Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αχρονολόγητα
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αχρονολόγητα

  • A-
  • A+

Θεοσεβούμενοι είναι αδιαμφισβήτητα οι περισσότεροι απ’ όσους συμμετέχουν στα συλλαλητήρια για την ελληνικότητα της μίας και μόνης Μακεδονίας. Ορ(γ)ισμένοι εξ αυτών θεομπαίχτες. Αλλοι απλώς αφελείς, οίτινες, όπως ανέφερε ο καλός συνάδελφος Μιχαήλ-Αγγελος Κωνσταντόπουλος στο ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» για τη συγκέντρωση της περασμένης Κυριακής στο Σύνταγμα, μόλις άρχισε η μεσημεριανή μπόρα αναφωνούσαν κοιτάζοντας προς τον ουρανό: «Η αστυνομία μάς πετά χημικά κι ο Θεός ρίχνει βροχή και τα σβήνει». Εν τούτοις έχυναν το δάκρυ κορόμηλο. Χημεία και τέρατα... της αποκαλύψεως.

Αστραψαν και βρόντηξαν όλοι ετούτοι, βγήκαν κυριολεκτικά απ’ τα ρούχα τους κι ας τουρτουρίζουμε διανύοντας την καρδιά του χειμώνα, μόλις πληροφορήθηκαν πως χθες, οπότε ήταν προγραμματισμένη στη Βουλή η ψηφοφορία για τη Συμφωνία των Πρεσπών, εόρταζε –ανήκουστο– ο Οσιος Μακεδόνιος. Σύμπτωση; Ξεπίτηδες διάλεξαν δίχως άλλο τη συγκεκριμένη ημέρα οι εθνομηδενιστές. Δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο. Και κυρίως μήτε Μακεδόνιο μήτε Μακεδονία. Αγιος πάντως να σου πετύχει. Ούτε βαλτός να ’τανε. Σηκώνω τα χέρια ψηλά. Η θεολογία δεν είναι το φόρτε μου.

Υπέπεσα στο αμάρτημα μικρός, καθότι είχα μπερδέψει τις θρησκείες, να ακούω την ώρα του κατηχητικού στο τρανζιστοράκι την ΑΕΚ κι ο δογματικός παπάς, που με συνέλαβε να πανηγυρίζω γκολ του Πομώνη, με απέβαλε διά παντός από τα μαθήματα. Εμεινα έτσι μετεξεταστέος και τώρα κάνω φύλλο και φτερό το διαδίκτυο να εντρυφήσω στον βίο και την πολιτεία του σεπτού οσίου – βοήθειά μας. Σύμφωνα με το βυζαντινό εορτολόγιο του Γεδεών, καταλέγεται στους αχρονολόγητους αγίους, εκείνους για τους οποίους δηλαδή δεν γνωρίζουμε επακριβώς σε ποια εποχή μαρτύρησαν ούτε καθοριστικές λεπτομέρειες της αγιοσύνης τους.

Μέσες άκρες έδρασε τον τέταρτο ή πέμπτο αιώνα. Κατά μία εκδοχή πήρε τα βουνά. Της Φοινίκης, της Συρίας και της Κιλικίας, οι οποίες συνιστούν μόνο μία περιοχή, αναμφιβόλως ελληνική, αφότου την κατέκτησε ο Μεγαλέξανδρος και μεγαλούργησαν στα χώματά της οι Μακεδόνες επίγονοί του. Από δαύτους πήρε προφανώς τ’ όνομά του. Δεν ακολούθησε, όμως, τις χλιδάτες τους συνήθειες. Δεν καταδεχόταν παλάτια και μέγαρα. Αρνιόταν να κοιμηθεί ακόμα και σε καλύβες ή έστω αυτοσχέδιες σκηνές. Ενδιαιτάτο σε βαθείς λάκκους, γούβες, εξ ου και απέκτησε το προσωνύμιο όσιος Γουβάς.

Αποκαλείται επίσης Κριθοφάγος, επειδή έτρωγε κυρίως κριθάρι, οι κόκκοι του οποίου παρεμπιπτόντως προσφέρουν θεσπέσια τερψιλαρύγγια υγρά, όπως η μπίρα και το ουίσκι. Ο Παντοδύναμος αντάμειψε τον ασκητικό του βίο, δωρίζοντάς του τη χάρη της θαυματουργίας. Λέγεται πως θεράπευσε γυναίκα, μολυσμένη από τον σατανά με το θανάσιμο αμάρτημα της λαιμαργίας. Οι υπερφυσικές δυνάμεις έχουν τα όριά τους μολαταύτα. Ουδείς μπορεί να συμμαζέψει, επί παραδείγματι, τις κ.κ. Παπακώστα και Κουντουρά από τη βουλιμία τους για την εξουσία. Ο οσιομάρτυς, ωστόσο, έκανε το θαύμα του, μεταθέτοντας την επίμαχη ψηφοφορία για σήμερα που τιμώνται ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός και η Αγία Μαργαρίτα.

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
His master's voice
​Στην εξέδρα των ομιλητών του χθεσινού συλλαλητηρίου για το Μακεδονικό ανεβαίνει καθηγήτρια πανεπιστημίου κρατώντας στη δεξιά της τον φιλιππικό που πρόκειται να εκφωνήσει εναντίον της κυβέρνησης και των...
His master's voice
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΠροσγεΙΩΣΗ ΝΒ΄
Καλυμμένοι με την ανωνυμία τους στην αδαημοσύνη του διαδικτύου, εκατοντάδες... διακεκριμένοι ελληνιστές υποδεικνύουν εν χορώ ως συλλήβδην αστοιχείωτους τους εκπαιδευτικούς μας με αφορμή πανό προχθεσινής τους...
ΠροσγεΙΩΣΗ ΝΒ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραφωνίες
Πρέσπες: Πρόκειται για πανέμορφες λίμνες, άτινας εσχάτως αξιοποίησαν τουριστικώς οι ηγέτες των όμορων κρατών, Τσίπρας και Ζάεφ, οργανώνοντας Συμφωνία λόγιας μουσικής, την οποία διηύθυναν εμπνευσμένοι μαέστροι...
Παραφωνίες
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Φωτισμένος ηγεμών
Απλά νοήματα, που ο λαός ενώ χρειάζεται μόλις επτά λέξεις να τα εκφράσει, ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξουμε, φέρ’ ειπείν, ο προικισμένος διανοούμενος τα αναλύει σε ολόκληρη διατριβή, παραθέτοντας...
Φωτισμένος ηγεμών
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Εγώ όχι το όνομά μου
​«ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΟΝΟΜΑ τότε που οι άνθρωποι ζούσαν. Μετά ένας έπαθε όνομα και από δω και μπρος όλα άλλαξαν μόνο που τελείωσαν οι άνθρωποι». Διακόσιοι τόσοι βολευτές μίλησαν τούτες τις μέρες για το ονοματολογικόν,...
Εγώ όχι το όνομά μου
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αφες αυτώ
Μυστήρια πράσα. Απορώ με όσους μεμψιμοιρούν για τη λύτρωση που αξιώθηκε ο συνθέτης του «Είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς» στο αλυτρωτικό συλλαλητήριο του Συντάγματος, έπειτα από το οποίο η...
Αφες αυτώ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας