Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το ρίγος του νεοδημοκρατικού λόγου
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το ρίγος του νεοδημοκρατικού λόγου

  • A-
  • A+

Ανευρος –και κυρίως πληκτικά προβλέψιμος- ήταν ο λόγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης χθες, στις εργασίες του 12ου συνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας. Ουδέν καινό, πολλά κενά. Και πολλά –τι να λέμε τώρα– «θα», σαν να μην πέρασε μια μέρα από την εμφάνιση του κακομούτσουνου, «ελεύθερου», «ανεξάρτητου» ελληνικού κράτους.

Αυτά είναι άνευ σημασίας και απογοητευτικά γνωστά. Νομίζει ο κ. Μητσοτάκης [είναι παραπάνω από βέβαιος] ότι θα είναι ο μελλοντικός πρωθυπουργός της χώρας. Κούνια που τον κούναγε· με τέτοιο ρηχό, ευχητικό λόγο και τόση ελαφρότητα δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι οι ψηφοφόροι θα τον προτιμήσουν τόσο ώστε να αναδειχτεί πρωθυπουργός.

Ελεγε και κάτι ασυνάρτητα, λογοτεχνικά δήθεν, σχεδόν ακατανόητα. «Είμαστε –λέει– έτοιμοι να γυρίσουμε την πλάτη στο παρελθόν και να αλλάξουμε το μέλλον». Να αλλάξουμε το μέλλον! Τον αθεόφοβο –τι φιλολογικός άμα τε και φιλοσοφικός συλλογισμός [οίστρος;], τι αερογλωσσοκοπανήματα, τι Πηνελόπη Δέλτα και αυτοαναιρέσεις. Πάσχιζε και ο δόλιος ο σκηνοθέτης να εστιάσει σε νεανικά πρόσωπα, να δείξει ντε ότι το ακροατήριο το αποτελούσαν μέλη της νέας γενιάς, ότι τάχα η νεολαία ήταν κοντά στο νεοδημοκρατικό συνέδριο. Τζίφος. Χλομά, αμήχανα, λίγα πρόσωπα [λίγα ως προς την ποσότητα, όχι την ποιότητα, μην παρεξηγούμεθα...].

Ακουγες κι έναν πρώην πρωθυπουργό [Σαμαράς] να κραυγάζει, να απειλεί (;), να μη δαμάζει τη γλώσσα του [τη σκέψη του, το πνεύμα του]. Κι εκείνον τον Σχινά, πού τον πας; Ούρλιαζε ο άνθρωπος –τον έχουμε και στην Ευρώπη. Πάντως ένα ρίγος πολλοί πρέπει να αισθάνθηκαν να τους διαπερνάει. Δεν κρύβονται οι παλαιοδεξιοί, όποια μάσκα κι αν φορέσουν· στα κρίσιμα [στον ενθουσιασμό] εκδηλώνονται, εκμανώς δε. Εάν όλοι τούτοι θεωρούν ότι εκφράζουν το νέο, ζήτω που καήκαμε οι υπόλοιποι εμείς. Θαρρώ είναι καλύτερα που εκδηλώνονται· όχι πως δεν ξέραμε με ποιους είχαμε να κάνουμε, αλλά οι τύποι έχουν κόψει καπίστρι –φταίνε και οι δημοσκοπήσεις, τι να πεις.

Εβλεπες και τον ανεκδιήγητο Καμμένο. Τι λόγος, τι άδολος πατριωτισμός. Διεκδικεί να είναι ο μόνος Ελληνας πολιτικός [πολιτικός;], που υπερασπίζεται τα πατρογονικά εδάφη της Μακεδονίας. Ανάθεμα αν ξέρει κανείς το βάθος και τη σημασία της ετυμότητας (και της ελληνικής [αν]ετοιμότητας). Αλλά και ποιος νοιάζεται; Μία από τα ίδια και από τον λόγο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Να φτάσει όμως ο κ. Μητσοτάκης να συγκρίνει τη συγκέντρωση στην οποία μίλησε ο κ. Τσίπρας με κοτζάμ συνέδριο του κόμματός του, ε, δείχνει νομίζω πανικό. [Ούτε η αυτοδυναμία φαίνεται να του βγαίνει, ούτε καν η πρωτιά...].

Αυτά υφίσταται [παθαίνει] κανείς όταν δεν έχει άλλη επιλογή από το να βλέπει [έστω φευγαλέα] τα κανάλια της ελληνικής τηλοψίας [κρατικά και ιδιωτικά], όπου απεικονίζεται η ελληνική πολιτική πραγματικότητα [πραγματικότητα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα όσων ενασχολούνται με τα κοινά: πολιτικών και δημοσιογράφων]. Πάντως, αρχίζει να «ζεσταίνεται» για τα καλά το προεκλογικό κλίμα· μακριά από εκρήξεις...

 

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο Μητσοτάκης του Σαββόπουλου
Τι θέλει και ανακατεύεται με τα πίτουρα και βγαίνει κάθε τόσο στις τηλεοπτικές οθόνες χωρίς τη γλυκύτητα του σοφού και ώριμου καλλιτέχνη; Μέγας δημιουργός, δεν λέω, και εθνικός, αλλά κάτι λείπει από το όλον...
Ο Μητσοτάκης του Σαββόπουλου
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο πρωθυπουργός, η τάξη και η ασφάλεια
Σφάλλει πολλαπλώς ο κύριος Μητσοτάκης όταν ισχυρίζεται ότι αποκαθίστανται η τάξη και η ασφάλεια -δεν βλέπω να μειώνονται η εγκληματικότητα και η παρανοϊκότητα από την ελληνική κοινωνία· τουναντίον...
Ο πρωθυπουργός, η τάξη και η ασφάλεια
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οχι αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση
Από τη μια: δεν κάνεις αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση. Από την άλλη: δεν γράφεις για να γράφεις. Να, όμως, που ενίοτε, συμβαίνουν και τα δύο. Κάπως πρέπει να δικαιολογηθεί η παρουσία της αντιπολίτευσης...
Οχι αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Για την ασφάλεια και την τάξη
Είναι αλήθεια ότι η Νέα Δημοκρατία έχει ρίξει βάρος στην ασφάλεια στις προεκλογικές της εξαγγελίες. Αρνούνται όμως να καταλάβουν ότι η καταστολή δεν φέρνει την τάξη αλλά την αταξία -χρειάζεται, άρα, μια...
Για την ασφάλεια και την τάξη
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η παραίτηση και η τελετή
Αντε να καταλάβει κανείς, μετά τα τόσο υμνητικά του πρωθυπουργού προς τον αποπεμφθέντα υπουργό, τι ακριβώς συμβαίνει στους κόλπους της κυβέρνησης. Ηταν ένα ωραίο θέαμα, διαχυτικότατον, η τελετή παράδοσης και...
Η παραίτηση και η τελετή
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Για τον ιερόσυλο Αδωνι
Για να φανταστούμε τι θα μαθαίναμε για τους αρχαίους εάν παρακολουθούσαμε τα μαθήματα της «σχολής» του Αδωνη Γεωργιάδη. Είναι να τραβάει κανείς τα μαλλιά του διαβάζοντας τις θεματικές της διδασκαλίας [πρώτοι...
Για τον ιερόσυλο Αδωνι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας