• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.8°C
    1 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.9°C / 12.7°C
    0 BF
    68%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 11.0°C / 17.3°C
    5 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.9°C / 8.1°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 11.9°C
    3 BF
    71%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.8°C / 12.1°C
    2 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.4°C / 7.3°C
    1 BF
    75%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.4°C / 15.6°C
    2 BF
    75%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.5°C / 17.5°C
    1 BF
    86%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.9°C / 14.9°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 17.2°C
    5 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    4 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    2 BF
    77%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    7°C 6.5°C / 6.9°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 6.5°C / 12.3°C
    0 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.8°C / 18.8°C
    2 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 16.0°C
    3 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    12°C 8.3°C / 16.5°C
    0 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.7°C / 12.8°C
    2 BF
    56%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    1 BF
    64%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νύχτα στον Αιγάλεω

  • A-
  • A+

Μέγιστος λαϊκός αοιδός, σημαντικός συνθέτης και μανέστρος, αυθεντικότατος «σερ», ο καλλικέλαδος Γρηγόρης Μπιθικώτσης γεννιέται σαν σήμερα το αλήστου μνήμης για τον μικρασιατικό Ελληνισμό 1922. Ο Χρύσανθος Βοσταντζόγλου, απεναντίας, για τους φίλους Μέντης, λαϊκός ζωγράφος κατά βάση, αλλά και σκιτσογράφος, γελοιογράφος, στιχουργός, θεατρικός συγγραφέας, ευθυμογράφος και επιμελώς ανορθόγραφος, γνωστός στο πανελλήνιον απλώς ως Μποστ, πρωτοβλέπει το φως τέσσερα χρόνια νωρίτερα στην Πόλη και πεθαίνει τέτοιες μέρες του 1995.

Πάντως τραγούδησε, έστω και με το ζόρι, ο πρώτος τα σατιρικά άσματα «Ρομβία» και «Η νήσος των Αζορών» σε στίχους του δεύτερου και μουσική του Μίκη Θεοδωράκη. Οι τρεις τους συναντήθηκαν στις αρχές του ’60 στην παρωδία του Μποστ «Μια νύχτα στον Αιγάλεω». Ιδού δήγμα γραφής: «Ενα βράδυ στις 11, που είχα μετρήσει τα χρήματά μου και τα βρήκα ακριβώς 166, ήρθε η Pηνιώ με το Δημήτρη, που είναι πολύ φίλοι μου, με μια άλλη παρέα, και με ρώτησαν αν θέλω να πάμε ν’ ακούσουμε μπουζούκια στον Aιγάλεω. -“Πάμε, είπε η γυναίκα μου”. -“Πάμε, είπα κι εγώ, διότι θα είναι ωραία”. Kι έτσι αποφάσισα εγώ να πάμε. Aνοίξαμε, βγήκαμε από την πόρτα και μπήκαμε στο αυτοκίνητό τους. Οταν φτάσαμε, ανοίξαμε την πόρτα, βγήκαμε και μπήκαμε.

O Aιγάλεως είναι τοποθεσία ιστορική. Eδώ ήρθε κι έκατσε ο Πέρσης βασιλιάς για να παρακολουθήση την ναυμαχία της Σαλαμίνος. Ποιος θα το φανταζόταν ότι 2.500 χρόνια μετά θ’ ανέβαινα εγώ με την παρέα μου και με τα νώτα στραμμένα προς την Σαλαμίνα θα παρακολουθούσαμε τον βασιλέα των νότων Γρηγόρην Mπιθικώτσην! Tο Kέντρον απ’ έξω έχει φωτεινές πολύχρωμες επιγραφές με νέον, που γράφουν “Οασις”. Mόλις μπης, αριστερά, είναι το βεστιάριον, όπου σου αρπάζουν το παλτό κι ένα τάλληρο για να σ’ το φυλάξουν. Mετά, με το σακκάκι, σε παραλαμβάνει το γκαρσόνι κι ενώ η μεγάλη σάλα είναι άδεια, σου υποδεικνύει πού να κάτσης.

Σου δίνει έναν κατάλογο, όταν καθήσης, κι ευχαριστημένο εξαφανίζεται. Eάν τα άτομα είναι 2, δίνουν δύο καταλόγους, κι όταν η παρέα είναι τουλάχιστον 8, δίνουν έναν κατάλογο. Γι’ αυτό εμείς που ήμασταν κάπου 16 πήραμε δύο. Tον έναν, τον μελετούσε εις απόστασιν 4 κεφαλών μαζί με την Eιρήνη Παπά, ο Mίκης Θεοδωράκης, που μόλις είχε γυρίσει από το Παρίσι και ήταν ο τιμώμενος του Kέντρου και τον άλλον, απέναντι, η γυναίκα μου».

Τι καλό να ’χε άραγε το Kέντρον; «Η γυναίκα μου, που γνωρίζει τας προτιμήσεις μου, μου εδιάβασε το μενού: -“Εχει 40, 45, 60”. -“Δεν μου φαίνονται καλά”. -“Eπίσης 36, 22, 18, 15”. -“Φρεσκότερα μοιάζουν”.-“Mήπως προτιμάς το 3; Αλλά δεν νομίζω ότι θα το φας”. -“Tο τρώω. Πώς δεν το τρώω. Στο φαγητόν, ξεύρεις ότι δεν είμαι δύσκολος. Tι είναι;”. -“Kουβέρ”. [...] -“Εγώ ένα ουίσκυ” είπε ο Δημήτρης, που εκάθητο δίπλα μου. -“Φέρτε μου εμένα μια μπύρρρ...”. -“Mπύρα;” ρώτησε το γκαρσόνι. -“Αυτό... μπυρζόλα... αλλά να είναι καλή, ε;”».

  

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Καλόγρια πόρνη
Η χαρισματική προσωπικότητά της ενέπνευσε λογοτέχνες, ζωγράφους, γλύπτες, φωτογράφους που παρέδωσαν στην αιωνιότητα τη μυστηριακή και ακαταμάχητη γοητεία της.
Καλόγρια πόρνη
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες ΧΧΧVΙΙ
«Αφταστη η απαγγελία του Εμπειρίκου», συνέχιζε με ζέση την εξιστόρησή του ο Φώντας. «Τα στιλπνά μέταλλα της φωνής του δρόσιζαν την καυτή αύρα του...
Παραχαράκτες ΧΧΧVΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες Ι-ΧΙΙΙ
Διακοπές τέλος. Με τα κεφάλια ξανά μέσα, αφού εξήλθαμε ξαφνικά από τα μνημόνια και δέσαμε αρόδο στα ρόδινα ακρογιάλια της Ιθάκης. Τελούμε εν κατακλείδι εκτός, επί τα αυτά και κυρίως εντός διαρκούς μνημονίου,...
Παραχαράκτες Ι-ΧΙΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δισάκια στο νερό
Αποφασίζοντας να με συμπεριλάβει στους ομιλητές για το καινούργιο του λεύκωμα με τίτλο «made in europe», στην όμορφη παρουσίαση το περασμένο Σάββατο στου Ζωγράφου, ο συγκάτοικος στο τελευταίο θρανίο της...
Δισάκια στο νερό
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μίνως Ζώτος
O Μίνως Ζώτος. γεννήθηκε τέτοιες μέρες του 1905 στο Νιοχώρι Παραχελωίτιδος. Τελείωσε το Γυμνάσιο στο Μεσολόγγι και το 1922 γράφτηκε στη Νομική, την οποία εγκατέλειψε για να δοθεί ολόψυχα στην ποίηση και την...
Μίνως Ζώτος
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μπλε Μπικ
Η πένα του Γιάννη Μαρή, κατά κόσμον Τσιριμώκου, κρύβεται πίσω από τις χιλιάδες ευφραντικές σελίδες που επικαλούμαι. Ακριβέστερα το κλασικό μπλε Μπικ, αφού επιμένει να γράφει με το διαχρονικό μας στυλό.
Μπλε Μπικ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας