• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 9.8°C / 16.2°C
    0 BF
    87%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.5°C / 14.4°C
    1 BF
    77%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.0°C / 14.8°C
    4 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    3 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    4 BF
    82%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.0°C / 13.7°C
    1 BF
    86%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 6.7°C
    1 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 13.6°C
    3 BF
    91%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.7°C / 15.8°C
    5 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 9.9°C / 15.9°C
    4 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.4°C / 17.4°C
    4 BF
    88%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 14.6°C
    4 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    6 BF
    77%
  • Λάρισα
    Ομίχλη
    4°C 3.9°C / 6.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 6.5°C / 12.8°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.4°C / 17.8°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.9°C / 16.4°C
    0 BF
    71%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.3°C / 12.7°C
    2 BF
    90%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 9.7°C / 14.4°C
    1 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    2 BF
    95%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μπλε Μπικ

  • A-
  • A+
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

Μεγαλουργεί τις δεκαετίες του 1950 και ’60 εισάγοντας στη χώρα τη φωτεινότερη εκδοχή του νουάρ. Γράφει μυθιστορήματα μυστηρίου με πλοκή εφάμιλλη της Αγκαθα Κρίστι. Τα δημοσιεύει συνήθως σε συνέχειες σε περιοδικά και εφημερίδες του συντηρητικού φάσματος. Ηρωές του, αυτοδημιούργητοι επιστήμονες και επαγγελματίες λαϊκής καταγωγής. Σατανικές συμπτώσεις τούς ενοχοποιούν ως δράστες πολύκροτων εγκλημάτων. Μετρ του σασπένς και της ανατροπής ωστόσο ο συγγραφέας, τους αποδίδει στο κοινό λευκές περιστερές με περιγραφές που κόβουν την ανάσα.

Αποκαλύπτεται βαθμηδόν στις τελευταίες σελίδες πως οι υπεράνω πάσης υποψίας δολοφόνοι ανήκουν στη χορεία των εκπροσώπων της σάπιας μπουρζουαζίας, έχοντας χρηματίσει αρκετά συχνά μαυραγορίτες στα χρόνια της Κατοχής, ανεξίλαστοι συνεργάτες των κατακτητών στις δοσοληψίες στους οποίους οφείλουν τον άνομο πλουτισμό τους. Τούτων δοθέντων, τα κοινωνικά του χαρακτηριστικά προδίδουν τον ένοχο από τα πρώτα κεφάλαια και κατόπιν απολαμβάνεις τη μαεστρία του γράφοντος να επιβεβαιώνει τις βάσιμες υποψίες σου. «Τι θέλω και τον διαβάζω, εφόσον γνωρίζω εξαρχής τον θύτη» απορώ από καιρού εις καιρόν.

Ριψοκινδυνεύω, μολαταύτα, μαγεμένος από την ανάγνωση. Τα μυθιστορήματά του μοσχοβολούν, βλέπεις, το άρωμα, τους ήχους και τις εικόνες μιας υπέροχης Αθήνας που δεν υπάρχει πια. Ο πατριάρχης της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας, καίτοι έλκει την καταγωγή του από την επαρχία και μεγάλωσε σε κάμπους και νησιά, λατρεύει την πρωτεύουσα και ζωντανεύει ανεξίτηλα στο έργο του διαδρομές, κτίρια, ταβέρνες, θέατρα, δενδροστοιχίες και ανθρώπινες σχέσεις μιας άλλης εποχής. Δικαίως θα αναρωτηθείτε γιατί δεν έχω αναφερθεί ώς τώρα στο ονοματεπώνυμό του. Μα ασφαλώς επειδή τον φυσικό και ηθικό αυτουργό του εγκλήματος τον μαθαίνουμε πάντα στο τέλος.

Η πένα του Γιάννη Μαρή, κατά κόσμον Τσιριμώκου, κρύβεται πίσω από τις χιλιάδες ευφραντικές σελίδες που επικαλούμαι. Ακριβέστερα το κλασικό μπλε Μπικ, αφού επιμένει να γράφει με το διαχρονικό μας στυλό. Γεννιέται σαν σήμερα το 1916 στη Σκόπελο και ανδρώνεται στη Χίο και τη Λάρισα ακολουθώντας τις μεταθέσεις του δικαστικού πατέρα του, Δημοσθένη Τσιριμώκου, που κατάγεται από τη Φθιώτιδα.

Στη Νομική Θεσσαλονίκης που σπουδάζει εντάσσεται στον σοσιαλιστικό χώρο. Μαζί με τον Αλέξανδρο Σβώλο και τον εξάδελφό του Ηλία, κομισάριο στην κυβέρνηση του Βουνού και μετέπειτα πρωθυπουργό της αποστασίας, εντάσσεται στο ΕΑΜ και παίρνει ενεργό μέρος στην Αντίσταση. Μετά την απελευθέρωση εργάζεται σε αθηναϊκές εφημερίδες και φυλακίζεται εξαιτίας αποκαλύψεων για το κολαστήριο της Μακρονήσου. Απολαυστικός συνομιλητής και εντυπωσιακά ευρυμαθής γίνεται περιζήτητος στις παρέες. Η πρώτη του λογοτεχνική απόπειρα δημοσιεύεται σε συνέχειες στο περιοδικό «Οικογένεια» το 1950. Πρόκειται για το μυθιστόρημα «Εγκλημα στο Κολωνάκι». Οταν κλείνει το έντυπο οι αναγνώστες ζητούν εναγωνίως να μάθουν τον δολοφόνο. Ετσι ξεκινά η περιπέτειά του στα ελληνικά γράμματα. Τα δεκάδες πολυδιαβασμένα βιβλία του αποτελούν πρώτης τάξεως φάρμακο για τις μέρες της καραντίνας.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΠροσγεΙΩΣΗ ΚΖ΄
Ο Τριστάν Τζαρά, διότι ασφαλώς περί του Τζαρά πρόκειται, γεννιέται σαν σήμερα το 1896 στο Μοϊνέστι της Ρουμανίας από εβραϊκής καταγωγής οικογένεια.
ΠροσγεΙΩΣΗ ΚΖ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αριστούργημα 1.054 μόλις λέξεων
Για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη ασφαλώς ο λόγος, που βιοποριζόταν γράφοντας ανεκτίμητα διαμάντια λόγου σε έντυπα της εποχής του. Οπως το αριστούργημα των 1.054 λέξεων με τίτλο «Το μοιρολόγι της φώκιας», το...
Αριστούργημα 1.054 μόλις λέξεων
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Καλόγρια πόρνη
Η χαρισματική προσωπικότητά της ενέπνευσε λογοτέχνες, ζωγράφους, γλύπτες, φωτογράφους που παρέδωσαν στην αιωνιότητα τη μυστηριακή και ακαταμάχητη γοητεία της.
Καλόγρια πόρνη
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μίνως Ζώτος
O Μίνως Ζώτος. γεννήθηκε τέτοιες μέρες του 1905 στο Νιοχώρι Παραχελωίτιδος. Τελείωσε το Γυμνάσιο στο Μεσολόγγι και το 1922 γράφτηκε στη Νομική, την οποία εγκατέλειψε για να δοθεί ολόψυχα στην ποίηση και την...
Μίνως Ζώτος
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα Λ΄
Ο Αρθούρος Ρεμπό, που χαρακτηρίστηκε αναρχικός και γιος της εξέγερσης και γεννήθηκε τέτοιες μέρες το 1854, θεωρούσε πως ο ποιητής οφείλει να γίνει «προφήτης μέσω μιας μακράς, απέραντης και λελογισμένης...
Δεύτερο Κύμα Λ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Επιβίωση ΛΓ΄
Ο Ρομπέρτο Μπολάνιο, διότι ασφαλώς περί του Μπολάνιο πρόκειται, υπήρξε πρωταρχικά ποιητής. Ιδού δεινό δείγμα των στίχων του.
Επιβίωση ΛΓ΄

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας