• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.0°C / 17.4°C
    0 BF
    87%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.1°C / 12.8°C
    2 BF
    86%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 14.8°C
    1 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.0°C
    1 BF
    75%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    4 BF
    93%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 8.5°C / 10.4°C
    1 BF
    96%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 6.8°C
    3 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.2°C / 10.2°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.7°C / 16.1°C
    3 BF
    80%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.6°C
    3 BF
    88%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.4°C / 17.7°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    5 BF
    84%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.5°C / 14.5°C
    1 BF
    75%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 11.7°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 9.5°C / 12.2°C
    1 BF
    86%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.9°C
    1 BF
    91%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 16.5°C
    2 BF
    93%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.1°C / 12.1°C
    2 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.2°C / 12.8°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    1 BF
    92%

Γυναίκες

  • A-
  • A+

Οταν συνωμοτούν οι γυναίκες, οι άντρες καλά θα κάναμε να ξεπορτίζουμε ακροποδητί, ρίχνοντας μια κλεφτή ματιά στα νώτα μας, μόλις βγαίνουμε απ’ το οπτικό τους πεδίο και να γινόμαστε Λούηδες. Ειδάλλως κινδυνεύουμε να παγιδευτούμε σε μια αδιόρατη μέγκενη και να σπάσουμε χίλια κομμάτια, σαν γυαλί. Στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο τις Δευτέρες και τις Τρίτες, φέτος τον χειμώνα, θριαμβεύουν οι εξαιρέσεις. Κάμποσα διαβολεμένα θηλυκά μηχανορραφούν, ανατρέποντας παγιωμένους κανόνες, όπως ο παραπάνω, προσφέροντας ταυτοχρόνως θαυμαστό θέαμα και ακρόαμα, απ’ το οποίο αποχωρούν μαγεμένα άπαντα τα φύλα και οι φυλές.

Θέμα τη γυναίκα-αιώνιο θύμα του αρσενικού που περικλείει ο σερνικός κόσμος έχει ο μονόλογος που σκάρωσε η Αναστασία Μουτσάτσου. Εν περιλήψει: Μια κοπέλα μεγαλώνει στην «αγνή» ελληνική ύπαιθρο σε παλαιότερες, δίσεκτες δεκαετίες. Ο πατέρας-αφέντης και ο παιδόφιλος θείος χαράσσουν ανεξίτηλα την ψυχή της με ανεπούλωτα τραύματα. Επαναστατεί και, με αρωγό τη μητέρα της, δραπετεύει σε γειτονική πόλη, όπου εγγράφεται στο Γυμνάσιο. Χαρίζει τα σκιρτήματα της εφηβικής αγάπης στον Λευτέρη, τον πρώτο της.

Ομως, πρόκειται για κοινό προαγωγό και προτού το πολυκαταλάβει μετατρέπεται από μαθήτρια σε πόρνη, βιώνοντας καθημερινό αυτοεξευτελισμό. Υποτάσσεται και απαλλάσσεται από τύχη. Στον Μίλτο, τον δεύτερο, εναποθέτει τις διαψευσμένες ελπίδες της. Τον υποβάλλει σε διαρκή καψώνια, ωστόσο εκείνος επιμένει, δείχνει να τη θέλει τρελά, ώσπου τον παντρεύεται. Δεν γεύεται ποτέ, παρά ταύτα, την οικιακή γαλήνη. Ο σύζυγος μεταβάλλεται σε σατράπη κι ο γάμος σε ισόβια ποινή, φυλακή απ’ την οποία φοβάται να αποδράσει κι όταν συναντά τον πραγματικό έρωτα στο πρόσωπο της Δάφνης, τρομοκρατείται ενώπιον της παρέκκλισης και την προδίδει.

Νιώθει σκουπίδι, ένα τίποτα άνευ αυτοεκτίμησης και αυτοσεβασμού. Κι εκεί που όλα αποβαίνουν εις βάρος της, αποφασίζει να πάρει τη ζωή στα χέρια της, συμφιλιώνεται μαζί της και λυτρώνεται με όχημα την αγάπη για την κόρη της. Δεν υπεισέρχομαι σε περαιτέρω λεπτομέρειες. Η γλυκιά συγκίνηση που πλημμυρίζει το φινάλε βιώνεται μόνο στην αίθουσα. Η σκηνοθέτις Ελένη Γκασούκα λάτρεψε το δράμα της ταλαίπωρης ηρωίδας και το άπλωσε αριστοτεχνικά σ' ένα λιτό σκηνικό. Αρκεσαν ένα γραφείο κι ένα δέντρο, που ενίοτε περιστρέφεται. Στη σκιά, στα κλαριά και τις κουφάλες του η Μυρτώ Αλικάκη ξεδιπλώνει το ταλέντο της.

Ηθοποιός με όλα τα γράμματα κεφαλαία. Διεισδύει στην τραγικότητα του ρόλου και τον ερμηνεύει με χειμαρρώδη λόγο, παύσεις, εκφράσεις και κινήσεις. Παίζει με ολόκληρο το κορμί της εν εγρηγόρσει. Και τραγουδά με την τέχνη της υποκριτικής να πάλλεται στις φωνητικές της χορδές. Εχω ακούσει δεκάδες φορές τη Φωτεινή Βελεσιώτου πάντα κατάπληκτος με τη συγκλονιστική φωνή της και τα τεράστια αποθέματα ψυχής με τα οποία απογειώνει τις μελωδίες. Στη συγκεκριμένη παράσταση υπερβαίνει συχνάκις τον καλύτερό της εαυτό. Η Αναστασία Μουτσάτσου αποδεικνύει πως συγκαταλέγεται στις μεγάλες κυρίες του τραγουδιού. Δένουν μοναδικά οι δυο τους κι ας είναι τόσο διαφορετικές. Μας ταξιδεύουν σ' όλη την έκταση της ελληνικής μουσικής. Εξοχοι και οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη. Μην ξεγελιέστε μολαταύτα. Θα τα ’χαν κάνει θάλασσα τόσες γυναίκες, αν δεν συνοδεύονταν από τους Γιώργο Τσοκάνη στο πιάνο, Γιώργο Καραμφίλλη στο μπουζούκι, Νίκο Παπαναστασίου στο ακορντεόν και Βασίλη Κετεντζόγλου στην κιθάρα. Σπεύσατε. Η συνέχεια επί της οθόνης ή μάλλον στο σανίδι.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παρατεταμένο χειροκρότημα Ευτυχίας
Νιώθεις ότι συμμετέχεις σε μια μυσταγωγία, μια μέθεξη. Προσπαθώντας να εντοπίσεις κατόπιν τις μυστικές διόδους οι οποίες πλημμυρίζουν την αίθουσα με τέτοιο συναίσθημα, απλώς βλέπεις και ξαναβλέπεις το έργο,...
Παρατεταμένο χειροκρότημα Ευτυχίας
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αγριο επιδόρπιο
Αναφέρομαι, ασφαλώς, στο «Γεύμα» της Λείας Βιτάλη που έχει τιμηθεί με κρατικό βραβείο, το 1998. Παίζεται και πάλι στο Θέατρο οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής», Δευτέρες και Τρίτες, στις 9 το βράδυ.
Αγριο επιδόρπιο
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Προσγείωση ΞΒ΄
Ξακουστή βιτριολίστρια κατά τον Μεσοπόλεμο υπήρξε η μετέπειτα αθάνατη λαϊκή ερμηνεύτρια Σωτηρία Μπέλλου. Γράφτηκαν μισές αλήθειες σχετικά τούτες τις μέρες, οπότε αφήνουμε την ίδια να διηγηθεί τα καθέκαστα μέσα...
Προσγείωση ΞΒ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Φραγκογιαννού
Ωριμη και αειθαλής, σαν το κρασί που δυναμώνει ευωδιαστά και μεθυστικά όσο παλιώνει, η Νένα Μεντή ενσαρκώνει τη Φραγκογιαννού. Γεμίζει το παλκοσένικο με την ερμηνεία της και την πλατεία με την προσωπικότητά...
Φραγκογιαννού
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Επάγγελμα νύφη
Ζάπλουτους αρσενικούς παντρεύτηκε. Ούτε έναν ούτε δύο. Εννέα τον αριθμό. Εγινε πιο γνωστή για τους συζύγους της παρά για το αμφιλεγόμενο ταλέντο της στην υποκριτική. Και για τις κυνικές της ατάκες, με τις...
Επάγγελμα νύφη
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Θέατρο μάχης
Ηθοποιός σημαίνει φως... σταγόνα νερό και κομμένο τηλέφωνο. Τρόπος του λέγειν φως. Στη χειρότερη περίπτωση μέσω ρευματοκλοπής και στην καλύτερη με διακανονισμό των ανεξόφλητων οφειλών στη ΔΕΗ. Ηγουν ημίφως...
Θέατρο μάχης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας