Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κρύβουν μέσα τους άγνοια ή υποκρισία
Eurokinissi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κρύβουν μέσα τους άγνοια ή υποκρισία

  • A-
  • A+

Πάντως αν το 1963 θέλατε να πάτε οικογενειακώς στο σινεμά και να δείτε μια ελληνική κωμωδία και στην οικογένεια περιλαμβάνονταν ανήλικα άτομα, καλό θα ήταν να μη διαλέγατε να πάτε στο «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός» με τον Αυλωνίτη, τη Βασιλειάδου και τον Ρίζο, γιατί απλούστατα ήταν ακατάλληλο, είτε το πιστεύετε είτε όχι...

Και αν είχατε ένα μικρό παιδί, από αυτά που λάτρευαν την Αλίκη Βουγιουκλάκη, δηλαδή όλα τα Ελληνόπουλα, το 1964 καλό θα ήταν να φροντίζατε να μη μάθει πως κυκλοφορεί ταινία με τίτλο «Το δόλωμα», γιατί αυτό κι αν ήταν ακατάλληλο και το παιδάκι θα σπάραζε στο κλάμα έξω από το σινεμά, μια που δεν θα το άφηναν επ' ουδενί να μπει. Και μη νομίζετε πως λέω ό,τι μου κατέβει, η συγκεκριμένη ιστορία με το παιδάκι αφορά ένα πολύ γνωστό άτομο του χώρου σήμερα.

Τα χρόνια περνούν και οι κώδικες ηθικής αλλάζουν. Το θέμα, βέβαια, είναι να υπάρχουν κώδικες ηθικής. Καλό είναι όταν υπάρχουν νόμοι να γίνονται σεβαστοί ή αν κάποιος θεωρεί ότι δεν αντιπροσωπεύουν πια την κοινωνία, να καταργούνται. Επίσης, καλό είναι στα υπουργεία Πολιτισμού αλλά και σε άλλα υπουργεία, οι άνθρωποι που ασκούν εξουσία, να ζουν την εποχή τους και όχι μια άλλη εποχή μακρινή.

Τον παλιό καιρό ήταν αλλιώς τα ήθη, όπως και τα έθιμα. Εξω από το σινεμά, δίπλα από τις φωτογραφίες του έργου και τις αφισέτες, υπήρχε μία χάρτινη μικρή ταμπελίτσα που έγραφε είτε «Κατάλληλον», είτε «Κατάλληλον από 13 ετών», είτε «Ακατάλληλον» και γίνονταν σεβαστές διότι στην είσοδο του σινεμά συνήθως ήταν ο εφοριακός που μετρούσε τα εισιτήρια και πολύ συχνά ένας αστυφύλακας.

Μπορεί να είμαι συντηρητικός, αλλά δεν θεωρώ ότι ένα μικρό παιδί μπορεί να βλέπει τα πάντα, να ακούει τα πάντα κ.λπ. κ.λπ. Ομως πριν φτάσουνε κάποιοι στο σινεμά που έπαιζε το «Τζόκερ» και καλέσουν την αστυνομία, τους εισαγγελείς και τους φαρισαίους και να μαζέψουν τα ανήλικα που έβλεπαν την ταινία, θα έπρεπε ίσως να σκεφτούν πως πλέον τα εν λόγω ανήλικα έχουν κινητό από τα 5, 6, 7 τους χρόνια, το οποίο διαθέτει και ίντερνετ. Θα έπρεπε να σκεφτούν ότι τα ανήλικα παιδιά πάσχουν από «μιθριδατισμό» μπαινοβγαίνοντας συνέχεια στο ίντερνετ, βλέποντας τηλεόραση, βλέποντας γύρω τους τι συμβαίνει...

Καλό θα ήταν να προσέχουν αυτοί που πρέπει να προσέχουν τι βλέπουν και τι ακούν οι ανήλικοι. Ομως πριν το «Τζόκερ», είναι πολύ περισσότερα αυτά που έπρεπε να προσέχουν. Διαφορετικά αυτές οι τόσο ευαίσθητες υπάρξεις που ταράχτηκαν με την παρουσία ανηλίκων στο σινεμά με το «Τζόκερ» ή κρύβουν μέσα τους την άγνοια ή κρύβουν μέσα τους την υποκρισία. Και στις δύο περιπτώσεις δεν χρειάζονται στο υπουργείο Πολιτισμού.

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Γέφυρα τριών γενεών
Σήμερα συμπληρώνονται 70 χρόνια από τη μέρα, 5 Μαρτίου 1946, που ο Ουίνστον Τσώρσιλ σάλπισε, στο Φούλτον του Μιζούρι, την έναρξη του ψυχρού πολέμου, με το περίφημο «Σιδηρούν παραπέτασμα». Στις 22 Μαρτίου 2016...
Γέφυρα τριών γενεών
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Τα πολλαπλά πρόσωπα της «μοιραίας γυναίκας»
Η γυναίκα στο φιλμ νουάρ είναι «μοιραία» στον βαθμό που επηρεάζει καταλυτικά τη ζωή του άνδρα (ας μην ξεχνάμε ότι στο είδος υπάρχει πάντα μια ερωτική ιστορία που συνδυάζεται με την αστυνομική). Κι αυτό την...
Τα πολλαπλά πρόσωπα της «μοιραίας γυναίκας»
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κινηματογραφικό ξεμασκάρεμα
Ο Χατζιδάκις σχολίαζε αρχές δεκαετίας του 1960: «Η Αμερική απέκτησε το αληθινό της πρόσωπο. Αντιδραστικότης, εθνικισμός, νοικοκυροσύνη». Δεν μπορούσε να τα έχει πει καλύτερα. Για τότε και για τώρα. Και όχι...
Κινηματογραφικό ξεμασκάρεμα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Τα παιδιά του πολέμου
Παιδιά, κορίτσια και αγόρια με ξυρισμένα κεφαλάκια. Τα παιδιά του πολέμου, του κάθε πολέμου. Η Μαρίζα Κωχ και η Νένα Βενετσάνου τα έφεραν κοντά μας, τους έδωσαν φωνή στη «Σφίγγα», το Σάββατο, σε μια...
Τα παιδιά του πολέμου
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Από τη Θεωρία Καταστροφών στην πράξη
Πώς ο «Τζόκερ» από εξαθλιωμένο, περιθωριοποιημένο και ασήμαντο κλοτσοσκούφι του συστήματος επιλέγει να φορέσει το αιματοβαμμένο χαμόγελό του, συνδυασμένο με τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας στο πρόσωπό του,...
Από τη Θεωρία Καταστροφών στην πράξη
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κακό όνειρο
Την έπιασαν τα κλάματα, αληθινά αυτήν τη φορά. Οταν ηρέμησε, ορκίστηκε να μην αφήσει τη ζωή να φύγει έτσι, να τη γεμίσει και με άλλες χαρές και άλλες εμπειρίες.
Κακό όνειρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας