• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 6.4°C / 11.9°C
    2 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 7.4°C
    4 BF
    60%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.7°C / 9.4°C
    1 BF
    81%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 1.9°C / 5.0°C
    1 BF
    79%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 6.9°C
    3 BF
    75%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.9°C / 5.0°C
    0 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C 1.4°C / 1.4°C
    3 BF
    64%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.1°C / 4.1°C
    1 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.4°C / 12.8°C
    4 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 9.0°C
    1 BF
    87%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 8.8°C / 12.4°C
    2 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    1 BF
    71%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.5°C / 4.9°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 3.5°C / 8.8°C
    1 BF
    78%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    1 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.8°C / 11.0°C
    0 BF
    84%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 6.6°C
    2 BF
    91%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.6°C / 6.7°C
    1 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.6°C / 2.6°C
    2 BF
    73%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι υπερήλικοι και ο βαθμός πολιτισμού

  • A-
  • A+

Kαι τα μισά να ισχύουν από όσα γράφονται και ακούγονται για το Γηροκομείο Χανίων· εάν όμως έχουν συμβεί όσα καταγγέλλονται, τότε αρκούν για να προκαλέσουν ανατριχίλα στην επικοινωνία και να μας αναγκάσουν να δούμε ξανά τη στάση μας απέναντι στους υπερήλικους, στον θεσμό της οικογένειας και να επανακαθορίσουμε τη συμπεριφορά μας απέναντι στο είδος άνθρωπος. Πώς είναι δυνατό να φέρονται οι ιδιοκτήτες με αυτόν τον απάνθρωπο και εξευτελιστικό τρόπο, κανείς δεν μπορεί να απαντήσει, εκτός βέβαια από τους οπαδούς του άκρατου κέρδους (δεν έχει σημασία αν προκύπτει [το κέρδος] από σκληρή, άθλια και ελεεινή εκμετάλλευση αδύναμων πλασμάτων όπως είναι οι υπερήλικοι).

Πολλά δεινά, ίσως τα περισσότερα, οφείλονται, εδώ και χιλιάδες ιστορικά χρόνια, στην απληστία, στο κέρδος και δεν έχει καμία σημασία για τους φιλελεύθερους καπιταλιστές αν το κέρδος προέρχεται από πώληση ναρκωτικών, που επιφέρει εκατομμύρια θανάτους, ή από στρατόπεδα συγκέντρωσης. Εξεταστέον εν προκειμένω αν ο άνθρωπος είναι πιο άγριος εν καιρώ πολέμου ή εν καιρώ ειρήνης. Ο άνθρωπος λοιπόν έχει αποδείξει ότι είναι το χειρότερο είδος του πλανήτη, ακριβώς διότι μπορεί να σκέφτεται την καταστροφή του διπλανού του [να σχεδιάζει, να αποφασίζει, να εκτελεί χωρίς να νιώθει την παραμικρή τύψη ή ενοχή για τις πράξεις του –πράξεις που εξευτελίζουν το ανθρώπινο σώμα, ό,τι πιο ιερό [απαραβίαστο] δηλαδή διαθέτει ο άνθρωπος.

Ο πολιτισμός μιας κοινωνίας κρίνεται και από τον σεβασμό των μελών της προς τους ανίσχυρους, τους ασθενείς, τους υπερήλικους, για όλους εκείνους που για διάφορους λόγους δεν μπορούν να αυτοσυντηρηθούν –το να επισπεύσουμε τον θάνατό τους είναι ανήθικο, είναι έγκλημα εκ προμελέτης, όπως και το να αδιαφορήσουμε για την τύχη τους, δείχνοντας περιφρόνηση για την κατάστασή τους. Δεν είναι δυνατόν να δείχνουμε κατανόηση απέναντι σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα μόνο και μόνο για να καρπωνόμαστε τη συνταξούλα τους και σε ό,τι αφορά την ποιότητα ζωής τους, ε, ας πάει στα κομμάτια, εμείς να έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας.

Καλές είναι οι δομές για τους υπερήλικους όταν οι κατιόντες συγγενείς δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, οφείλουμε όμως να είναι σωστές, υγιεινές, ανθρώπινες, να υπάρχει ζεστασιά και φροντίδα και καθημερινή επικοινωνία από τους υπεύθυνους και από όλους όσοι αποφασίζουμε μια τέτοια κατάληξη. Οσο ζει ο άνθρωπος πρέπει να απολαμβάνει τις πνοές του, να χαίρεται ή να αποδέχεται την ύπαρξη και τη συνύπαρξη. Αυτά είναι ψιλά γράμματα φαίνεται για όσους δεν νοιάζονται παρά για το κέρδος που θα τους αποφέρει η [νόμιμα λειτουργούσα] «επιχείρησή» τους –μπρος στο κέρδος τι είναι η αξιοπρέπεια, τι είναι η ζωή ενός γέροντα στα πρόθυρα έτσι κι αλλιώς της «φυγής» του από τούτον τον κόσμο;

Μη χαθεί για πάντα η αγάπη προς τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας –τουλάχιστον να διατηρηθεί ο σεβασμός όλων απέναντί τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο νέος βολεμένος άνθρωπος
Δεν ταράσσεται. Δεν του περισσεύουν δάκρυα. Δεν συμπάσχει. Εχει πάψει πια να αναζητεί νέες μορφές πολιτικής δράσης, που πιθανώς θα έβγαζαν από το αδιέξοδο τη χώρα. Αρκείται στο κλασικό μοτίβο τού ποιος κατέχει...
Ο νέος βολεμένος άνθρωπος
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οι Σοφιστές, η εξουσία, τα διλήμματα
Ο Σωκράτης ήταν έντιμος και ολιγαρκής, πιστός σε ό,τι κατάφερε να διανοηθεί. Ηπιε και το κώνειο, συνεπής στην υπακοή του στους νόμους, τι όμως τον έκανε να μιλάει με καλά λόγια για τους σφετεριστές της...
Οι Σοφιστές, η εξουσία, τα διλήμματα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το κομμωτήριο της εξέγερσης, στα Γιάννινα
Υπάρχει, εδώ και δεκαετίες, παρακαλώ, ένα κομμωτήριο στα Γιάννινα το οποίο έχει φέρει τα πάνω κάτω στον πολιτισμό της πόλης (και της χώρας) και, επίσης, στη δημοκρατία εν γένει, στην... τρομοκρατία και στη......
Το κομμωτήριο της εξέγερσης, στα Γιάννινα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Για την ολιγότητα του πρωθυπουργού
Απλώς ο Ελληνας πρωθυπουργός είναι ολίγος - τίποτα καλύτερο, τίποτα χειρότερο. Το αυτό ισχύει και για τους συνεργάτες του. Είναι πασιφανές πλέον ότι αυτοί οι κυβερνώντες δεν ενδιαφέρονται για την τύχη του...
Για την ολιγότητα του πρωθυπουργού
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Για τη συνείδηση και το αίσθημα
Τα όρια μεταξύ πλαγκτού και νου δεν είναι ευδιάκριτα εντούτοις· άλλες φορές κατισχύει ο νους, ο ορθολογισμός και άλλες ο θυμός, η έκ-σταση.
Για τη συνείδηση και το αίσθημα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας