Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραχαράκτες ΙΧ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παραχαράκτες ΙΧ

  • A-
  • A+

Ο Φώντας έδινε ρέστα. Οποία γλαφυρότης! Τι οίστρος! Και φυσικά το τερμάτισε. Η αμφιβόλου εγκυρότητος Λαυρεντία Βαρδούκα σημείωνε εν κατακλείδι: «Ξενέρωτος το απόγευμα της επιούσης ο Νώντας, ανακοίνωσε στους επιτελείς του “Ποτ Πουρί” τις τελεσίδικες αποφάσεις του. Σκόπευε να δωρίσει τους υπάρχοντες πίνακες σε συναγωνιστές, αυστηρά έναν στον καθένα, υπό τον όρο να μην αλλάξουν χέρια στο μέλλον και να μην εκτεθούν δημοσίως ποτέ. Θα αφιέρωνε τη ζωή του εφεξής στην ταξική πάλη και την κραιπάλη. Οι υπεύθυνοι επιστράτευσαν θεούς και δαίμονες να τον μεταπείσουν, αλλά στάθηκε των αδυνάτων αδύνατον. “Τουλάχιστον να διαθέσουμε όσα ταμπλό έχουν προπληρωθεί, να καλυφθεί μέρος των εξόδων” πρότειναν ως έσχατη λύση. “Προσδιορίστε το ποσόν και θα το εξοφλήσω από την τσέπη μου σε λογικές δόσεις” ξεκαθάρισε σε τόνο που δεν άφηνε περιθώρια για αντιρρήσεις.

»Η καριέρα του εκκολαπτόμενου εικαστικού έληγε άδοξα. Εφταιγε το “ξίδι”, η διπολική του προσωπικότητα ή μήπως αυτή καθαυτή η εκ Κεφαλληνίας καταγωγή του αρκούσε να εξηγήσει τα αλλοπρόσαλλα φερσίματα; Ο μακαρίτης συνάδελφος Λύσανδρος Βρισιμτζόγλου είχε την τύχη να δει πέντε τον αριθμό αριστουργήματά του σε δωμάτια κοινών γνώριμων. Στο ανέκδοτο δοκίμιό του “Η καραμπίνα του Καραμπίνη” υπογραμμίζει: “Ο μύθος της τέχνης του αρμολογήθηκε σε τείχη έκλειψης, απαλοιφής, εξαφάνισης, γι’ αυτό φτάνει στα σύννεφα, αέρινος, άυλος και ταυτοχρόνως κυκλώπειος και απόρθητος. Η ζωγραφική του αναδεικνύει με την πρώτη ματιά το απόκοσμο, το μακάβριο, το σκοτεινό που απαυγάζει, παρά ταύτα, βαθιά εσωτερική λάμψη”. Θα επανέλθουμε. Παντοτινά δική σας, Λαυρεντία Βαρδούκα, 25/11/2017».

Τραβηγμένο απ’ τα μαλλιά το κείμενο, βασιζόταν στην αρχή «όσο πιο χοντρό είν’ ένα ψέμα τόσο πιο πιστευτό γίνεται». Το ’χαψαν οι πάντες, κι ας χρησιμοποιούσε ως πηγή δυο παντελώς άγνωστους κριτικούς τέχνης κι ένα αδημοσίευτο πόνημα. Πιάσ’ τ’ αβγό και κούρευ’ το, δηλαδή. Το έντυπο κυκλοφόρησε το απόγευμα της Παρασκευής 1η Δεκεμβρίου. Ασταμάτητα κουδουνίσματα του τηλεφώνου εκσφενδόνισαν απ’ το κρεβάτι, σωστό ελατήριο, τον Νώντα το μεσημεράκι του Σαββάτου. «Δεν ξέραμε τις κρυφές σου χάρες, βρε μπαγάσα» τον καλημέρισε στην άλλη άκρη της γραμμής ο Μπάμπης, συντρόφι στο Γκέτεμποργκ και τακτικός συμποσιαστής στις μετέπειτα πέριξ των Εξαρχείων αγρυπνίες.

Τον Βάγγο, συγκάτοικο στο Παρίσι την επίμαχη περίοδο, τον έτρωγε η απορία. «Πότε τα ’κανες όλα αυτά και δεν πήραμε πρέφα. Στο ίδιο σπίτι μέναμε. Το εξάμηνο που ’χα ’ρθει παράνομα στην Ελλάδα μεγαλούργησες, θηρίο;». Ο Καραμπίνης δεν ανθιζόταν γρυ, καθώς το περιοδικό δεν είχε πέσει στα χέρια του. Μετά την πέμπτη συνδιάλεξη πετάχτηκε για τσιγάρα στον Αχμέτ, τον Πακιστανό ψιλικατζή από κάτω, που προμηθευόταν στοίβες φρι πρες για τους εκλεκτούς πελάτες. Διάβασε το κομμάτι στο ασανσέρ, σκασμένος στα γέλια. «Πρόκειται για κάτι εντελώς προσωπικό, που δεν επιθυμούσα να διαρρεύσει» διαβεβαίωνε τους επόμενους. «Τη Δευτέρα καταθέτω αγωγή αποζημίωσης». (Συνεχίζεται)

  

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες XLΙΧ
«Εφαρμόζεις πάνω σε συγκεκριμένη επιφάνεια, χαρτί, ξύλο, γυαλί, κοντραπλακέ, οτιδήποτε, εικόνες της αρεσκείας σου, φωτογραφίες, αφίσες ή αποκόμματα εφημερίδας και τα περνάς με ειδική κόλλα και αλλεπάλληλα...
Παραχαράκτες XLΙΧ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Απόηχοι... όπλου
Λάδια, ακριλικά και υδατοχρώματα δοκίμαζαν σε πάνινους καμβάδες ο Νώντας Καραμπίνης και ο Φώντας Καραμπέσης στην επίμοχθη προσπάθειά τους να αφήσουν όψιμα το στίγμα τους στα εικαστικά δρώμενα της Ψωραλέξαινας...
Απόηχοι... όπλου
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες ΧΙ
Νταλαβέρης και Χασοδίκης επιδόθηκαν σε δυσερμήνευτο ανταγωνισμό, εκτοξεύοντας την τιμή στα πενήντα χιλιάρικα ίσαμε τα Χριστούγεννα. Του Αγίου Στεφάνου πλειοδοτούσε η Λέσχη με εξήντα. Τα Φώτα το ποσόν...
Παραχαράκτες ΧΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες Χ
Τις Κυριακές έτρωγε πάντα στην αδελφή του, εφτά χρόνια μικρότερη στην πραγματικότητα. Ασυνήθιστα συνοφρυωμένη τον υποδέχτηκε. Του σέρβιρε ουζάκι για απεριτίφ με μεζέ παλαμίδα Καλλονής –«λεσβιακό σούσι» του...
Παραχαράκτες Χ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες VΙΙΙ
Η Λαυρεντία Βαρδούκα, τεχνοκριτικός και επιστολογράφος της στήλης του Καραμπέση, αναφερόταν ενδελεχώς στη μία και μόνη έκθεση του Καραμπίνη. Παρίσι, 1971: «Τα εγκαίνια προγραμματίστηκαν στις αρχές Απριλίου. Το...
Παραχαράκτες VΙΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αδιέξοδο λευκό
Χρόνια μάχιμος Δάσκαλος στην πρωτοβάθμια ο Πέτρος Μπάτσιαρης, από κείνους που ψηλώνουν το «δέλτα», μετατρέποντάς το σε κεφαλαίο, όχι απαραιτήτως για εικαστικούς λόγους. Τουτέστιν Δεν καθόταν στ’ αυγά του....
Αδιέξοδο λευκό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας