• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.5°C / 15.1°C
    2 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 4.2°C / 9.7°C
    4 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 8.8°C / 14.5°C
    6 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    6 BF
    62%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 3.6°C / 8.6°C
    2 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.4°C / 6.8°C
    2 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    10°C 8.5°C / 13.6°C
    3 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.8°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 14.9°C / 16.9°C
    4 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 17.9°C
    6 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 13.6°C
    7 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    6 BF
    67%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 9.5°C
    2 BF
    78%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    7°C 6.7°C / 9.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.8°C
    1 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 11.1°C / 15.3°C
    4 BF
    56%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.3°C / 10.5°C
    2 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 4.3°C / 8.6°C
    2 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    87%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παραχαράκτες Ι-ΧΙΙΙ

  • A-
  • A+

Διακοπές τέλος. Με τα κεφάλια ξανά μέσα, αφού εξήλθαμε ξαφνικά από τα μνημόνια και δέσαμε αρόδο στα ρόδινα ακρογιάλια της Ιθάκης. Τελούμε εν κατακλείδι εκτός, επί τα αυτά και κυρίως εντός διαρκούς μνημονίου, καθότι αμνήμονες από αμνημονεύτων ετών. Μνήσθητί μου Κύριε! Στοχεύουμε τώρα τους μνηστήρες, αλλά υποπτεύομαι βασίμως ότι το μήλον της Εριδος, η Πηνελόπη –εξώλης και προώλης η εξουσία προσωποποιημένη εν προκειμένω–, υποκύπτει προθύμως εις άπαντας τους διεκδικητάς. Για να μην πέσουμε, λοιπόν, σε μαύρη κατάθλιψη, προτιμώ να εξακολουθήσω τη χάραξη των «Παραχαρακτών». Ας είναι! Μπαίνοντας αισίως στον δεύτερο κύκλο, συνοψίζω τα δεκατρία επεισόδια του πρώτου. Ιδού:

Ο Νώντας Καραμπίνης και ο Φώντας Καραμπέσης τυγχάνουν αναγνωρισμένοι συγγραφείς και ακτιβιστές. Κόσμος και ντουνιάς παίρνει τον έναν για τον άλλο, εξαιτίας της ομοιότητος των ονομάτων τους και κυρίως επειδή, κοντά σαράντα χρόνια, ανεβάζουν με τα κείμενά τους το αντεργκράουντ στα ρετιρέ του πνευματικού ουρανίου θόλου. Μολονότι αλληλοθαυμάζονται, συστήνονται με ανεπίτρεπτη καθυστέρηση σε πάνελ έκθεσης βιβλίου, όπου τρελαίνουν απροσχεδίαστα τα εν απαρτία μέλη ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων θεσσαλικού νομού. Πιωμένοι γκολ κατά τα χαράματα επισφραγίζουν την ιδιότυπη παντοτινή τους ομερτά με συνωμοτικό φιλί στο στόμα. Αποφασίζουν έκτοτε να απομουρλάνουν τους πάντες.

Μην τους συνδέετε με υπαρκτά πρόσωπα. Τα φαινόμενα ενίοτε απατούν. Είναι απλώς ο Φώντας κι ο Νώντας, ο Καραμπέσης κι ο Καραμπίνης, ο οποίος μέσω της στήλης του σε αθηναϊκή εφημερίδα αποκαλύπτει πως νουνός του έτερου Καππαδόκη υπήρξε ο Τσιτσάνης αυτοπροσώπως, εξ ου και το χάρισμά του στη μουσική και το τραγούδι. Καταπίνει αμάσητο το παραμύθι σύμπασα η Βόρειος και Νότιος Ελλάς. Ο Καραμπέσης διαδίδει κατόπιν από φρι πρες ότι ο Καραμπίνης διέπρεψε ως ζωγράφος εις Παρισίους το πάλαι ποτέ, εγκατέλειψε εν τούτοις τις λαδομπογιές και τα πινέλα του απαυδισμένος από την υποκρισία και τη δηθενιά των κυκλωμάτων της μοντέρνας τέχνης. Τρώει την αχώνευτη φόλα ώς κι η Αντιγόνη, αδελφή του Νώντα, ήτις δεν του συγχωρεί επ’ ουδενί το ανοσιούργημα να δωρίσει τους υποτιθέμενους πίνακές του σε κάθε πικραμένο, εκτός από την ίδια.

Τα σταυραδέλφια καταδιασκεδάζουν με τις παρεξηγήσεις που προκαλούν οι εμπνεύσεις τους ώσπου η φαρσοκωμωδία επιστρέφει μπούμερανγκ στα σαστισμένα κεφάλια τους. Με καταχωρίσεις στον Τύπο προσφέρεται πακτωλός χρημάτων για τα ανύπαρκτα έργα του γιαλαντζί εικαστικού. Ανάμεσα στους γενναιόδωρους φιλότεχνους ξεχωρίζει η Ελβίρα, άλλοτε πρώτη φίρμα σε σκυλάδικα πέριξ των οδών Κηφισού, Καβάλας και Θηβών, την οποία ο Καραμπίνης ενέπλεξε αναπόδραστα, περί τα μέσα της δεκαετίας του ’80, στα δίχτυα του έρωτα. Η θυελλώδης σχέση τους διήρκεσε κάνα εικοσάμηνο, ρεκόρ μακροβιότητος για αμφοτέρους, διεκόπη ωστόσο άδοξα, έπειτα από εξοργιστική παρασπονδία του, που ανάγκασε την αοιδό να ρίξει μαύρη πέτρα στο πάλκο και να αλλάξει άρδην ζωή. (Συνεχίζεται)

  

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Καλόγρια πόρνη
Η χαρισματική προσωπικότητά της ενέπνευσε λογοτέχνες, ζωγράφους, γλύπτες, φωτογράφους που παρέδωσαν στην αιωνιότητα τη μυστηριακή και ακαταμάχητη γοητεία της.
Καλόγρια πόρνη
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Νύχτα στον Αιγάλεω
Ο Χρύσανθος Βοσταντζόγλου, απεναντίας, για τους φίλους Μέντης, λαϊκός ζωγράφος κατά βάση, αλλά και σκιτσογράφος, γελοιογράφος, στιχουργός, θεατρικός συγγραφέας, ευθυμογράφος και επιμελώς ανορθόγραφος, γνωστός...
Νύχτα στον Αιγάλεω
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες ΧΧΧVΙΙ
«Αφταστη η απαγγελία του Εμπειρίκου», συνέχιζε με ζέση την εξιστόρησή του ο Φώντας. «Τα στιλπνά μέταλλα της φωνής του δρόσιζαν την καυτή αύρα του...
Παραχαράκτες ΧΧΧVΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες Χ
Τις Κυριακές έτρωγε πάντα στην αδελφή του, εφτά χρόνια μικρότερη στην πραγματικότητα. Ασυνήθιστα συνοφρυωμένη τον υποδέχτηκε. Του σέρβιρε ουζάκι για απεριτίφ με μεζέ παλαμίδα Καλλονής –«λεσβιακό σούσι» του...
Παραχαράκτες Χ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ακριβώς αυτό
Με ένα ξεχωριστό βιβλίο, απ’ αυτά που σπανίως παρεισφρέουν στις στήλες των εφημερίδων, θα καταπιαστώ σήμερα. Πρόκειται για το περί τα ελληνικά εγχειρίδιο με τίτλο «Αυτό ακριβώς!»
Ακριβώς αυτό
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Λόγιες νότες
Ο συνθέτης Θωμάς Μπακαλάκος θα παρουσιάσει τη δική του μουσική πρόταση σύνθεσης για τη δημιουργία έργων κλασικής μουσικής με ιδιότητες και χαρακτηριστικά, που να τα καθιστούν γνήσια ελληνικά, κατανοητά σε...
Λόγιες νότες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας