• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.7°C / 19.0°C
    1 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.5°C / 14.4°C
    3 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.6°C
    2 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 14.2°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 14.0°C
    2 BF
    82%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.9°C
    4 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 16.8°C
    1 BF
    89%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 17.5°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    2 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.5°C / 19.1°C
    1 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    4 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.2°C / 18.2°C
    3 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    10°C 9.9°C / 12.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.5°C / 14.0°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 15.8°C / 19.9°C
    1 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.0°C / 19.2°C
    1 BF
    93%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 14.9°C
    2 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 14.7°C
    1 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    1 BF
    84%
Photo by Joel Ryan/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόωρος θάνατος

  • A-
  • A+
Πρόωρος θάνατος

«Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» τιτλοφορείται το τελευταίο βιβλίο του Εντουάρ Λουί (εκδόσεις Αντίποδες, 2020). Χωρίς ερωτηματικό στο τέλος του τίτλου, γιατί, για τον συγγραφέα, δεν υπάρχει αμφιβολία, η απάντηση είναι σαφής, αδιαμφισβήτητη και σκιαγραφείται στον σύντομο απολογισμό μιας μάλλον προδιαγεγραμμένης πορείας ενός ανθρώπου. Ενός απολογισμού που μετατρέπεται σε δηκτικό καταλογισμό ευθυνών των κυβερνώντων για την έντονη ταξικότητα της σημερινής γαλλικής κοινωνίας και την τοξικότητα που αυτό συνεπάγεται.

Η απόδοση ευθυνών αφορά τις γενικότερες συνθήκες που σχετίζονται με το εργατικό ατύχημα, το οποίο τσάκισε τη μέση του πατέρα του και συνεχίζεται με:

- Τον πρόεδρο Ζακ Σιράκ και τον υπουργό Υγείας Ξαβιέ Μπερτράν που τον Μάρτιο του 2006 «αραίωσαν» δραστικά τον κατάλογο με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα, αφαιρώντας μεταξύ άλλων και πολλά για τις πεπτικές διαταραχές, που ταλάνιζαν τον, σε αναγκαστική ακινησία, πατέρα του συγγραφέα.

- Τον Νικολά Σαρκοζί, που ως υποψήφιος πρόεδρος δήλωνε το 2007 ότι οι επιδοματούχοι που δεν εργάζονται κλέβουν τα λεφτά της γαλλικής κοινωνίας, γι’ αυτό και ως πρόεδρος πλέον το 2009, μαζί με τον Μαρτέν Χιρς προχώρησαν σε αντικατάσταση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος με επίδομα που υποχρέωνε όσους ήθελαν να εξακολουθούν να το λαμβάνουν σε συνεχή αναζήτηση εργασίας, χωρίς να μπορούν να αρνηθούν την όποια προσφορά εργασίας, ανεξαρτήτως αν αυτή ήταν ασύμβατη με την κατάσταση της υγείας τους.

- Τον πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ και την υπουργό Εργασίας Μιριάμ ελ Χομρί και τον «Νόμο Εργασίας» τους που διευκόλυνε τις απολύσεις και υποχρέωνε τους εργαζόμενους να δεχθούν ακόμα περισσότερες υπερωρίες προκειμένου να μειωθεί το εργοδοτικό κόστος,

- Τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, που τον Μάιο του 2017 ειρωνεύτηκε συνδικαλιστές που φορούσαν μπλουζάκια, υποδεικνύοντάς τους να δουλέψουν για να αγοράσουν κοστούμια, και τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς μείωσε ακόμα περισσότερο τα επιδόματα των πλέον επισφαλών πολιτών, δηλαδή αυτών που τα είχαν περισσότερο ανάγκη.

Αυτούς κατονομάζει ο συγγραφέας ως δολοφόνους του πατέρα του. Τον οδήγησαν σε έναν αναπόφευκτο θάνατο, μέσω μιας κατάστασης παρόμοιας με αυτή που περιέγραψε ο Αγγλος σκηνοθέτης Κεν Λόουτς στην ταινία «Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ» (2016). «Γιατί δεν αναφέρουμε αυτά τα ονόματα σε μια βιογραφία;» αναρωτιέται ο συγγραφέας που έχει ξεκινήσει το βιβλίο του με τον ισχυρισμό της Αμερικανίδας διανοούμενης Ρουθ Γκίλμορ ότι «ρατσισμός είναι η έκθεση συγκεκριμένων πληθυσμών σε πρόωρο θάνατο». Η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ στις ΗΠΑ, καθώς και η ταινία τεκμηρίωσης του Ντέιβιντ Φρανς «Καλώς ήρθατε στην Τσετσενία» (2020), που βραβεύτηκε πρόσφατα στο 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, έρχονται να επιβεβαιώσουν την αλήθεια του ισχυρισμού αυτού.

* (Ph.D.)2, αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής Φυσικής - Υπολογιστικής Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Πορτοκαλί συναγερμός
Η βία αναπαράγεται και αλίμονο στην κοινωνία που απέναντι στις όποιες εκδηλώσεις μιας πάντα ανήσυχης νεολαίας το μόνο που έχει να αντιτάξει είναι ο βίαιος και αντιπαιδαγωγικός σωφρονισμός. Τότε, του πορτοκαλί...
Πορτοκαλί συναγερμός
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Δικάμερο
Κάτι ανάλογο συνέβη με τον «Ντάλτον» του θεσσαλικού κάμπου. Οι σκηνές που παρουσιάστηκαν ως αυθόρμητες λήψεις είναι αποτέλεσμα μιας άστοχης σκηνοθεσίας ενός κακογραμμένου σεναρίου, η εκτέλεση του οποίου...
Δικάμερο
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
«Γράφουν» στο δέρμα
Το 1982 κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο το κόμικς «When the wind blows» του Ρέιμοντ Μπριγκς. Το κόμικς μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τον ίδιο τίτλο υπό μορφή κινουμένων σχεδίων από τον Τζίμι Μουρακάμι το...
«Γράφουν» στο δέρμα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μεσούσης της νύχτας
Η πρόσφατη, «εν τω μέσω της νυκτός» σπουδή να «γίνουν τα δέοντα» ώστε τελικά να μη βραβευθεί ο διασώστης προσφύγων Ιάσων Αποστολόπουλος, έρχεται, μαζί με όλα τα παρακάτω, να μας υπενθυμίσει τη διαρκή και...
Μεσούσης της νύχτας
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ποιες είναι αυτές οι γυναίκες;
Ποιες είναι οι γυναίκες αυτής της μικρής πόλης που φαίνονται τόσο ευτυχισμένες με τις δουλειές του σπιτιού, έχοντας εγκαταλείψει όλες τις προηγούμενες δραστηριότητές τους – καλλιτεχνικές, κοινωνικές,...
Ποιες είναι αυτές οι γυναίκες;
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου
Πόσο πρέπει να είναι κατ’ ελάχιστον το ύψος ενός καθρέφτη ώστε αν σταθούμε εμπρός του να δείχνει το είδωλό μας ολόκληρο, χωρίς να κόβει τα πόδια μας στο κάτω μέρος ή/και το κεφάλι μας στο πάνω;
Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας