Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θεωρίες (καθόλου) συνωμοσίας

«Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θεωρίες (καθόλου) συνωμοσίας

  • A-
  • A+

Εδώ και περίπου 70 χρόνια που απονέμονται τα Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, είναι τα ίδια τα κράτη που στέλνουν την ταινία που θέλουν να είναι υποψήφια με τα χρώματα της χώρας τους. Και είναι πολλές κάθε χρόνο οι συμμετοχές, καμιά φορά πλησιάζουν και τις διακόσιες. Και φυσικά όλες οι χώρες στέλνουν ταινίες με υπόθεση, δηλαδή πάρα πάρα πάρα πολύ σπάνια μία χώρα στέλνει ντοκιμαντέρ στην κατηγορία αυτή.

Ομως η Ελλάδα αποφάσισε να στείλει ως υποψήφια στην κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας μεγάλου μήκους φέτος -και όταν λέμε ξενόγλωσση εννοούμε μία ταινία όπου μιλάνε άλλη γλώσσα και όχι τα αγγλικά- ένα ντοκιμαντέρ.

Ενα βραβευμένο ντοκιμαντέρ και πολύ αξιόλογο που το υπογράφει η Μαριάνα Οικονόμου και που έχει τίτλο «Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες». Το αν ήθελε η επιτροπή να πει με αυτόν τον τρόπο πως οι ταινίες με υπόθεση στην Ελλάδα έχουν τα μαύρα τους τα χάλια και πως το ντοκιμαντέρ πάει πολύ καλύτερα, τότε πάω πάσο, έχουν απόλυτο δίκιο, όμως δεν νομίζω πως αυτός ήταν ο σκοπός τους...

Ισως το ότι ο κύριος Σπύρου, επικεφαλής της επιτροπής που το αποφάσισε αυτό, είναι λάτρης του ντοκιμαντέρ και δημιουργός του εξαιρετικά ενδιαφέροντος φεστιβάλ παιδικού κινηματογράφου στην Ολυμπία, αυτό μπορεί να σημαίνει κάτι.

Αλλά, από την άλλη, γιατί να βάλεις ως επικεφαλής μιας τέτοιας επιτροπής κάποιον άνθρωπο που ξέρεις τις επιλογές του, εκτός και αν για κάποιο λόγο κάτι ήθελες να πεις με αυτή την τοποθέτηση ή ήθελες να στείλεις μια συγκεκριμένη ταινία, μιας συγκεκριμένης δημιουργού στη συγκεκριμένη κατηγορία. Θα μου πεις πως παραείσαι μέσα σε θεωρίες συνωμοσίας, τη στιγμή που και εσύ ο ίδιος συμφωνείς πως όλες οι ταινίες με υπόθεση είναι πάρ' τη μία και βάρα την πάνω στην άλλη.

Η Λίνα Μενδώνη, υπουργός Πολιτισμού, είναι από ό,τι ξέρω εξαιρετικά καλή στη δουλειά της ως αρχαιολόγος και επίσης, όπως οι περισσότεροι αρχαιολόγοι αν όχι όλοι στο υπουργείο Πολιτισμού, πολύ ευχαρίστως θα έκαναν το υπουργείο Πολιτισμού ένα υπουργείο Αρχαιολογίας, βάζοντας στην άκρη όλες τις άλλες ασχολίες του.

Το χειρότερο είναι πως συμφωνώ απόλυτα με αυτή τη λογική. Μακάρι το υπουργείο Πολιτισμού σε αυτή τη χώρα να ασχολούνταν μόνο με τα αρχαιολογικά και γενικά την ιστορία αυτής της χώρας και να άφηνε στην άκρη όλες τις υπόλοιπες τέχνες και όλες τις άλλες ασχολίες του σε άλλα υπουργεία, όπως γινόταν δηλαδή μέχρι πριν από τη χούντα, δηλαδή το υπουργείο Παιδείας, το υπουργείο Βιομηχανίας και λοιπά και λοιπά. Μια χαρά πήγαιναν τα πράγματα για τις τέχνες και ειδικά για το σινεμά τότε, ενώ τώρα τα τελευταία χρόνια ειδικά στο σινεμά ας μην το συζητήσουμε καλύτερα.

Αλλο το ένα όμως και άλλο το άλλο...

Επιμύθιον: αν θέλετε πραγματικά να είστε σοβαροί, ή καταργήστε αυτό το υπουργείο ή αλλάξτε του χρήση...

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Και του χρόνου...
Δηλαδή, εμείς πήραμε ένα μέτριο έως κακό ντοκιμαντέρ για λόγους που δεν ξέρω και αν ξέρω δεν έχω διάθεση να πω γιατί δεν είναι το θέμα μας αυτό. Ενώ η Βόρεια Μακεδονία, το «ανύπαρκτο κράτος», έφτιαξαν...
Και του χρόνου...
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οι έγκλειστοι της Αλτόνα
Με τους κάθε λογής εγκλεισμούς που βιώνουμε αυτόν τον καιρό, θυμήθηκα τη συγκλονιστική ταινία του Βιτόριο Ντε Σίκα «Οι έγκλειστοι της Αλτόνα» (1962), διασκευή του θεατρικού έργου του Ζαν-Πολ Σαρτρ.
Οι έγκλειστοι της Αλτόνα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η τριλογία του Ερωτα
Αγάπησα πολύ την τριλογία του Βασιλικού «Το φύλλο, το πηγάδι, τ’ αγγέλιασμα» (που δίνει η «Εφ.Συν.» και η προσφορά ολοκληρώνεται αυτό το Σάββατο). Το θεωρώ την απόλυτη τριλογία για τον Ερωτα (ή την τριλογία...
Η τριλογία του Ερωτα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μικρές ερωτικές ιστορίες
Η τέχνη ύμνησε πολλές «μεγάλες» ερωτικές ιστορίες, με πασίγνωστους ήρωες, που συγκίνησαν και θα συγκινούν πάντα. Υπάρχουν όμως και «μικρές» ερωτικές ιστορίες, με άγνωστους πρωταγωνιστές, στις οποίες έτρεφα...
Μικρές ερωτικές ιστορίες
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Τσερνομπίλ 2020
Συμπληρώνονται 34 χρόνια από την 26η Απριλίου του 1986 όταν οι λειτουργικές ατέλειες των υποσυστημάτων ψύξης του πυρηνικού αντιδραστήρα 4 στο Τσερνομπίλ, κατά τη διάρκεια μιας προγραμματισμένης δοκιμής μείωσης...
Τσερνομπίλ 2020
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Νέα Υόρκη 2022
Θεωρώ ότι οι ταινίες πραγματικής «επιβίωσης» είναι εκείνες που δοκιμάζουν τον άνθρωπο απέναντι σε κινδύνους (υπαρκτούς ή μελλοντικούς) για τους οποίους υπεύθυνος είναι ο ίδιος. Οπως συμβαίνει στην...
Νέα Υόρκη 2022

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας