Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
 ΕπιβΙΩΣΗ VΙI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΕπιβΙΩΣΗ VΙI

  • A-
  • A+
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ.

Φυλάχτηκε τρία χρόνια σε ιδιότυπη καραντίνα. Ως δόρυ... οφθαλμού. Ευέλικτη σάρισα εν προκειμένω, καθότι, σουρνάμενος - λυγάμενος, το μήκος του απλωνόταν περί τα έξι μέτρα. Και βάλε. Στην αειφόρο ανάπτυξή του συνέβαλε καθοριστικά η απρόσκοπτη εξαφάνιση αλανιάρικων ή οικόσιτων ζώων· τα μόνα στα οποία γινόταν αντιληπτή η παρουσία του, πάντοτε πολύ αργά για τα ίδια. Πιθανολογούσαν οι περίοικοι ότι πίσω από τη διαρκή μείωση του πληθυσμού των πέριξ γάτων και κουταβιών κρύβεται πλανόδιος σουβλατζής, ο οποίος εμπλούτιζε με το λιποβαρές τους κρέας το μενού του, συμπιέζοντας ταυτοχρόνως το σχετικό κόστος.

Ιδιαζόντως κακόβουλες οι αδιασταύρωτες διαδόσεις, μείωσαν δραματικά και την πελατεία του, ώσπου αναγκάστηκε να πάρει των ομματιών του, αναζητώντας γονιμότερη τύχη σε μακρινά στέκια. Εξακολουθούσε μολαταύτα κατά ανεξήγητο τρόπο ο αποδεκατισμός των ταλαίπωρων ζωντανών. Διακριτικός και εσωστρεφής, σχεδόν αγοραφοβικός, επ’ ουδενί λόγω δήλωνε την παρουσία του σε άνθρωπο ο ήρωάς μας. Απέφευγε σχολαστικά συστάσεις, συνάφειες και συναναστροφές. Αποκαλύφθηκε εκών - άκων μονάχα μια μοιραία βραδιά στον άστεγο καταπατητή παραπλήσιας παράγκας ονόματι Ρούλη.

Δαχτυλοδειχτούμενος αστήρ της ευρύτερης πιάτσας, επιδιδόταν παρέα με τον συγκάτοικό του, τον Αρμένη, σε παντός είδους δουλειές του ποδαριού προκειμένου να εξασφαλίζουν τον άκρως απαραίτητο επιούσιον... οίνον. Την επίμαχη εσπέρα είχαν κατεβάσει ποταμηδόν τη στάθμη του βαρελιού με την ένδειξη «Αλφειός», εντός του οποίου ζυμωνόταν κορωπιώτικο κοκκινέλι που ζαβλάκωνε ελέφαντα. Τρόμαξαν να γυρίσουν στο τσαρδί τους. Αλλού πατούσαν κι αλλού βρίσκονταν. Τις μικρές ώρες ο ως άνω κλοσάρ εξήλθε τρεκλίζων απ’ το αυτοσχέδιο ενδιαίτημα κι άρχισε να αδειάζει το καυτό περιεχόμενο της ξεχειλισμένης του κύστεως στον κορμό παρακείμενης αιωνόβιας ελιάς, στη δαιδαλώδη κουφάλα της οποίας είχε τη φωλιά του ο αόρατος και μυστηριώδης γείτονας.

Ιδροκόπησε ο δόλιος από την αιφνίδια νυχτερινή μπόρα και κινήθηκε ενστικτωδώς προς τα έξω μπας και γλιτώσει το δυσώδες κατάβρεγμα. Ο (κατ)Ρούλης αντέδρασε με ουρανομήκη ουρλιαχτά αντικρίζοντας το τεράστιο ερπετό να δραπετεύει έντρομο μπρος στα πόδια του. Κανείς, ωστόσο, δεν πίστευε τις «ιστορίες με φίδια» που εκστόμιζε συνεπαρμένος την επαύριο, εξαιτίας της κραιπαλώδους του μέθης και του ότι ουδόλως διεκρίνετο για την οξυδέρκειά του.

Αντιδεοντολογικά φερόμενος, παρέλειψα να υπογραμμίσω εξαρχής ότι πρωταγωνιστής του αλλόκοτου περιστατικού υπήρξε ο ασιατικός βόας που την κοπάνησε από κλουβί περιοδεύοντος τσίρκου, το οποίο στρατοπέδευε στις άπλετες αλάνες του Χαλανδρίου στις αρχές του ’60, και βρήκε φιλόξενη στέγη στις ρίζες του πελώριου δέντρου και σίγουρη τροφή στους λόφους σκουπιδιών γύρω της. Την έβγαλε ζάχαρη στην τριετή καραντίνα, αλλά έπεσε θύμα –καλή ώρα– της κανονικότητας. Κανονικότης της εποχής νοείτο ο θεσμός της αντιπαροχής. Το οικόπεδο παραδόθηκε στους εργολάβους κι οι μπουλντόζες εξανάγκασαν τον όφι εις εκ νέου άτακτον φυγήν. Η συναρπαστική συνέχεια στη συλλογή διηγημάτων του Θόδωρου Φέστα «Ιστορίες με φίδια» (Αγρα, 2019). Τη συνιστώ καθόσον ο συγγραφέας τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ του πρώτου σκέλους στο δίλημμα «προλετάριοι ή προλεφτάριοι».

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παγκόσμια Ημέρα
Αν δεν είναι η ποίηση και μάλιστα υψηλή, με διφορούμενους συμβολισμούς και αμφισημίες, ό,τι ζούμε από τις 25 Ιανουαρίου και εντεύθεν, τότε οι απόγονοι της Σαπφούς οφείλουν να σιωπήσουν για πάντα. Και καθώς η...
Παγκόσμια Ημέρα
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΠροσγεΙΩΣΗ ΛΘ΄
Πολλώ δε μάλλον που ο μπαρμπέρης έχει τώρα δουλειές με φούντες, τρέχει και δεν φτάνει, και προφταίνει να με μερεμετίσει από Ιούλη και αν. Οι βίδες του εγκεφάλου μου είναι μονίμως λάσκα/ τα παίξανε ανάμεσα σε...
ΠροσγεΙΩΣΗ ΛΘ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Κρασί λιαστό
ΠΛΗΡΗΣ ΗΜΕΡΩΝ και βιωμάτων πεθαίνει τέτοιες μέρες του 1974, στην Αθήνα. Μορφές, όμως, σαν τον Κώστα Βάρναλη –διότι περί του Βάρναλη πρόκειται– μένουν ολοζώντανες στη συλλογική μνήμη να φωτίζουν τα κακοτράχαλα...
Κρασί λιαστό
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Απόηχοι... όπλου
Λάδια, ακριλικά και υδατοχρώματα δοκίμαζαν σε πάνινους καμβάδες ο Νώντας Καραμπίνης και ο Φώντας Καραμπέσης στην επίμοχθη προσπάθειά τους να αφήσουν όψιμα το στίγμα τους στα εικαστικά δρώμενα της Ψωραλέξαινας...
Απόηχοι... όπλου
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Καρδιά με σαλόνι
Αναντιρρήτως κάθε κείμενο περιέχει ρυθμό, εκπέμπει ιδιότυπη μελωδία. Ρητώς και κατηγορηματικώς, λοιπόν, τα γραπτά διαθέτουν εσωτερικό τέμπο· δεν χρειάζονται μουσικό χαλί για να αναδειχτούν. Κι όμως, σήμερα θα...
Καρδιά με σαλόνι
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες XLVII
Ο Φίλων Ξενόπουλος αποδείχτηκε αληθινός φίλος. Τεφαρίκι. Και μεγάλη καρδιά. «Δεν είναι σίγουρο το μέρος» ενημέρωσε τον φιλοξενούμενό του. «Πηγαινοέρχονται γειτόνοι και μπαινοβγαίνουν για τσιπουράκι και...
Παραχαράκτες XLVII

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας