Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η γοητεία μιας άλλης εποχής
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η γοητεία μιας άλλης εποχής

  • A-
  • A+

Οι αδερφές Μπρόγιερ, η Ερρικα και η Μαργαρίτα, σε όλα τα χρόνια του '60 ώς τις αρχές του '70 δεν ήταν πρωταγωνίστριες μεν αλλά πρωταγωνιστούσαν στη διασκέδαση της αστικής τάξης και του καλού κόσμου που λένε, με τις εμφανίσεις τους σε θέατρα, νυχτερινά κέντρα και σε ταινίες εκείνης της εποχής. Τότε που οι επιθεωρήσεις ήταν γεμάτες ταλαντούχους ανθρώπους, ηθοποιούς, συγγραφείς και αποτελούσαν τη βασική προτίμηση των Αθηναίων όταν πήγαιναν στα θέατρα, τότε που τα νυχτερινά κέντρα στην Πλάκα κυρίως αλλά και στην παραλία είχαν ένα πολυσύνθετο πρόγραμμα, όπου δεν ανέβαιναν καλά και ντε «όλα τα μωρά στην πίστα»...

Ολα είχαν μια αίσθηση μαγείας, γοητείας, λάμψης... Ε, ήταν και εποχή ανασυγκρότησης, που λένε, για τους αστούς της εποχής και όχι μόνο, εδώ που τα λέμε όλα αυτά φάνταζαν διαφορετικά στα μάτια τους. «Ευρώπη γίναμε» έλεγαν με καμάρι χωρίς να το ειρωνεύονται αυτό οι αδελφές Μπρόγιερ, που ήταν νέες, όμορφες, χόρευαν και τραγουδούσαν υπέροχα και είχαν και αυστριακό επώνυμο, που λάτρευαν οι ξενομανείς πάντα Ελληνες, ήταν ό,τι έπρεπε για να τις θαυμάζουν, να τις αγαπούν και να είναι βέβαια μακράν καλύτερες από τα υπόλοιπα ντουέτα ή τρίο που υπήρχαν τότε.

Ντύνονταν ωραία, φαινόταν ότι είχαν κάνει πολλές πρόβες στο τραγούδι και στον χορό, γιατί ήταν δύο αλλά με απόλυτο συγχρονισμό, και είτε μόνες τους κάνοντας ένα ξεχωριστό σόου για τα δεδομένα της εποχής είτε δίπλα σε τραγουδιστές όπως η Τζένη Βάνου, ο Γιάννης Βογιατζής ή και η Μαίρη Λίντα με τον Χιώτη έλαμπαν. Ακόμα και το ντύσιμό τους ήταν ξεχωριστό. Ντύνονταν πάντα στον Γιάννη Βούρο που εκείνα τα χρόνια έντυνε τον «καλό κόσμο» και τους καλλιτέχνες της εποχής...

Και κοίτα σύμπτωση, η Ερρικα Μπρόγιερ και ο Γιάννης Βούρος έφυγαν σχεδόν ταυτόχρονα, αν και η εποχή τους είχε φύγει πολύ καιρό.

Ο Γιάννης Βούρος έτσι και αλλιώς, και λόγω ηλικίας αλλά και λόγω αλλαγής στα ενδυματολογικά, είχε γενικώς αποσυρθεί πολλά χρόνια πριν -έφυγε στα 96 του χρόνια- και οι αδερφές Μπρόγιερ είχαν αποσυρθεί εκεί στις αρχές της δεκαετίας του '70, όταν παντρεύτηκε η Κατερίνα.

Η εποχή τους είχε φύγει καιρό πριν και η Ελλάδα από τότε άλλαξε πολλές φορές, όχι πάντα προς το καλύτερο. Ομως άφησαν τα συγκεκριμένα πρόσωπα μια ωραία γλυκιά αίσθηση στον χρόνο ώς σήμερα – βοήθησαν και οι ελληνικές ταινίες, στις οποίες συμμετείχαν οι αδερφές Μπρόγιερ ή που είχε φτιάξει κοστούμια γι' αυτές ο Γιάννης Βούρος, όπως το θρυλικό μαύρο κοστούμι με τη μαχαιριά μπροστά για τη Μαίρη Χρονοπούλου στο «Μια κυρία στα μπουζούκια» όταν τραγουδούσε «Του αγοριού απέναντι».

Η γοητεία μιας άλλης εποχής και η λάμψη της και, αν θέλετε, η γραφικότητά της, αν και ο Μάνος Χατζιδάκις όταν κάποτε του είχα πει αν όντως ήταν τόσο ωραία η εποχή του '60 μου είχε πει «κάνεις λάθος, ήταν μια λάθος εποχή γιατί κυοφορούσε μια δικτατορία, απλώς τότε η χυδαιότητα δεν είχε πετάξει εντελώς από πάνω της το προσωπείο της ευπρέπειας»...

Καλό της ταξίδι...

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μ’ ένα βιβλίο ή μ’ ένα τραγούδι!
Θα ήθελα να μιλήσω κι εγώ για κάποιες ταινίες, κυρίως για να σας προτρέψω να τις δείτε. Είναι ταινίες χαμηλόφωνες, που δεν τις είδα στις διάφορες λίστες. Μίλησαν όμως κατευθείαν στην ψυχή μου, και όχι μόνο μια...
Μ’ ένα βιβλίο ή μ’ ένα τραγούδι!
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η ευτυχία να είσαι η Καρυοφυλλιά
Με τις επιλογές της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη δεν συμφωνώ πάντα. Αλλά είναι τέτοιο το ταλέντο, τέτοια η λάμψη και η προσωπικότητά της, που καταφέρνει να με κάνει να ενδιαφερθώ και για πράγματα που κανονικά δεν θα...
Η ευτυχία να είσαι η Καρυοφυλλιά
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Σύλβια, η πόρνη που δεν σέβεται
Ο Χάουαρντ Φαστ, αυτός ο υπέροχος προοδευτικός συγγραφέας, ήταν καλός και αρεστός όσο έγραφε αποκλειστικά πολιτικά μυθιστορήματα. Οταν όμως τόλμησε να γράψει και αστυνομικά… «διαφοροποιήθηκε και ασχολήθηκε...
Σύλβια, η πόρνη που δεν σέβεται
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά
«Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά» (1947). Πετάξτε τις κριτικές και δείτε αυτή την υπέροχη, αταξινόμητη ταινία, που διαπερνά το ερωτικό μελόδραμα, το ψυχολογικό δράμα και το φιλμ νουάρ, χωρίς να ανήκει σε κανένα....
Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Φεβρουάριος 1940: η δολοφονία
Ηταν ο ποιητής του θεάτρου. Αυτό και μόνο προδιέγραψε την τραγική μοίρα του. Δεν είναι εύκολο να μιλήσει κανείς αφοριστικά για την τέχνη του Βσεβολόντ Μέγιερχολντ, μέσα από την έννοια της «βιομηχανικής» ή...
Φεβρουάριος 1940: η δολοφονία
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μαυρόασπρο με μαργαριταρένιο ασημί
Λένε ότι τις δύσκολες εποχές κρίσης οι άνθρωποι γίνονται ρετρό. Βουτάνε στο παρελθόν, σε αυτά που δεν έχουν ζήσει, αλλά τα έχει τυλίξει η αχλή του ρομαντισμού, της «γλυκιάς ζωής» άλλων, καλύτερων χρόνων. Κάτι...
Μαυρόασπρο με μαργαριταρένιο ασημί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας