, πάντως πραγματικά λυπάμαι την κυρία Ευαγγελάτου η οποία διοικεί το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου γιατί είναι κόρη του Σπύρου Ευαγγελάτου, ενός από τους πιο ταλαντούχους και καλλιεργημένους ανθρώπους που έχουν περάσει από το ελληνικό θέατρο, με αυτά τα απίστευτα φαινόμενα στην Επίδαυρο. Αν ήθελαν να τιμήσουν τον Μποστ, το Εθνικό έχει πολλές και ωραιότατες σκηνές που του ταιριάζουν. Η «Μήδεια» του Μποστ από το Εθνικό Θέατρο στην Αρχαία Επίδαυρο είναι κάτι που αξίζει να προσπαθήσεις για να το ξεχάσεις, αλλά ας το έχουν υπόψη τους οι προϊστάμενοι όλων αυτών των υπευθύνων για όταν λήξει η θητεία τους.

Θα μου πεις με τι κάθεσαι και ασχολείσαι σήμερα πλέον. Επιμένω να ασχολούμαι γιατί απ' ό,τι φαίνεται δεν μπορείς να είσαι πια σίγουρος για κανέναν και για τίποτα... Θα επανέλθω βέβαια.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Αίσχος!
«Aίσχος! Αίσχος!» φώναξε και σηκώθηκε να φύγει. Δεν ήθελε όμως να αποχωρήσει διακριτικά. Ηθελε να φύγει κάνοντας φτηνό σόου, καταγγέλλοντας τη σκηνοθετική ανάγνωση του Ολλανδού Γιόχαν Σίμονς στην παγκόσμια...
Αίσχος!
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Σαν τη Φώταινα και το Κατερινιώ;
Πριν από λίγες μέρες, γράφηκε στον Τύπο ότι θα ανανεωθεί η θητεία της Κατερίνας Ευαγγελάτου και μάλιστα όχι για ένα, αλλά για τρία χρόνια ακόμα. Ετσι απλά.
Σαν τη Φώταινα και το Κατερινιώ;
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Πόλη, Σώμα, Πανδημία
Το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου έγινε στον φιλόξενο χώρο του κινηματοθέατρου «Τριανόν» η ημερίδα για τη διαλεκτική σχέση σώματος και αστεακού τοπίου μετά τα πρώτα κύματα της πανδημίας (που συνεχίζεται ωστόσο στο...
Πόλη, Σώμα, Πανδημία
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Αλλάζοντας τους κανόνες
Ξεκινά σήμερα το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με υβριδική διοργάνωση, με διά ζώσης και εξ αποστάσεως προβολές και δεκάδες ταινίες. Μόνο οι ελληνικές παραγωγές φτάνουν τις 50, εκ των οποίων 20 σε...
Αλλάζοντας τους κανόνες
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το πνεύμα της εποχής
Η εποχή απαιτούσε μια εικόνα Της επιταχυνόμενης γκριμάτσας της Κάτι από τη μοντέρνα σκηνή Κι όχι εν πάση περιπτώσει την αττική χάρη Οχι,...
Το πνεύμα της εποχής
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
«Δεδομένων των συνθηκών» το Φεστιβάλ Αθηνών πρέπει να προσαρμοστεί
Η εποχή δεν ευνοεί ούτε τις τσουχτερές τιμές στα εισιτήρια ούτε τον ελάχιστο χρόνο που δίνεται για την υποβολή προτάσεων από τους ενδιαφερόμενους καλλιτέχνες
«Δεδομένων των συνθηκών» το Φεστιβάλ Αθηνών πρέπει να προσαρμοστεί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας