Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΠροσγεΙΩΣΗ ΛΓ΄
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠροσγεΙΩΣΗ ΛΓ΄

  • A-
  • A+
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

Κοπίτουρεσμαλά ριάζειλογά η σωτήριαεθνό ξιαδέ βέρνησηκύ τους στήμονεσεπί φθερουσελέ γγελματίεσεπά και τους νιτεμένουσξέ μας στήρεσφώ που σχίζειπά χατά να ρειπροσφέ νητρακί κειμένουπρό να στρέψουνεπί στη μαγμένηκαθή τριδαπά μβάλλοντασύ στη λυπόθητηπό γέννησηανά της νομίασοικό. Για να λύψουνκά χουλαψί ποά τα σάτιακέ της ραντίνασκά τους ταξεπέ ροκκόματοξέ κοσίωεξά βρωέ ντίζοντασφρό να νομήσουνκό λατρέ τρημένοιμέ στα χτυλαδά λλητοικό οκτήτεσιδί ΚΕΚ αδί της νθαστήσαλά θόδουμέ της παχτήσαρπά. Δεν με βάρεσε στο δοξαπατρί η αναγκαστική απομόνωση – ελπίζω πως όχι. Ούτε «λοιμώχθηκα» στα «σκoιλ_ελικίκου» του ανεκδιήγητου Βρούτση, τα οποία καταργήθηκαν δυστυχώς προτού καλά καλά εγκαινιαστούν, επιφέροντας δεινό πλήγμα στον βασανισμένο κορμό της ημετέρας Παιδείας.

Εμπνεύστηκα απλώς από τη μεγαλόπνοη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του υπουργού Υγρασίας, καταπώς έλεγε ο Ζήκος στον «Μπακαλόγατο», και γράφω εφεξής στην υπέροχη συνθηματική αργκό του περιθωρίου, την αποκαλούμενη «ποδανά»· ανάποδα δηλαδή. Για να μην τους ανθίζονται «τσοιμπά» και «φιάνοιρού», επινοητικοί εκπρόσωποι του υποκόσμου έκοβαν τις λέξεις στην πρώτη ή τη δεύτερη συλλαβή, προφέροντας το πίσω - μπρος και το μπρος - πίσω. Δημιούργησαν έτσι ακατάληπτο κώδικα που βόλευε αφάνταστα τις μεταξύ τους συνεννοήσεις. Η νέα γλώσσα διαδόθηκε αστραπιαία στις φυλακές, αλλά δεν την έμαθαν ποτέ οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι, ούτε οι κρατούμενοι κομμουνιστές. Τη σύστησε στο πανελλήνιο ο Ηλίας Πετρόπουλος με το «Εγχειρίδιο του καλού κλέφτη» και ομιλείτο έκτοτε εν είδει κορακίστικων πέριξ των Εξαρχείων, ώσπου την υιοθέτησαν ευρύτερα τμήματα της νεολαίας. Στην «Εφ.Συν.» την εισήγαγε ατελώνιστη ο «Νοσπά Ρακησσά» και τη χρησιμοποιούμε χάριν γούστου οι «υλατζήδες», ευτυχώς όχι ακόμη σε τίτλους, καπέλα, πλαγίους και λεζάντες. Ιδού η ακριβής απόδοση του βρούτσειου κειμένου της αρχικής παραγράφου: Μαλακοπίτουρες λογαριάζει η εθνοσωτήρια δεξιά κυβέρνηση τους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες και τους ξενιτεμένους μας φωστήρες, στους οποίους πασχίζει τάχα να προσφέρει κίνητρα προκειμένου να επιστρέψουν στην καθημαγμένη πατρίδα, συμβάλλοντας στην πολυπόθητη αναγέννηση της οικονομίας. Για να καλύψουν ψίχουλα από τα κεσάτια της καραντίνας, τους πέταξε ξεροκόμματο εξακοσίων ευρώ, φροντίζοντας να κονομήσουν τρελά μετρημένοι στα δάχτυλα κολλητοί ιδιοκτήτες ΚΕΚ, διά της αλάνθαστης μεθόδου της αρπαχτής.

Καταλογίζεται συχνά προφητική διορατικότητα στους ποιητές από ορισμένους ευφάνταστους που παρερμηνεύουν σιβυλλικά σημαινόμενα των στίχων. Το 1938 ο Ναπολέων Λαπαθιώτης έστειλε στη «Νέα Εστία» απερίγραπτο σονέτο με την εξής επεξηγηματική επιστολή: «Μελετώντας, άρρωστος, αυτές τις μέρες, τη φιλοσοφία του Συρρεαλισμού, που, λογικά, καταργεί τη λογική, σκέφτηκα τούτο: Αφού φτάσαμε στο σημείο να ζητήσουμε την έμπνευση στην ίδια της πηγή, που ήταν πάντα, έμμεσα, το υποσυνείδητο, γιατί τάχα να μην κάνουμε ακόμα ένα βήμα και να λυτρωθούμε κι από τη συμβατικότητα της γλώσσας, κάθε γλώσσας». Παραθέτω αυτούσιο το επίμαχο ποίημα: «ΒΑΟ, ΓΑΟ, ΔΑΟ Ζινώντας αποβίδονο σαβίνι/ κι απονιβώντας ερομιδαλιό,/ κουμάνισα το βίρο του λαβίνι/ με σάβαλο γιδένι τού θαλιό.// Κι ανέδοντας έν’ άκονο λαβίνι/ που ραδαγοπαλούσε τον αλιό/ σινέρωσα τον άβο του ραβίνι,/ σ’ έν’ άφαρο δαμένικο ραλιό.// Σουβέροδα στ’ αλίκοπα σουνέκια/ μεσ’ στ’ άλινα που δεν εσιβονεί/ βαρίλωσα σ’ ακίμορα κουνέκια.// Και λαδαμποσαλώντας την ονή,/ καράμπωσα το βούλινο διράνι,/ σαν άλιφο τουνέσι που κιράνει...». Διαβλέπω εδώ ότι ο Λαπαθιώτης κινείται με ακρίβεια ελβετικού λεπτοδείκτη στο πνεύμα του αειθαλούς πιονέρου Γιάννη Βρούστη, όστις αδίκως κατηγορήθηκε, καθότι τόσο ο ίδιος όσο και τα ΚΕΚ του αποτελούν ακαταπόνητους σκαπανείς πρωτοπόρων ρευμάτων της Τέχνης και του Πολιτισμού.

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΕπιβΙΩΣΗ ΙΣΤ΄
Ακου να εμφανίζεται με χειρουργική μάσκα και πλαστικά γάντια μιας χρήσεως η αγοραία Λαΐδα και να αποφεύγουν να βρεθούν πρόσωπο με πρόσωπο! Ακου να απαγορεύεται η περιττή φυσική επαφή!
ΕπιβΙΩΣΗ ΙΣΤ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Προσγείωση ΞΑ΄
Ιδού το κράτος των ά(χ)ρηστων και των αν-άξιων της Νου Δου. Το τρώω στη μάπα καθημερινώς, βλέποντας ΕΡΤ. Οχι ότι επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν καλύτερη, αλλά τώρα παράγινε το κακό της.
Προσγείωση ΞΑ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Προσγείωση ΙΔ΄
Ζοχαδιάζομαι, επειδή ο θάνατος του Μανώλη Γλέζου συμπίπτει με την τραγική συγκυρία της επέλασης του εστεμμένου ιού και, εκτός από στενούς συγγενείς, ουδείς δύναται να παραστεί στο ξόδι του.
Προσγείωση ΙΔ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μαύρα μαντάτα
Δεν ήθελα, παιδί μου, να γίνεις δημοσιογράφος. Προτιμούσα να ασχοληθείς με την επιστήμη σου, με ορμήνεψε για τα καλορίζικα, πριν από είκοσι τόσα χρόνια, η θεία μου η Κατερίνα και ξηγήθηκε με αγανάκτηση...
Μαύρα μαντάτα
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Νεοπαραλογισμοί
Εκκολαπτόμενος ηγέτης, ούτε στα πιο τρελά του όνειρα εθνικός τότε, ο δεκαεξάχρονος Τσίπρας, άκουγε το αειθαλές άσμα των Ολύμπιανς «Πίσω από τις λέξεις κρύβετ’ ο Αλέξης» και ταυτίστηκε αναπόδραστα μαζί του λόγω...
Νεοπαραλογισμοί
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ο φαρδύς ρυάκας
Ο υδροστρόβιλος έπληξε την Ποτίδαια την επαύριο της ορκωμοσίας της κι ο κρατικός μηχανισμός δεν ολιγώρησε καν. Μολαταύτα η ίδια η Πειραιώς έπαιξε τα ρέστα της στο Μάτι και στη Μάνδρα προκειμένου να αναρριχηθεί...
Ο φαρδύς ρυάκας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας