Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραχαράκτες ΧΙ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παραχαράκτες ΧΙ

  • A-
  • A+

Ούσα πλέον στο κόλπο η Αντιγόνη, ξεκαρδιζόταν σε ανοιχτή ακρόαση μαζί τους με τα στραπάτσα όσων γλιστρούσαν στην μπανανόφλουδα. Ωσπου ήρθε η σειρά τους να την πατήσουν. Την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου στην κατηγορία «αντίκες - έργα τέχνης» της «Χρυσής Αγγελίας» φιγουράριζε εντός πλαισίου η εξής εξωφρενική καταχώριση: «Προσφέρονται 5.000 ευρώ για οιονδήποτε πίνακα του Νώντα Καραμπίνη. Πληροφορίες στο νομικό γραφείο “Νταλαβέρης και υιοί”». Ακολουθούσαν διεύθυνση και τηλεφωνικοί αριθμοί.

Η φαρσοκωμωδία επέστρεφε μπούμερανγκ στο δοξαπατρί των εμβρόντητων κεφαλών τους. Πολλώ δε μάλλον που στο φύλλο της Τρίτης 12 Δεκεμβρίου έκανε ρελάνς έτερος φιλότεχνος. «Δίδονται 10.000 € σε όποιον μας προμηθεύσει αυθεντικό έργο του εικαστικού Νώντα Καραμπίνη. Δικηγορική εταιρεία “Χασοδίκες και συνεργάτες”». Κάποιοι τους δούλευαν ψιλό γαζί. «Τι γίνεται εδώ χάμου, καρντάση; Ξύπνησαν τα ραδικοβλάσταρα και περιγελούν τον οπωροπώλη;» αναρωτιόταν ο Σαλονικιός στο ακουστικό. «Ποιος πούστης την ψυλλιάστηκε και πά’ να μας ανάψει πυρκαγιές στα μπατζάκια;» αποκρινόταν δι’ ερωτήσεως ο Κεφαλονίτης. Κρυφάκουγε η Αντιγόνη κι έχυσε το μερακλίδικο καφεδάκι απ’ τις υποψίες, που φούσκωσαν ξανά στο μυαλό της βουνά. Προτού προλάβουν να συνέλθουν, τρίτη απανωτή σφαλιάρα προσγειώθηκε με κρότο στον σβέρκο τους.

Προερχόταν αυτή τη φορά απ’ το εν Ελλάδι παράρτημα της Οστανδινής Λέσχης Φίλων του Αγγλοφλαμανδού ντανταϊστή Τζέιμς Ενσορ με έδρα τον εκθεσιακό χώρο της οδού Θόλου στην Πλάκα: «Εκπλήττει η καταπληκτική ομοιότητα Ενσορ και Καραμπίνη στην κατατομή του προσώπου τους και επίσης στα βιογραφικά τους δεδομένα» επεσήμαινε κείμενό τους σε τριμηνιαία επιθεώρηση των καλών τεχνών. «Θεωρώντας ότι ο πρώτος επέδρασε καταλυτικά στο έργο του δεύτερου αποφασίσαμε να εμπλουτίσουμε τη συλλογή μας με θέματά του, έχοντας προϋπολογίσει για τον συγκεκριμένο σκοπό περί τα 15.000 ευρώ».

Νταλαβέρης και Χασοδίκης επιδόθηκαν σε δυσερμήνευτο ανταγωνισμό, εκτοξεύοντας την τιμή στα πενήντα χιλιάρικα ίσαμε τα Χριστούγεννα. Του Αγίου Στεφάνου πλειοδοτούσε η Λέσχη με εξήντα. Τα Φώτα το ποσόν κυμαινόταν σε σκάρτα εκατό «καφετιά» και αυξανόταν με γεωμετρική πρόοδο. Τρελά νούμερα για εργογραφία ζώντος καλλιτέχνη και δη ανύπαρκτη. Πρώην καλός συνάδελφος του Καραμπίνη στην «Ελευθεροστομία» συμπλήρωνε την κομμένη του σύνταξη ως αρχισυντάκτης της «Χρυσής Αγγελίας», δίχως δείγμα συντάκτη υπό τις οδηγίες του. Η ύλη της γράφεται, βλέπεις, από τους ανώνυμους μουστερήδες.

Στα κιτάπια του οι καταχωρήσεις των Χασοδίκηδων εξοφλούνταν από το λογιστήριο της εταιρείας. Των Νταλαβέρηδων, όμως, είχαν φαρδιά-πλατιά την υπογραφή Ελπινίκη Βουγιουκλίδου του Ηρακλέους. Το κολυμπηθράτο δεν έλεγε στον Νώντα το παραμικρό. Το δε πατρώνυμο τσαλαβουτούσε στην κόπρο του Αυγείου, παρέα με τον μυθικό ήρωα που πάσχιζε να την καθαρίσει. Τρόχιζε τη μνήμη του, μολαταύτα, να βρει τι του θύμιζε το επώνυμο. Βουγιουκλίδου, Βουγιουκλίδου, Βουγιουκλίδου... (Συνεχίζεται)

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες XLΙΧ
«Εφαρμόζεις πάνω σε συγκεκριμένη επιφάνεια, χαρτί, ξύλο, γυαλί, κοντραπλακέ, οτιδήποτε, εικόνες της αρεσκείας σου, φωτογραφίες, αφίσες ή αποκόμματα εφημερίδας και τα περνάς με ειδική κόλλα και αλλεπάλληλα...
Παραχαράκτες XLΙΧ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες Χ
Τις Κυριακές έτρωγε πάντα στην αδελφή του, εφτά χρόνια μικρότερη στην πραγματικότητα. Ασυνήθιστα συνοφρυωμένη τον υποδέχτηκε. Του σέρβιρε ουζάκι για απεριτίφ με μεζέ παλαμίδα Καλλονής –«λεσβιακό σούσι» του...
Παραχαράκτες Χ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες ΙΧ
Σκόπευε να δωρίσει τους υπάρχοντες πίνακες σε συναγωνιστές, αυστηρά έναν στον καθένα, υπό τον όρο να μην αλλάξουν χέρια στο μέλλον και να μην εκτεθούν δημοσίως ποτέ. Θα αφιέρωνε τη ζωή του εφεξής στην ταξική...
Παραχαράκτες ΙΧ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες VΙΙΙ
Η Λαυρεντία Βαρδούκα, τεχνοκριτικός και επιστολογράφος της στήλης του Καραμπέση, αναφερόταν ενδελεχώς στη μία και μόνη έκθεση του Καραμπίνη. Παρίσι, 1971: «Τα εγκαίνια προγραμματίστηκαν στις αρχές Απριλίου. Το...
Παραχαράκτες VΙΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αδιέξοδο λευκό
Χρόνια μάχιμος Δάσκαλος στην πρωτοβάθμια ο Πέτρος Μπάτσιαρης, από κείνους που ψηλώνουν το «δέλτα», μετατρέποντάς το σε κεφαλαίο, όχι απαραιτήτως για εικαστικούς λόγους. Τουτέστιν Δεν καθόταν στ’ αυγά του....
Αδιέξοδο λευκό
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Στα Τουρκοβούνια
Ζάπλουτος και φιλότεχνος ο Νικόλαος Νάζος, μεσολάβησε, έπειτα από το πέρας των σπουδών του Γύζη, ώστε να λάβει χορηγία από το ευαγές ίδρυμα του Ναού της Ευαγγελιστρίας της Τήνου, προκειμένου να τις συνεχίσει...
Στα Τουρκοβούνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας