Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 15.6°C
    2 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.6°C / 12.8°C
    0 BF
    63%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 3.3°C / 12.2°C
    2 BF
    93%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 2.2°C / 5.0°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 8.3°C / 8.3°C
    0 BF
    84%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.4°C / 12.2°C
    2 BF
    51%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.0°C / 5.0°C
    1 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 1.7°C / 12.2°C
    1 BF
    93%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 11.1°C
    3 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    62%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.0°C / 14.4°C
    3 BF
    71%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    2 BF
    51%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.1°C / 13.1°C
    1 BF
    60%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 5.0°C / 10.6°C
    1 BF
    100%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.1°C / 10.6°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 16.0°C
    3 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 7.8°C / 10.0°C
    1 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    11°C 7.8°C / 12.8°C
    1 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.7°C / 12.2°C
    2 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.0°C / 5.0°C
    1 BF
    60%
 Οθόνη θανάτου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οθόνη θανάτου

  • A-
  • A+
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Φως φανάρι πως έχουμε υποστεί μετάλλαξη. Και πρώτος εγώ. Το γενετικό αποτύπωμα του εστεμμένου ιού ενεγράφη ανεπαισθήτως, αλλά ανεξίτηλα, στο ασυνείδητο, αλλοιώνοντας τις συνήθειες και τη συμπεριφορά μας. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τη συλλογική θλίψη που προξενεί ο τραγικός απολογισμός της πανδημίας και την προσωπική πλήξη εξαιτίας του αναγκαστικού εγκλεισμού, φαίνεται ότι η παραμόρφωση του χαρακτήρα μας κατέστη χρονία, ριζική και ανίατος.

Απεχθανόμουν ανέκαθεν τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως και τα θρίλερ. Ουδόλως με διασκέδαζε το κρεσέντο της αγωνίας, προτού μεταβληθεί σε ντελίριο τρόμου και πανικού, ούτε η νοσηρή επινοητικότητα των σεναριογράφων που αρέσκονται να απλώνουν τις πλοκάμους της πλοκής σε μακρινούς πλανήτες ή καταχθόνια βασίλεια. Προκρίνω ανυπερθέτως πιο προσγειωμένες καταστάσεις, καθότι τυγχάνω αμετάπειστος λάτρης του ρεαλισμού.

Νομίζω ωστόσο ότι εσχάτως άλλαξαν εκ βάθρων οι προτιμήσεις μου. Συλλαμβάνω πελιδνό τον εαυτό μου να παρασπονδεί παρακολουθώντας με αμέριστο ενδιαφέρον ανατριχιαστικές σκηνές οι πρωταγωνιστές των οποίων, συνεπικουρούμενοι από φρικαλέα εφέ, ερωτοτροπούν ασυστόλως με χίλιους κινδύνους, κάνοντας τις καρδιές να μαρμαρώνουν σμιλεμένες από τα νεύρα που παίζουν παράφωνα το τρενάκι του τρόμου. Κι αντί να γυρίζω κανάλι, όπως άλλοτε, προσηλώνομαι αλαφιασμένος με κομμένη ανάσα υπό το κράτος ανήκουστης ηδονής.

Τις άλλες έβλεπα στην τιβί λατινοαμερικάνικη παραγωγή τραβηγμένη σε κωμόπολη της Κολομβίας: Νεοδιορισθείς πάστορας αρνείται να κηδέψει αυτόχειρα, επικαλούμενος τις αναχρονιστικές παραδόσεις του καθολικισμού, προκαλώντας τις αλυσιδωτές αντιδράσεις των θεοσεβούμενων κατοίκων, τις οποίες υποδαυλίζουν παρασκηνιακά κρυπτομανείς κομμουνιστές, αποβλέποντες στην δι’ αθεμίτων μέσων επικράτηση της αθεΐας και της αναρχίας. Η νεορεαλιστική ατμόσφαιρα της ταινίας διακόπτεται αίφνης από φρικιαστικό περιστατικό λαμβάνον χώρα στο αίθριο επαρχιακού μαιευτηρίου. Ομήγυρις ανδρών, τελούντων εν ευθυμία, πίνει μπίρες κάτω από ’να υπόστεγο χωρίς να τηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας και να καλύπτει το πρόσωπο με χειρουργικές μάσκες. Σχεδόν αγκαλιάζονται οι θρασύτατοι. Παρατηρούσα κάτωχρος τις εγκληματικές τους τριτοκοσμικές έξεις. Το αποκορύφωμα του τρόμου επήλθε μαζί με την αδελφή νοσοκόμα που τους πλησιάζει κρατώντας το νεογνό, το οποίο ασπάζονται αλληλοδιαδόχως, μολύνοντας με σάλια και λοιπά ρυπογόνα εκκρίματα τη χαριτόβρυτο, τρυφερά ύπαρξη.

Αστοργος και σιχαμερός ο πατέρας, δέχεται με ευχαρίστηση τα συχαρίκια, χάριν των οποίων αφήνει τους φίλους του να δολοφονούν ανενόχλητοι το σπλάχνο του. Μήτε κοτζάμ Χίτσκοκ διανοήθηκε να φιλοτεχνήσει τόσο αποκρουστικά πλάνα, που εκτόξευσαν παραδόξως την αδρεναλίνη μου σε αβυθομέτρητα ύψη. Απόλαυσα επίσης το αρχετυπικό φίλμ «Χαμένοι άγγελοι» του Νίκου Τσιφόρου (1948) με τους Χρήστο Τσαγανέα, Σμαρούλα Γιούλη, Μίμη Φωτόπουλο, Θόδωρο Μορίδη και την πρωτοεμφανιζόμενη –για φαντάσου!– Ειρήνη Παππά.

Σκηνή ορθοτριχίασης εκτυλίσσεται σε κατάμεστο καταγώγιο, όπου, εν μέσω ασφυκτικού συνωστισμού, ο Μανώλης Χιώτης σολάρει με τρίχορδο μπουζούκι –παρακαλώ– ανάμεσα στους Γιώργο Λαύκα και Ανδρέα Σπαγγαδώρο, παρέα με τον οποίο σιγομουρμουρίζει το αθάνατο «Εσύ είσαι η αιτία που υποφέρω».

Ιδιαζόντως ανέμελοι οι θαμώνες –όπως, καλή ώρα, κάποιος, κάποτε στην Πάρνηθα– επιδίδονται σε απερίσκεπτα τσουγκρίσματα εκ του σύνεγγυς, τραγουδούν προτάσσοντας τα γυμνά τους χείλη ο ένας φάτσα φόρα στον άλλο και ορχούνται πιάνοντας τους ώμους αλλήλων, μεταδίδοντας αμελλητί μικρόβια και θανατηφόρες ιώσεις.

Ασυγχώρητη κατακλείδα, η νοσηρή μεταφορά στην οθόνη από τον Παντελή Βούλγαρη του μυθιστορήματος «Η φανέλα με το εννιά» που υπογράφει ο Μένης Κουμανταρέας. Την παντοκρατορία του τρόμου καταγράφει η κάμερα στη Νέα Φιλαδέλφεια με σαράντα χιλιάδες ένθερμους «ενωσίτες» να πανηγυρίζουν ξέφρενα τα γκολ των Βασιλάκου και Νίλσεν στο ΑΕΚ-Εθνικός την περίοδο 1987-’88. «Αρρωστοι» κατά κυριολεξίαν.

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Επωνύμως
Θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να βιαστούν, παρακάμπτοντας τη σειρά, να προστατευτούν από την πανδημία οι χρονίως ενδημοεπιδημικοί παρεπιδημούντες ανάμεσά μας.
Επωνύμως
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΛΗ΄
Υπεροπτικά αντιμετώπισαν πολλοί από μας το ότι θρηνήσαμε ελάχιστα θύματα σε σχέση με τους εξ Εσπερίας εταίρους μας. Από τις αρχές του καλοκαιριού χαλαρώσαμε οπωσούν. Το κακό παράδειγμα έδωσε η κυβέρνηση.
Δεύτερο Κύμα ΛΗ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΠροσγεΙΩΣΗ VI
Ορισμένοι συνέλληνες, όμως, δράττονται της ευκαιρίας να κατακτήσουν τα πελάγη, παραβλέποντας τη διαπίστωση του Χέγκελ πως «η θάλασσα δεν χωρίζει τις στεριές, αλλά τις ενώνει». Τα νησιά μας αποτελούν ειδυλλιακό...
ΠροσγεΙΩΣΗ VI
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Προσγείωση ΙΙΙ
Αδειάζουν, πέφτοντας σαν ακρίδα, τα ράφια των σουπερμάρκετ οι συνέλληνες στοιβάζοντας στα ντουλάπια του λουτροκαμπινέ και της κουζίνας,λογής λογής συσκευασίες αντισηπτικών· ακόμα και το ξίδι εξαφανίζεται ώρα...
Προσγείωση ΙΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΠροσγεΙΩΣΗ ΙΙ
Το λουκέτο σε καφε-μπαρ, καφετέριες και καφενέδες στέρησε από συνέλληνες και συνελληνίδες –εκ του «συν» και του «έλα να δεις»– την κυριακάτικη απόλαυση της πρωινής φραπεδιάς – χάνει το γούστο της, αν την...
ΠροσγεΙΩΣΗ ΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Φωτιά στα Σαββατόβραδα
Τρέμω στην ιδέα μήπως θεωρήσουμε δεδομένο ανέκαθεν τον υποχρεωτικό εγκλεισμό και αρνηθούμε να ξεμυτίσουμε όταν οι περιορισμοί της πανδημίας θα έχουν εκλείψει οριστικά.
Φωτιά στα Σαββατόβραδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας