Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δεύτερο Κύμα IΧ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεύτερο Κύμα IΧ

  • A-
  • A+

Οι μειοψηφίες/ τάγματα ξυπόλητα/ σκαρφαλώνουν μέσα/ σε σκοτάδια απόλυτα.// Κόμμα και ρετσίνα/ μ’ άσματα στεντόρεια/ είμαι δεκαεξάρης/ σας γαμώ τη... Μόρια.// Δεν είμαι πασόκα/ δεν είμ’ ούτε ΚουΚουΕ/ είμαι συριζαίος/ βρε αλίμονο κι ουέ... Περισσότερο από τις μουσικές του ο Διονύσης Σαββόπουλος σημάδεψε τις δεκαετίες του ’60, του ’70, άντε και του ’80, με τους στίχους του, οίτινες με ανεπαίσθητες παραφράσεις παραμένουν επίκαιροι και καίριοι ίσαμε σήμερα. Και πού ’σαι ακόμα.

Χαστούκι στο κατεστημένο κάθε λέξη του Νιόνιου, ωσότου ενταχθεί ολοσχερώς κι ο ίδιος στο σύστημα και, ραπίζοντας με σβουριχτές φάπες το ανορθόδοξο παρελθόν του, οικοδομήσει το αυθαίρετο πανωσήκωμα του ορθολογικού του μέλλοντος με δομημένους μέχρι τετραγωνικού χιλιοστού τους ημιυπαίθριους. Μολαταύτα οι δίσκοι του, υπό μορφήν σιντί, εξακολουθούν να πουλούν, εμπνέοντας ετερόκλητους πρωταγωνιστές του δημόσιου βίου. Ως έγκριτος ιστορικός ο Αντώνης Λιάκος κατέχει από πρώτο χέρι τα περί καταλυτικής συμβολής των μειοψηφιών στις κοινωνικές ανατροπές πάσης φύσεως.

Λεοντόκαρδος αγωνιστής της αντίστασης κατά των Απριλιανών, εξάλλου, παίζει στα δάχτυλα τις αρτηριοσκληρωτικές άμυνες του κατεστημένου, αίτινες δεινοπαθούν από τη νεανική ορμή των εκάστοτε δεκαεξάρηδων. Τυγχάνοντας τέως αριστερός, επιπροσθέτως, έχει ακούσει Σαββόπουλο μέχρι διαρρήξεως των τυμπάνων. Οπότε νομιμοποιείται απολύτως η ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Αν ήμουν 16-17 χρόνων, είχα περάσει από χίλια μύρια κύματα για να φτάσω σε ευρωπαϊκή γη της επαγγελίας και βρισκόμουν στην κόλαση της Μόριας κι εγώ φωτιά θα έβαζα. Να μην αφήσουμε ανυπεράσπιστους τους Αφγανούς νεαρούς πρόσφυγες [...] στα χέρια του Χρυσοχοΐδη. Είναι και δημοκρατικό και ανθρωπιστικό καθήκον».

Ορχούτο το πάλαι και στους ρυθμούς του Γιάννη Μαρκόπουλου, εκτός από του Νιόνιου, το μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, όπως μαρτυρούν οι αναφορές του στην «Ιθαγένεια» σε λόγια Κώστα Γεωργουσόπουλου (Κ.Χ. Μύρης) με την αθάνατη φωνή του Νίκου Ξυλούρη. Μόνο που τα προσφυγάκια της Λέσβου απέχουν κατά τι λιγότερο από «χίλια μύρια κύματα μακριά απ’ τ’ Αϊβαλί». Ανεπίδεκτος στα ανυπέρβλητα σουξέ του ελληνικού ρεπερτορίου, ο υπουργός Νόμου και Τάξεως εξέλαβε ως προσωπική επίθεση το ποστάρισμα Λιάκου και αράδιασε κατεβατά με λογαριασμούς προκειμένου να αποδείξει το πλήγμα που επέφερε η ως άνω πυρκαγιά στην ελληνική οικονομία, παραβλέποντας τη ρήση: «όπου ευημερούν οι αριθμοί, δυστυχούν οι άνθρωποι».

Στον χορό μπήκαν και τα κεντρικά της Νου Δου, αξιώνοντας την αποπομπή του ευαίσθητου πολιτευτή από την ολόθερμη αγκαλιά της Κουμουνδούρου χρεώνοντας, σε αντίθετη περίπτωση, τη συνολική ευθύνη στον αδιαμφισβήτητο αρχηγό της. Τι να καταλάβουν όμως οι οχλαγωγούντες παππεπίπαπποι καραδεξιούμπες του Καρά Τεπέ από μειοψηφίες, κοινωνική ανατροπή και δεκαεξάρηδες; Καταγγέλλουν πως η Μόρια είναι δημιούργημα του ΣΥΡΙΖΑ. Αρα έχει κάθε δικαίωμα να την παραδώσει στις φλόγες, να την κάνει παρανάλωμα του πυρός και να στροβιλιστεί κατόπιν στ’ αποκαΐδια στον σκοπό του ζεϊμπέκικου, σαν τον Νίκο Κούρκουλο στο φιλμ «Ορατότης μηδέν», τραγουδώντας το σουξέ των Πλέσσα - Παπαδόπουλου: «Βρέχει φωτιά στη στράτα μου/ φωτιά που μ’ έχει κάψει/ για τα φτωχά τα νιάτα μου/ κανένας δεν θα κλάψει». Και στο φινάλε ομοθυμαδόν οι κουμουνδουριστές καθισμένοι σ’ αναμμένα κάρβουνα να μερακλώσουν ολοφυρόμενοι με το σπαρακτικό κουπλέ του Καζαντζίδη: «Κάψε, κάψε, τι να κάψεις από μια καρδιά καμένη».

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΛΕ΄
Τον έγραψαν και γράφει αβέρτα δρομολόγια ο λεμβούχος Αχέροντας! Το εθνοσωτήριο γκοβέρνο βάλθηκε να μετατρέψει τον τόπο ως προς την αντιμετώπιση του κορονοϊού από ουρά σε πρωτοπορία της Ευρώπης.
Δεύτερο Κύμα ΛΕ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ορθοπεταλιστής γοργός ο τριχωτός πρωθυπουργός
ΘΕΛΗΣΕ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΑΣ/ καλό παράδειγμα σε μας/ σαν αρχηγός να δώσει./ Τι να ψυχανεμίστηκε/ και τόπλες εμφανίστηκε/ στη δεύτερη τη δόση;// Τι σκέφτηκε ο λειψός του νους/ και μας εξέπληξε ολουνούς/ μες στον κακό...
Ορθοπεταλιστής γοργός ο τριχωτός πρωθυπουργός
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Οθόνη θανάτου
Φως φανάρι πως έχουμε υποστεί μετάλλαξη. Και πρώτος εγώ. Το γενετικό αποτύπωμα του εστεμμένου ιού ενεγράφη ανεπαισθήτως, αλλά ανεξίτηλα, στο ασυνείδητο, αλλοιώνοντας τις συνήθειες και τη συμπεριφορά μας.
Οθόνη θανάτου
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Οι συρφετοί
Την αθρόα προσέλευση πλήθους πιστών από τα πρώτα χαράματα προκειμένου να εκκλησιαστούν, να μεταλάβουν και να προμηθευτούν ικανές ποσότητες θεραπευτικού αγιασμού αδυνατούσαν να συγκρατήσουν.
Οι συρφετοί
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Επωνύμως
Θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να βιαστούν, παρακάμπτοντας τη σειρά, να προστατευτούν από την πανδημία οι χρονίως ενδημοεπιδημικοί παρεπιδημούντες ανάμεσά μας.
Επωνύμως
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παράνομα κάλαντα
ΚΑΛΗΝ ΕΣΠΕΡΑ ΑΡΧΟΝΤΕΣ/ κλεισμένοι εκόντες - άκοντες/ στα τέσσερα ντουβάρια/ και φάτε μάτια ψάρια./ Κι αν έχετε απαίτηση/ του Ιησού τη γέννηση/ στην πόρτα σας να ψάλω,/ να σιωπήσω προτιμώ/ μη φάω κάνα πρόστιμο/...
Παράνομα κάλαντα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας