Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δεύτερο Κύμα IΧ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεύτερο Κύμα IΧ

  • A-
  • A+

Οι μειοψηφίες/ τάγματα ξυπόλητα/ σκαρφαλώνουν μέσα/ σε σκοτάδια απόλυτα.// Κόμμα και ρετσίνα/ μ’ άσματα στεντόρεια/ είμαι δεκαεξάρης/ σας γαμώ τη... Μόρια.// Δεν είμαι πασόκα/ δεν είμ’ ούτε ΚουΚουΕ/ είμαι συριζαίος/ βρε αλίμονο κι ουέ... Περισσότερο από τις μουσικές του ο Διονύσης Σαββόπουλος σημάδεψε τις δεκαετίες του ’60, του ’70, άντε και του ’80, με τους στίχους του, οίτινες με ανεπαίσθητες παραφράσεις παραμένουν επίκαιροι και καίριοι ίσαμε σήμερα. Και πού ’σαι ακόμα.

Χαστούκι στο κατεστημένο κάθε λέξη του Νιόνιου, ωσότου ενταχθεί ολοσχερώς κι ο ίδιος στο σύστημα και, ραπίζοντας με σβουριχτές φάπες το ανορθόδοξο παρελθόν του, οικοδομήσει το αυθαίρετο πανωσήκωμα του ορθολογικού του μέλλοντος με δομημένους μέχρι τετραγωνικού χιλιοστού τους ημιυπαίθριους. Μολαταύτα οι δίσκοι του, υπό μορφήν σιντί, εξακολουθούν να πουλούν, εμπνέοντας ετερόκλητους πρωταγωνιστές του δημόσιου βίου. Ως έγκριτος ιστορικός ο Αντώνης Λιάκος κατέχει από πρώτο χέρι τα περί καταλυτικής συμβολής των μειοψηφιών στις κοινωνικές ανατροπές πάσης φύσεως.

Λεοντόκαρδος αγωνιστής της αντίστασης κατά των Απριλιανών, εξάλλου, παίζει στα δάχτυλα τις αρτηριοσκληρωτικές άμυνες του κατεστημένου, αίτινες δεινοπαθούν από τη νεανική ορμή των εκάστοτε δεκαεξάρηδων. Τυγχάνοντας τέως αριστερός, επιπροσθέτως, έχει ακούσει Σαββόπουλο μέχρι διαρρήξεως των τυμπάνων. Οπότε νομιμοποιείται απολύτως η ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Αν ήμουν 16-17 χρόνων, είχα περάσει από χίλια μύρια κύματα για να φτάσω σε ευρωπαϊκή γη της επαγγελίας και βρισκόμουν στην κόλαση της Μόριας κι εγώ φωτιά θα έβαζα. Να μην αφήσουμε ανυπεράσπιστους τους Αφγανούς νεαρούς πρόσφυγες [...] στα χέρια του Χρυσοχοΐδη. Είναι και δημοκρατικό και ανθρωπιστικό καθήκον».

Ορχούτο το πάλαι και στους ρυθμούς του Γιάννη Μαρκόπουλου, εκτός από του Νιόνιου, το μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, όπως μαρτυρούν οι αναφορές του στην «Ιθαγένεια» σε λόγια Κώστα Γεωργουσόπουλου (Κ.Χ. Μύρης) με την αθάνατη φωνή του Νίκου Ξυλούρη. Μόνο που τα προσφυγάκια της Λέσβου απέχουν κατά τι λιγότερο από «χίλια μύρια κύματα μακριά απ’ τ’ Αϊβαλί». Ανεπίδεκτος στα ανυπέρβλητα σουξέ του ελληνικού ρεπερτορίου, ο υπουργός Νόμου και Τάξεως εξέλαβε ως προσωπική επίθεση το ποστάρισμα Λιάκου και αράδιασε κατεβατά με λογαριασμούς προκειμένου να αποδείξει το πλήγμα που επέφερε η ως άνω πυρκαγιά στην ελληνική οικονομία, παραβλέποντας τη ρήση: «όπου ευημερούν οι αριθμοί, δυστυχούν οι άνθρωποι».

Στον χορό μπήκαν και τα κεντρικά της Νου Δου, αξιώνοντας την αποπομπή του ευαίσθητου πολιτευτή από την ολόθερμη αγκαλιά της Κουμουνδούρου χρεώνοντας, σε αντίθετη περίπτωση, τη συνολική ευθύνη στον αδιαμφισβήτητο αρχηγό της. Τι να καταλάβουν όμως οι οχλαγωγούντες παππεπίπαπποι καραδεξιούμπες του Καρά Τεπέ από μειοψηφίες, κοινωνική ανατροπή και δεκαεξάρηδες; Καταγγέλλουν πως η Μόρια είναι δημιούργημα του ΣΥΡΙΖΑ. Αρα έχει κάθε δικαίωμα να την παραδώσει στις φλόγες, να την κάνει παρανάλωμα του πυρός και να στροβιλιστεί κατόπιν στ’ αποκαΐδια στον σκοπό του ζεϊμπέκικου, σαν τον Νίκο Κούρκουλο στο φιλμ «Ορατότης μηδέν», τραγουδώντας το σουξέ των Πλέσσα - Παπαδόπουλου: «Βρέχει φωτιά στη στράτα μου/ φωτιά που μ’ έχει κάψει/ για τα φτωχά τα νιάτα μου/ κανένας δεν θα κλάψει». Και στο φινάλε ομοθυμαδόν οι κουμουνδουριστές καθισμένοι σ’ αναμμένα κάρβουνα να μερακλώσουν ολοφυρόμενοι με το σπαρακτικό κουπλέ του Καζαντζίδη: «Κάψε, κάψε, τι να κάψεις από μια καρδιά καμένη».

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΚΘ΄
Μάσκας εγκώμιο, τιτλοφορεί η γνωστή επιστολογράφος μας το νέο της στιχούργημα που υποδεχόμαστε σαν τα χιόνια. Βγάζει προς στιγμήν η Μαρία Λιώτη, διότι ασφαλώς περί της Λιώτη πρόκειται, τη χειρουργική προσωπίδα...
Δεύτερο Κύμα ΚΘ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΚΕ΄
Ορισμός του σταλινικού: Εκείνος που δεν ανέχεται τη διαφορετική άποψη, όχι μόνο για ζητήματα στρατηγικής, αλλά ούτε καν για εφήμερους τακτικισμούς. Σε τυλίγει σε μια κόλλα χαρτί, σε ταυτίζει με τον εχθρό και...
Δεύτερο Κύμα ΚΕ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα Κ΄
Ο Κούλης από το βήμα των εγκαινίων του νέου ηλεκτροφωτισμού της Ακρόπολης παραλλήλισε τον εαυτό του με τον Περικλή.
Δεύτερο Κύμα Κ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΙΗ΄
Νομίζω ότι αδικούν τον Κυριάκο. Κρίνοντας από τις εν γένει τοποθετήσεις του θεωρώ ότι δεν το κάνει με πρόθεση. Τρανταχτό παράδειγμα ο χθεσινός χαιρετισμός του στην Πνύκα εξ αφορμής του νέου ηλεκτροφωτισμού των...
Δεύτερο Κύμα ΙΗ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΙΔ΄
Φιλάει το χέρι του παπά/ κι ύστερα λέει: Α πα παπά/ έσκυψα κατά λάθος/ στου τεμενά το βάθος./ Και καθώς έπαιρνα στροφή/ τρακάρω στην ανάστροφη/ τζαναμπέτη ιερέα/ που ’χε κάμερες παρέα.
Δεύτερο Κύμα ΙΔ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΧΙI
Ερημοσπίτης. Ατιμο μικρόβιο ο κορονοϊός. Παρότι εστεμμένος, τυγχάνει άκρως κοινωνικός. Εξαπλώνεται στις συναναστροφές, τις συνάφειες και τους συνωστισμούς. Ο αναγκαστικός εγκλεισμός ανέκοψε προσωρινά την ορμή...
Δεύτερο Κύμα ΧΙI

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας