• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.1°C / 19.8°C
    2 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.2°C / 17.8°C
    0 BF
    87%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.9°C / 18.8°C
    2 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Ασθενής ομίχλη
    13°C 12.9°C / 14.7°C
    0 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 16.9°C
    3 BF
    72%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.6°C / 16.7°C
    1 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 11.8°C
    0 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 18.6°C
    1 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 22.5°C
    1 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 17.9°C
    1 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 20.7°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.6°C / 16.7°C
    2 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.9°C
    0 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 16.5°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.1°C / 17.3°C
    0 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 20.8°C
    2 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.1°C / 20.0°C
    0 BF
    86%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.4°C
    2 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.3°C / 17.8°C
    1 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    1 BF
    81%
EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το δράμα, το πλοίο και το θέατρο

  • A-
  • A+

Δευτέρα πρωί. Σε ένα νησί των Κυκλάδων. Είχαμε διαλέξει να επιστρέψουμε Δευτέρα για να αποφύγουμε την πολυκοσμία. Λάθος. Το λιμάνι ήταν γεμάτο. Πρώτη φορά τόσος κόσμος. Ενας συνωστισμός που θύμιζε απαγορευμένο μπιτς πάρτι.

Κάποιοι αλλοδαποί που ζουν σε κοινωνίες δικαιωμάτων και βλέπουν αφ’ υψηλού τους αυτόχθονες, έσπευδαν στα ταξιδιωτικά γραφεία για να ζητήσουν αποζημίωση επειδή το καράβι που περίμεναν δεν θα έφτανε λόγω των Μποφόρ. Αλλοι άλλαζαν τα εισιτήριά τους για να προλάβουν ένα άλλο καράβι πριν το απαγορευτικό. Ολοι σχεδόν φορούσαν μάσκες. Ολοι σχεδόν ήταν ευγενείς. Ολοι σχεδόν προσπαθούσαν στη δύσκολη καιρική συνθήκη για το καλύτερο. Απόδειξη ότι το χειρότερο δεν χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να σου τύχει.

Ενα καράβι ανέλαβε τελικά να μεταφέρει μαζί με τους επιβάτες τους δικούς του και τους άλλους. Για να χωρέσουν οπωσδήποτε το πλήθος και να τηρήσουν όσο το δυνατόν τις ώρες άφιξης και αναχώρησης οι υπεύθυνοι αγνόησαν αυτό με το οποίο καθημερινά μας βομβαρδίζουν τα ΜΜΕ: δηλαδή τα βασικά περί της μη μετάδοσης του κορονοϊού. Κανένα πιστοποιητικό, κανένα τεστ για εμβιολιασμένους ή μη δεν ζητήθηκε. Καμία απόσταση μεταξύ των επιβαινόντων, καμία απόσταση μεταξύ καθήμενων επιβατών δεν τηρήθηκε. Ο ένας δίπλα στον άλλον. Με το καράβι να αναστενάζει κάθε τόσο από τα σχεδόν εννέα Μποφόρ που το βομβάρδιζαν. Ταχύτητα ανέμων και σουέλ έκαναν το θαλάσσιο περιβάλλον επισφαλές, σε ένα ακόμη πιο επισφαλές περιβάλλον συνωστισμού εντός του πλοίου.

Το βράδυ οι αποστάσεις στην υπαίθρια θεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε ήταν υποδειγματικές. Το θέαμα καθηλωτικό, με τον άνεμο να δημιουργεί τη δική του συνθήκη, κάνοντας τις μορφές που προβάλλονταν στον τοίχο να ανατριχιάζουν. Ενώ τα φύλλα του μοναδικού δέντρου που υπήρχε ως φυσικό σκηνικό δεν σταμάτησαν να χορεύουν. Το δέντρο που μεγάλωνε στο Μπρούκλιν θυμήθηκα, μια ανάμνηση που αναδύθηκε μέσα μου από ένα Μπρούκλιν που δεν γνώρισα ποτέ, και ευχήθηκα αυτό το μοναδικό δέντρο να μην το κόψουν ποτέ, να μην το κάψουν ποτέ.

Θέατρο μετά τις πυρκαγιές. Θέατρο ανάμεσα στις νέες σφαγές που φαντάζουν μακρινές, αλλά δεν είναι. Το Αφγανιστάν δεν είναι άλλη μία «εξωτική» και «φτωχή» και «καθυστερημένη» χώρα που δεν μας αφορά. Είναι ένας πόνος για όσα δεν μπορεί να κάνει ο άνθρωπος για τον συνάνθρωπό του, για όσα δεν μπορεί να κάνει μόνη της η τέχνη για τον άνθρωπο. Εκτός ίσως από κάτι που μπορεί: Να μας θυμίζει ότι στο πλοίο και στο θέατρο και κοντά μας και παντού η ανθρώπινη ζωή μετρά. Και πρέπει να την τιμάμε και να την προστατεύουμε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κοιμήσου Περσεφόνη
Το ίδιο το θέατρο πρέπει να δημιουργήσει, να επαναστατήσει, να καλέσει, σαν τον Διόνυσο των Βατράχων, από τον Αδη τον Αισχύλο θεραπεύοντας τις πληγές μας. Ο ύπνος της Περσεφόνης ας μην είναι παντοτινός.
Κοιμήσου Περσεφόνη
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η μελαγχολία του θεατρίνου
Τι γίνεται με τους θεατρίνους σήμερα; Ηθοποιούς, σκηνοθέτες, συγγραφείς, μουσικούς, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, χορευτές, φωτιστές και άλλους; Κεσάτια είχαν εδώ και πολύ καιρό. Η κοινωνία μας, το κράτος,...
Η μελαγχολία του θεατρίνου
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Τα παιδιά του πολέμου
Παιδιά, κορίτσια και αγόρια με ξυρισμένα κεφαλάκια. Τα παιδιά του πολέμου, του κάθε πολέμου. Η Μαρίζα Κωχ και η Νένα Βενετσάνου τα έφεραν κοντά μας, τους έδωσαν φωνή στη «Σφίγγα», το Σάββατο, σε μια...
Τα παιδιά του πολέμου
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ελένη, η γυναίκα / νεφέλη
Στο Μπάγκειον ξαναβρήκαμε τον Δήμο Αβδελιώδη. Αγαθό στοιχείο της δημιουργίας που εδώ και χρόνια ξέρει να ξαναδίνει ζωή σε κείμενα και σε κτίρια.
Ελένη, η γυναίκα / νεφέλη
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Φεβρουάριος 1940: η δολοφονία
Ηταν ο ποιητής του θεάτρου. Αυτό και μόνο προδιέγραψε την τραγική μοίρα του. Δεν είναι εύκολο να μιλήσει κανείς αφοριστικά για την τέχνη του Βσεβολόντ Μέγιερχολντ, μέσα από την έννοια της «βιομηχανικής» ή...
Φεβρουάριος 1940: η δολοφονία
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ορνεα και μικρά πουλιά
Βλέποντας τα όρνεα, στην περίπτωση αυτή τα κοράκια, και τα μικρά πουλιά, εδώ τα χελιδόνια, να κάνουν κύκλους καθώς έπεφτε ένα εκκωφαντικό ηλιοβασίλεμα στις πέτρες και το χώμα πάνω από το αρχαίο θέατρο της...
Ορνεα και μικρά πουλιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας