Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
His master's voice
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

His master's voice

  • A-
  • A+

Στην εξέδρα των ομιλητών του χθεσινού συλλαλητηρίου για το Μακεδονικό ανεβαίνει καθηγήτρια πανεπιστημίου κρατώντας στη δεξιά της τον φιλιππικό που πρόκειται να εκφωνήσει εναντίον της κυβέρνησης και των βουλευτών οι οποίοι φέρονται διατεθειμένοι να υπερψηφίσουν τη Συμφωνία των Πρεσπών. Το δάκρυ τρέχει κορόμηλο στο πρόσωπό της, όχι τόσο απ’ τη συγκίνηση όσο απ’ τη βροχή των χημικών που σε συνδυασμό με τη μεσημεριανή μπόρα δημιουργεί αποπνικτική ατμόσφαιρα. Δράττεται της ευκαιρίας, λοιπόν, και καθότι ως μακεδονομάχος δεν πτοείται από τεχνητά και φυσικά εμπόδια, αρχίζει τον διαπρύσιο λόγο της εκτός κειμένου: «Θα πάτε άκλαυτοι» κατακεραυνώνει κλαίουσα τους μισητούς αντιπάλους της. Κλαυσίγελως!

Πάντως είχε κι άλλα ευτράπελα η συγκέντρωση. Τα εμβληματικά άσματα του Μίκη Θεοδωράκη ακούγονταν διαρκώς από τα μεγάφωνα. Ο ίδιος ήταν, βλέπεις, ωσεί παρών. Παρομοίως και ο καβουροδάχτυλος ηχολήπτης που δεν εννοούσε να χαμηλώσει την ένταση των τραγουδιών κι έτσι οι κορόνες των ρητόρων μπερδεύονταν με το «Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ» ώστε να μη βγάζει άκρη κανείς. Η σχετική χάβρα μού θύμισε δυο σποτ από το βιβλίο του Δημήτρη Φεργάδη «Με αφορμή την Columbia» που είχαν την καλοσύνη να μου στείλουν ο συγγραφέας και οι εκδόσεις ΚΨΜ. Το πρώτο: «Λίγο μετά τον Απρίλη του 1967, οι κολονέλοι αποφασίζουν την απαγόρευση από την κυκλοφορία μεγάλου πλήθους δίσκων. Πρώτοι μεταξύ των πρώτων οι δίσκοι του Μίκη. Οι επιστροφές γέμισαν τις αποθήκες. Το Αξιον Εστί σωρεύτηκε σε χιλιάδες».

Ομως το έργο των Θεοδωράκη-Ελύτη δεν μπορούσε να μένει φυλακισμένο. «Η θέση του ήταν έξω στα σπίτια, έστω και με κλειστά τα παράθυρα». Η συνεννόηση με τον Νίκο Γκούμα, λαϊκό παλικάρι από τη Νέα Ιωνία, ήταν εύκολη. «Οσους δίσκους Αξιον Εστί αφαιρούσαμε από τα κουτιά όπου ήταν συσκευασμένοι, τόσα LP με τραγούδια άλλων δημιουργών τοποθετούσαμε στη θέση τους». Οταν οι ασφαλίτες της κεντρικής διεύθυνσης του Περισσού έκαναν έλεγχο δεν βρήκαν φυσικά τίποτε το μεμπτόν. Το δεύτερο: Το 1983 ο Καντάφι είχε παραγγείλει στην Columbia οκτακόσιες χιλιάδες κασέτες με διάγγελμά του για το Ραμαζάνι. Χρυσή δουλειά. Στους οντάδες του κόλπου της Σύρτης και στις σκηνές της ερήμου, ωστόσο, οι πιστοί μουσουλμάνοι άκουγαν κάτω απ’ τα πύρινα λόγια του συνταγματάρχη «γυναικεία βογκητά, γελάκια, αναστεναγμούς και κραυγές ικανοποίησης» κι όλα αυτά επειδή ο ηχολήπτης είχε ανακατέψει το σχετικό υλικό με το soundtrack του γαλλικού φιλμ «Erotique».

Το βιβλίο, που αποτελεί επιτομή της ιστορίας του ελληνικού τραγουδιού, παρουσιάζεται στους Αγίους Αναργύρους απόψε στις 6, στο κινηματοθέατρο «Μαρία-Ελενα» - «Οναρ», Αγίας Παρασκευής 40. Θα μιλήσουν σχετικά οι: Παναγιώτης Κουνάδης, μελετητής του ελληνικού τραγουδιού, Γιώργος Μονεμβασίτης, συγγραφέας, δημοσιογράφος, Χρήστος Ασημακόπουλος, υπεύθυνος επικοινωνίας του «Ογδοο music group», Λάκης Χαλκιάς, τραγουδιστής, και ο συγγραφέας. Αποσπάσματα θα διαβάσει η ηθοποιός Μαρία Μαυροματάκη, ενώ την εκδήλωση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος-ερευνητής Στέλιος Ελληνιάδης. Θα ακολουθήσει μουσικό πρόγραμμα με τον Λάκη Χαλκιά και το συγκρότημα «Ρωμιοσύνη». Τη διοργάνωση υπογράφουν ο Δήμος Αγίων Αναργύρων-Καματερού, το βιβλιοπωλείο «Στίγκα» και οι εκδόσεις ΚΨΜ. Σπεύσατε...

 

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Εγώ όχι το όνομά μου
​«ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΟΝΟΜΑ τότε που οι άνθρωποι ζούσαν. Μετά ένας έπαθε όνομα και από δω και μπρος όλα άλλαξαν μόνο που τελείωσαν οι άνθρωποι». Διακόσιοι τόσοι βολευτές μίλησαν τούτες τις μέρες για το ονοματολογικόν,...
Εγώ όχι το όνομά μου
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αχρονολόγητα
Θεοσεβούμενοι είναι αδιαμφισβήτητα οι περισσότεροι απ’ όσους συμμετέχουν στα συλλαλητήρια για την ελληνικότητα της μίας και μόνης Μακεδονίας. Ορ(γ)ισμένοι εξ αυτών θεομπαίχτες. Αλλοι απλώς αφελείς, οίτινες,...
Αχρονολόγητα
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αφες αυτώ
Μυστήρια πράσα. Απορώ με όσους μεμψιμοιρούν για τη λύτρωση που αξιώθηκε ο συνθέτης του «Είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς» στο αλυτρωτικό συλλαλητήριο του Συντάγματος, έπειτα από το οποίο η...
Αφες αυτώ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΠροσγεΙΩΣΗ ΝΒ΄
Καλυμμένοι με την ανωνυμία τους στην αδαημοσύνη του διαδικτύου, εκατοντάδες... διακεκριμένοι ελληνιστές υποδεικνύουν εν χορώ ως συλλήβδην αστοιχείωτους τους εκπαιδευτικούς μας με αφορμή πανό προχθεσινής τους...
ΠροσγεΙΩΣΗ ΝΒ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραφωνίες
Πρέσπες: Πρόκειται για πανέμορφες λίμνες, άτινας εσχάτως αξιοποίησαν τουριστικώς οι ηγέτες των όμορων κρατών, Τσίπρας και Ζάεφ, οργανώνοντας Συμφωνία λόγιας μουσικής, την οποία διηύθυναν εμπνευσμένοι μαέστροι...
Παραφωνίες
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Φωτισμένος ηγεμών
Απλά νοήματα, που ο λαός ενώ χρειάζεται μόλις επτά λέξεις να τα εκφράσει, ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξουμε, φέρ’ ειπείν, ο προικισμένος διανοούμενος τα αναλύει σε ολόκληρη διατριβή, παραθέτοντας...
Φωτισμένος ηγεμών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας