Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ούτε σταμάτησε, ούτε θα σταματήσει η Χαρούλα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ούτε σταμάτησε, ούτε θα σταματήσει η Χαρούλα

  • A-
  • A+

Εδώ και πολλά χρόνια η Χάρις Αλεξίου έχει πάψει να είναι μια τραγουδίστρια, έχει ξεφύγει προ πολλού από το να είναι μια ερμηνεύτρια, ακόμα και μια καλλιτέχνις. Οπως και η Βέμπο και ο Καζαντζίδης όσο ήταν εν ζωή, από ένα σημείο και μετά, δεν διεκπεραίωναν απλώς μια τέχνη, σπουδαία, μέτρια ή άσχημα όπως οι περισσότεροι, είχαν ξεφύγει και από την ίδια την τέχνη τους.

Και για παραλλάξω την περίφημη ατάκα του Ελία Καζάν, όταν τον ρώτησαν ποια είναι η διαφορά του Λόρενς Ολιβιέ από τον Μάρλον Μπράντο, αυτός απάντησε: «Ηθοποιοί σαν τον Ολιβιέ βγαίνουν ένας στα 100 χρόνια, ηθοποιός σαν τον Μπράντο βγαίνει ΕΝΑΣ…».

Αυτό ισχύει για τη Χαρούλα. Καλλιτέχνες σαν τη Χαρούλα βγαίνουν μία φορά. Μία η Βέμπο, μία η Ρόζα, μία η Βίκυ, μία η Μαρίκα, μία η Χαρούλα. Μία η Μπίλι, μία η Εντίθ, μία η Μαρλέν, μία η Λότε, μία η Χαρούλα…

Ολοι ξέρουν ότι μια φωνή δεν μένει ίδια μέσα στον χρόνο. Ειδικά μια φωνή που τραγουδάει «με αληθινή φωνή» όπως λέει ο φίλος ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, που δεν είναι μόνο σπουδαίος καλλιτέχνης αλλά και αυθεντικός διανοούμενος. Ο οποίος μου έχει κάνει ολόκληρη ανάλυση ποια είναι η διαφορά και πόσο επικίνδυνο είναι να τραγουδά ένας καλλιτέχνης με «αληθινή φωνή» και πόσο εύκολο είναι να φθαρεί η φωνή του με αυτόν τον τρόπο μέσα στον χρόνο. Κάπως έτσι άλλαξε μέσα στον χρόνο και η φωνή της Βίκυς, της Βέμπο, αλλά και της Μαρλέν και της Λότε…

Η Χάρις Αλεξίου ανακοίνωσε ότι σταματά να τραγουδά γιατί, από ό,τι μου είπαν, είπε κάτι, που δεν το άκουσα και το διάβασα εγώ, για τη φωνή της, ότι δεν είναι πια αυτή που ήταν. Βέβαια αυτό είναι δικό της θέμα και τα στάνταρντ ένας καλλιτέχνης τα βάζει μόνος του. Και αν εξαιρέσεις κάποιους που παριστάνουν τους ειδικούς και που μετράνε τις νότες με το υποδεκάμετρο, δεν νομίζω πως αυτοί οι οποίοι πραγματικά νιώθουν έναν καλλιτέχνη που ερμηνεύει μετράνε τις νότες ή τις οκτάβες. Τους πραγματικούς καλλιτέχνες τούς απολαμβάνεις όταν τραγουδούν με τα μάτια και την ψυχή τους.

Είχα διαβάσει και είχα ακούσει διάφορα, διαφόρων δήθεν ειδικών, για το ότι «η φωνή της Χαρούλας» δεν είναι πια αυτή που ήταν, έχω ακούσει και από κάτι σκυλιά της νύχτας το τι θα πει φωνή. Ξεχνώντας πως οι συγκεκριμένοι ειδικά ανήκουν στην κατηγορία «φωνή βοώντος εν τη ερήμω».

Εγώ και όλοι όσοι πραγματικά αγαπούμε, εκτιμούμε και θαυμάζουμε πάνω απ' όλα τη Χαρούλα Αλεξίου θέλουμε να συνεχίσουμε να την ακούμε να τραγουδάει, έστω με μια κιθάρα, έστω και ψιθυριστά. Ενας ψίθυρος από αυτήν είναι πιο σημαντικός από 5 οκτάβες από οποιονδήποτε άλλον…

Για μας ούτε σταμάτησε, ούτε θα σταματήσει η Χαρούλα να δίνει ρεσιτάλ στο μυαλό, στην ψυχή, στην καρδιά μας πάνω απ' όλα…

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Δεν δίνουν δεκάρα!
Ο χρόνος αποκαθιστά τις αδικίες στα έργα τέχνης (αν και όχι πάντα, γιατί πολλά παραμένουν άδικα υποτιμημένα), όμως συχνά το κάνει ερήμην των ίδιων των καλλιτεχνών, όταν εκείνοι δεν υπάρχουν πια.
Δεν δίνουν δεκάρα!
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οπου φυσάει ο άνεμος
Μακραίνει κάθε μέρα ο κατάλογος των ταινιών που η μετάδοσή τους από διάφορες ιντερνετικές πλατφόρμες αναστέλλεται για λόγους «πολιτικής ορθότητας». Είναι τελικά ρατσιστική ταινία το «Οσα παίρνει ο άνεμος» και...
Οπου φυσάει ο άνεμος
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΕπιβΙΩΣΗ ΙΔ΄
Το Ριτάκι, Ειρήνη το κολυμπηθράτο της, πρωτοβλέπει το φως το 1906 στη Σμύρνη. Ορισμένοι ρεμπετολόγοι προσδιορίζουν τη γέννησή της το ’13 ή ’14 και λιγότεροι το ’16 ή ’17, αφού καταπώς φαίνεται τα ’κρυβε καλά...
ΕπιβΙΩΣΗ ΙΔ΄
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο ρυθμός του Κόσμου
Μέσα στον ορυμαγδό των δραματικών συνθηκών που βιώνει παγκοσμίως η ανθρωπότητα τους τελευταίους μήνες, φαίνεται ότι στα καθ’ ημάς κάποιοι λησμόνησαν αυτούς που ιχνηλατούν τον ρυθμό του Κόσμου, τους ανθρώπους...
Ο ρυθμός του Κόσμου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»
Κάθε Παρασκευή στο «Αλσος» στο Πεδίον του Αρεως ένας μεγάλος τραγουδιστής λέει μεγάλα τραγούδια: ο Μανώλης Μητσιάς συμπλήρωσε πενήντα χρόνια καριέρας και προσπαθεί να χωρέσει στο πρόγραμμά του όσο περισσότερες...
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μυίγες του σεβδά
Γεννιέται τέτοιες μέρες, το 1882, στη Ναύπακτο και περνάει τα παιδικά του χρόνια σε διάφορες πόλεις, κατά τις μεταθέσεις του δικαστικού πατέρα του, ο οποίος πεθαίνει νωρίς. Αναγκάζεται να εργαστεί σε νεαρή...
Μυίγες του σεβδά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας