Οι απειλές του «ισχυρού αρσενικού» Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και της κατά Φρόιντ «αρχέγονης ορδής» που τον ακολουθεί, το πλήθος δηλαδή των φίλα προσκειμένων πολιτικών, αναλυτών και ΜΜΕ, είναι πλέον καθημερινές. Η «κοινοτοπία του κακού» αναπτύσσεται από την επίσημη Τουρκία λόγω και έργω με απρόβλεπτες συνέπειες για τους ανθρώπους, για τη φύση και τον πολιτισμό. Οι συνθήκες έχουν γίνει κουρέλια στις νέες βάναυσες αναγνώσεις εναντίον της οντότητας της Ελλάδας, η οποία μετά τη Συρία παραμένει το κυρίως πιάτο της νοσηρής επιθυμίας του. «Γιατί ο ψεύτης είναι ελεύθερος να τακτοποιεί τα "γεγονότα" του προς ίδιον όφελος και ηδονή. [...] Τα μοντέρνα πολιτικά ψεύδη χειρίζονται αποτελεσματικά πράγματα τα οποία δεν είναι καθόλου μυστικά, αλλά στην πραγματικότητα είναι απολύτως γνωστά τοις πάσι.
Κάτι που είναι προφανές στην περίπτωση της επανασυγγραφής της σύγχρονης ιστορίας υπό το βλέμμα εκείνων οι οποίοι υπήρξαν οι μάρτυρές της. Είναι όμως εξίσου αληθές και στην κατασκευή εικόνων κάθε λογής, όπου εκ νέου κάθε γνωστό και διαπιστωμένο γεγονός μπορεί να διαψευσθεί ή να αγνοηθεί εάν θεωρηθεί ότι ενοχλεί την επιδιωκόμενη εικόνα. Και αυτό διότι μία εικόνα, σε αντίθεση με ένα παλαιομοδίτικο πορτραίτο, δεν θεωρείται πως πρέπει να εξωραΐζει την πραγματικότητα, αλλά να προσφέρει ένα πλήρες υποκατάστατό της…» (Χάνα Αρεντ, «La crise de la culture».)
Ο φονικός ναρκισσισμός του λευκού εξ Ανατολών άντρα, που κατηγορεί τη Δύση για αποικιοκρατία ξεχνώντας τη διακηρυγμένη δική του, που σαν τον τυφλοπόντικα ανοίγει λαγούμια στον χώρο, τον χρόνο και τις ψυχές των δικών του ανθρώπων και όσων έχει επιλέξει ως το «κακό αντικείμενο» προς το οποίο προσανατολίζεται η βία της ενοχής του ως οιονεί εισβολέα, παραμένει σε μεγάλο βαθμό ασχολίαστος. Αντιμετωπίζεται ως ακόμη μία «κανονικότητα» στον διασπασμένο από κώδικες αλληλεγγύης κόσμο συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η Ελλάδα δέχεται μετά την εκ Δυσμών επίθεση του 2010 των γερμανικών κυρίως αλλά και άλλων ΜΜΕ και πολιτικών, τη νέα αυτή κλιμακούμενη επίθεση εξ Ανατολών. Συμπληρώνεται δηλαδή μια 12ετία ενός κύκλου βίας με συνέπειες στο επίπεδο της επιβίωσης, της ποιότητας ζωής αλλά και της αυτονομίας των κατοίκων της, με επιχειρήματα εκτός δικαίου και εκτός στοιχειώδους λογικής. Η άρνηση ενδοβολής της κακοποιητικής αυτής συμπεριφοράς, η απόρριψη ενός ρόλου θύματος που δεν μας αφορά και η ειλικρινής συζήτηση για όσα γίνονται γύρω μας (και μέσα μας) ας είναι ένας δικός μας δρόμος αντίστασης .
«Το οργανωμένο ψέμα τείνει πάντοτε να καταστρέψει αυτό που αποφάσισε να αρνηθεί, αν και μόνο τα ολοκληρωτικά καθεστώτα υιοθετούν το ψέμα σαν πρώτο βήμα προς τη δολοφονία» (Χάνα Αρεντ, ό.π. ).
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας