• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 2.5°C / 5.2°C
    3 BF
    87%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    1°C -2.1°C / 2.3°C
    3 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 4.8°C / 6.0°C
    5 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    2 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / 0.2°C
    3 BF
    51%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -3.0°C / -0.2°C
    1 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    -7°C -6.6°C / -3.8°C
    3 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 2.4°C
    2 BF
    66%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 7.8°C
    4 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 2.3°C / 3.9°C
    4 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 7.4°C
    5 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 1.8°C / 3.7°C
    4 BF
    87%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 5.4°C
    5 BF
    63%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    2°C 0.6°C / 1.9°C
    4 BF
    55%
  • Λαμία
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    1°C -0.5°C / 1.7°C
    1 BF
    82%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    3 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 3.0°C / 4.2°C
    3 BF
    91%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C -4.7°C / 1.0°C
    2 BF
    48%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    -1°C -3.3°C / 0.5°C
    2 BF
    58%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    -3°C -3.4°C / -3.4°C
    1 BF
    65%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ευτέλεια και ο ανορθολογισμός

  • A-
  • A+

Δεν είναι η εποχή της ελπίδας, των ονείρων, της αρετής, της αξιοπρέπειας, της αλληλεγγύης, της ανάτασης, της δημιουργίας. Πριν από μερικές δεκαετίες οι ως άνω έννοιες είχαν μια υλικότητα -ήξεραν οι άνθρωποι γιατί πολεμούσαν, γιατί αγωνιούσαν, είχαν προσδοκίες για βελτίωση της ζωής [τους], πίστευαν σε μεγάλες ιδέες-αφηγήσεις. Δεν είναι, όμως, και η εποχή που παίρνει να φθίνει η ανθρωπότητα.

Το κακό είναι -και αναδεικνύεται με τούτη την κυβέρνηση- ότι κομμάτια της κοινωνίας εθίστηκαν να λένε «ναι» στο ευτελές, στο αποκρουστικά ευτελές, να αποδέχονται μια αρχιτεκτονική ερειπίων (ό,τι απόμεινε από τους καιρούς της απαντοχής και των κοινωνικών προσδοκιών-οραμάτων). Ο καθείς αρπάζεται από όπου μπορεί, μια και έχει απογοητευτεί από τους ηγέτες του: από τη θρησκεία π.χ., από την «ασφάλεια», από τον [αντιεπιστημονικό] δικό του κόσμο, από τον ανορθολογισμό, από το διαδίκτυο [αυτό κι αν είναι επικίνδυνος ιός], από τυχάρπαστους δημόσια εθνικοπαραληρούντες· από έναν αμητό προσώπων-πραγμάτων-ιδεών, που ουδόλως βεβαίως συντείνουν στον εκπολιτισμό της κοινωνίας.

Ολα αυτά τα σκοταδιστικά-αναχρονιστικά-αντικοινωνικά τα προβάλλει με συνείδηση [και συνέπεια και ηδονή] ετούτη η κυβέρνηση, προ και ανασχηματισμένη, που προσπαθεί, δήθεν, να αφανίσει τις διαχωριστικές [εμφύλιες] γραμμές της ελληνικής κοινωνίας, όντας η ίδια διαχωριστική -και πώς αλλιώς αφού η ίδια νομοθετεί κατά των μικρομεσαίων και χαμηλών κοινωνικών τάξεων και ταυτόχρονα υπέρ των ολιγαρχών; Πώς αλλιώς όταν αφειδώς προσφέρει υπουργικά αξιώματα σε ακροδεξιά απομεινάρια και σε «σοσιαλιστές», που στα απότρυγα τυφλώθηκαν, αλλά ανένηψαν, από το φως του καπιταλισμού; Ενα συνονθύλευμα θλιβερών πολιτικών «αντιπάλων» κάποτε, δεν έχει σχέση με δημοκρατική (δια)κυβέρνηση. Αχ, αυτή η πολιτική καριέρα, πόση αηδία κρύβει.

Ο ανορθολογισμός φουντώνει και οδηγεί στον θάνατο πολλούς από εκείνους που τον ασπάζονται και τον υπερασπίζονται, από τους αρνητές των εμβολίων και γενικότερα του κορονοϊού παραδείγματος χάριν -εμφανίζεται όμως και σε καθημερινές δραστηριότητες. Ο ορθός λόγος δεν είναι πανάκεια βέβαια, ειδικά μετά τη χρήση που του κάνουν επαγγελματίες «ορθολογιστές»-εξουσιαστές, οι οποίοι άνετα βαφτίζουν στο όνομά του το ψάρι κρέας και άλλα πολλά. Παραμένει εντούτοις στις κοινωνίες ο κοινός νους, που τις συντροφεύει εδώ και χιλιετίες. Τουλάχιστον να διασωθεί αυτός ο νους.

Με τον πολιτιστικό κατήφορο της χώρας είναι δύσκολο να διασωθεί ο κοινός νους -αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στα μέσα -πώς τα λένε- κοινωνικής δικτύωσης. Ποιος -και πώς- θα συγκρατήσει αυτόν τον κατήφορο, το ζητούμενο σήμερα [και αύριο]. Ας στοχαστούν πάνω σε αυτό όσοι ακόμη [μπορούν να] σκέφτονται -το μεγαλείο του ανθρώπου είναι η σκέψη του. Ποιος σκέφτεται σήμερα, εξεταστέον. Κυρίως να καταθέσουν την πρότασή τους όσοι ευαγγελίζονται την αναγέννηση της χώρας -και δεν είναι λίγοι, άλλοι σοβαροί, άλλοι, οι περισσότεροι, σαχλοί. Το ερώτημα παραμένει: είναι δυνατόν να στομωθεί ο αχαλίνωτος ανορθολογισμός; Ή μάθαμε να ζούμε [και μας αρέσει] ευτελώς;

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κοιτάζοντας την άβυσσο...
Δεν είναι δυνατόν να φέρονται οι της κυβέρνησης σαν χαζά παιδιά χαρά γεμάτα κι εμείς να επικροτούμε. Είναι βαθύπλοκη η εξουσία· αδιαφορεί για τον άνθρωπο και μεταλλάσσει όσους την ασκούν. Καθόλου πια δεν μας...
Κοιτάζοντας την άβυσσο...
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Για εκείνους που δίνουν χαρά
Πώς υπάρχουν ακόμα μέσα σε αυτήν την κοινωνία τέτοιοι άνθρωποι, εξεταστέον - προκαλεί όχι μόνο έκπληξη, αλλά και διαχέει ρίγη συγκίνησης στην ατμόσφαιρα [εφόσον αυτά γίνονται αντιληπτά]. Οι άνθρωποι αυτοί...
Για εκείνους που δίνουν χαρά
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Αδιαφορώντας για τους θεσμούς
Νόμοι, γκαζόζες, απειλές, ξεφωνήματα, τουαλέτες, ουρλιαχτά αναμιγνύονται με μιαν απίστευτη ευκολία· το κράμα τους εκσφενδονίζεται προς τους πολίτες και κηλιδώνει συνειδήσεις, θεσμούς, ηθικές προσταγές,...
Αδιαφορώντας για τους θεσμούς
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Επουράνιο κι επίγειο φως
Ποιον να πρωτοφωτίσει το έρμο το άγιο πνεύμα; Αμήχανο κι αυτό από την τόση παράνοια που επικρατεί στους ανθρώπους κρούει εντούτοις [πώς;] τον κώδωνα του κινδύνου για όλους, εδώ κυρίως, σε τούτη τη χώρα. Χώρα...
Επουράνιο κι επίγειο φως
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οι «ειδικοί» και το εκεί έξω
Αυτοί που πραγματικά νοιάζονται να κατανοήσουν τι ακριβώς συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία, οφείλουν να μπουν οι ίδιοι στην κοινωνία και μάλιστα στις μικρές, θεωρούμενες ασήμαντες εκφάνσεις της. Τα μεγάλα...
Οι «ειδικοί» και το εκεί έξω
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το καφενείο και η χώρα [μας]
Δύσκολο το καφενείο -και πλέον όχι για όλους. Οσοι το παλεύουν με νύχια και με δόντια να καταστούν ικανοί να κεράσουν ένα ποτό, είναι παρόντες αλλά φαίνονται, στους τζιτζιφιόγκους που είπαμε, σαν εξωγήινοι....
Το καφενείο και η χώρα [μας]

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας