Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για τον ιερόσυλο Αδωνι
EUROKINISSI/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για τον ιερόσυλο Αδωνι

  • A-
  • A+

Για να φανταστούμε τι θα μαθαίναμε για τους αρχαίους εάν παρακολουθούσαμε τα μαθήματα της «σχολής» του Αδωνη Γεωργιάδη. Είναι να τραβάει κανείς τα μαλλιά του διαβάζοντας τις θεματικές της διδασκαλίας [πρώτοι σε όλα και πριν από όλους οι Ελληνες, οι μόνοι Αριοι και άλλα ανατριχιαστικά].

Σηκώνει κανείς τα χέρια, με τέτοια διαστροφή που γίνεται εκεί μέσα της παγκόσμιας γραμματείας, αυτής που προέκυψε από την πολύμοχθη μελέτη των αρχαίων κειμένων. Διαβάζεις τους Λυρικούς και τους Προσωκρατικούς και φτάνεις στους τραγικούς και λες: η χώρα είναι έτοιμη να δεχτεί τη δημοκρατία. Αλλά με τι αθέμιτα μέσα, με πόσες ραδιουργίες εκδίωκε ο ένας τον άλλο.

Και μάλλον έτσι ξεκίνησε το ελληνικό πνεύμα να πνέει: από τον εγωισμό του ενός ποιητή αρχικά να επικρατήσει των προηγούμενων, ειρωνευόμενος τα μέτρα τους και φτιάχνοντας δικά του και από τη φιλοδοξία των πολιτικών στη συνέχεια να κατακτήσουν τον δήμο και την εξουσία. Υβριστές ολκής, χωρίς να πολυνοιάζονται για την ομόνοια, δεν δίσταζαν να εκτοξεύουν τα βέλη αλλήλοις.

Ακόμη και ο Ομηρος δέχτηκε τα πυρά, που παίδευσε όλη την Ελλάδα, αλλά και ο Πυθαγόρας, ο Ξενοφάνης, ο Αρχίλοχος, ο Ηράκλειτος, ο Πλάτων, ο Καλλίμαχος αργότερα - δεν έπαψαν οι ύβρεις και η απαξίωση των νεότερων προς τους παλιότερους. Αλλά αυτό ήταν σύγκρουση ευφυών ανθρώπων και κάπως έτσι ανακάλυψαν τη δημοκρατία, το δικαίωμα να έχει ο καθείς τη σειρά του στους ποιητικούς και πολιτικούς αγώνες.

Υπάρχει εν τούτοις ακόμη αναγνωστικό κοινό, που θαυμάζει [και γοητεύεται από] τις ανοησίες που ακούγονται στη, ο θεός να την κάνει, «σχολή» του Αδωνη [έστω Αδώνιδος, αφού έτσι νιώθει πιο Ελληνας]. Προφανώς είναι άνθρωποι που δεν έτυχαν κάποιας παιδείας, έμαθαν όμως ότι του Ελληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υποφέρει, ότι η Ελλάδα έδωσε τα φώτα στη Δύση [αυτό ισχύει εν πολλοίς, το θέμα είναι τώρα τι κάνει που έχει ολωσδιόλου χάσει τα φώτα των νέων καιρών, που δεν έχει έναν μπούσουλα να αντεπεξέλθει στις νέες ανάγκες - η επίκληση της αρχαίας αγλαΐας μόνο πίκρα και θλίψη προκαλεί].

Ετσι γίνεται συνήθως με τους αδαείς και, ακόμη και σήμερα, με τους μετανάστες, που για να αντισταθούν στη χλεύη πολλές φορές και στην ταπείνωση εκ μέρους των πδρώτων αποίκων [γιατί οι ιθαγενείς εσφάγησαν], είναι έτοιμοι να ακούσουν οποιαδήποτε υπερβολή αρκεί να τονωθεί η υπερηφάνειά τους και η καταγωγή τους, [η «ανωτερότητά» τους] έστω μέσα από νεκρά κείμενα - νεκρά εφόσον δεν υπόκεινται στη βάσανο της ανάγνωσης στο πρωτότυπό τους, που βέβαια ουδεμία σχέση έχει αυτό το πρωτότυπο με τις αδολεσχίες και ανοητολογίες της «σχολής» Γεωργιάδη. Και εντάξει ο Μητσοτάκης, για άγνωστους λόγους, δεν παρεμβαίνει σε αυτή την ιεροσυλία. Το πανεπιστήμιο; Η ακαδημία; Η δημοσιογραφία [λέμε...];

Το μαύρο της το χάλι έχει η μείζων αντιπολίτευση. Πού πάει με τέτοιον σκοταδισμό; Πού ο περιβόητος νεοφιλελευθερισμός της; Κι έτσι η κυβέρνηση δεν επιχειρεί επί τα βελτίω αλλά επί τα χείρω· δυστυχώς.

  

 

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο Μητσοτάκης του Σαββόπουλου
Τι θέλει και ανακατεύεται με τα πίτουρα και βγαίνει κάθε τόσο στις τηλεοπτικές οθόνες χωρίς τη γλυκύτητα του σοφού και ώριμου καλλιτέχνη; Μέγας δημιουργός, δεν λέω, και εθνικός, αλλά κάτι λείπει από το όλον...
Ο Μητσοτάκης του Σαββόπουλου
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο πρωθυπουργός, η τάξη και η ασφάλεια
Σφάλλει πολλαπλώς ο κύριος Μητσοτάκης όταν ισχυρίζεται ότι αποκαθίστανται η τάξη και η ασφάλεια -δεν βλέπω να μειώνονται η εγκληματικότητα και η παρανοϊκότητα από την ελληνική κοινωνία· τουναντίον...
Ο πρωθυπουργός, η τάξη και η ασφάλεια
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Για την ασφάλεια και την τάξη
Είναι αλήθεια ότι η Νέα Δημοκρατία έχει ρίξει βάρος στην ασφάλεια στις προεκλογικές της εξαγγελίες. Αρνούνται όμως να καταλάβουν ότι η καταστολή δεν φέρνει την τάξη αλλά την αταξία -χρειάζεται, άρα, μια...
Για την ασφάλεια και την τάξη
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το ρίγος του νεοδημοκρατικού λόγου
Ανευρος –και κυρίως πληκτικά προβλέψιμος- ήταν ο λόγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης χθες, στις εργασίες του 12ου συνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας. Ουδέν καινό, πολλά κενά. Και πολλά –τι να λέμε...
Το ρίγος του νεοδημοκρατικού λόγου
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Εμμονικός με την αλήθεια
Ο Νίκος Γρυλλάκης, που εγκατέλειψε τον μάταιο τούτο κόσμο το περασμένο Σάββατο μόλις στα πενήντα πέντε του χρόνια, διέσωσε με τη δουλειά του και το ήθος του την τιμή της πολυτραυματισμένης και πολύπαθης,...
Εμμονικός με την αλήθεια
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Στο ξέφωτο του αρχαίου σταδίου
Μερικοί άνθρωποι ανοίγουν δρόμους εκεί που οι περισσότεροι τα παρατάνε ή σαγηνεύονται από τις Σειρήνες της μαλθακότητας και παραδίδονται στην τύρβη του αχνιστού καφέ στα μαγαζάκια, που εξαπλώνονται στους...
Στο ξέφωτο του αρχαίου σταδίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας