Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι Ρουβίκωνες
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι Ρουβίκωνες

  • A-
  • A+

Τα επιθετικά και βίαια στοιχεία του χαρακτήρα μου προσπαθώ να τιθασεύσω μικρόθεν. Τα απέδιδα άλλοτε σε ανεπούλωτα παιδικά τραύματα, κάποτε σε σημαντικές απώλειες κατά τον καιρό της εφηβείας και συνήθως στην επανάσταση, που μας πλάνεψε με τους πειρασμούς της στα νιάτα μας, και μας ταΐζει η αφιλότιμη αβέρτα χυλόπιτες έκτοτε, προορίζοντας τους εξωτικούς της χυμούς για άκρως τυχερές ερχόμενες γενεές. Η αυτογνωσία ανταμείβει, αναμφιβόλως, με ψυχική ισορροπία όσους την αναζητούν. Ακολουθώ ανέκαθεν το αποτύπωμα του δελφικού ρητού «γνώθι σαυτόν» στις θεωρίες των προσωκρατικών, του ίδιου του γιου της μαμής, όστις το εισήγαγε στη φιλοσοφική σφαίρα, στους κυνικούς, στους επικούρειους.

Οχυρώνομαι στη γραμματεία της αναγέννησης, χάνομαι στις σελίδες των Χέγκελ, Φόιερμπαχ, Μαρξ, Μπακούνιν, Νίτσε, Αρεντ, Φρόιντ, Καστοριάδη, Κονδύλη, Μανιάτη και άλλων ακόμα, δεν βλέπω ωστόσο χαΐρι και προκοπή. Χαζεύω με τις ώρες πινακοθήκες και εκθέσεις ζωγραφικής, παρακολουθώ κοντσέρτα για πιάνο και κουαρτέτα εγχόρδων, συμμετέχω σε ποιητικές βραδιές και εσπερίδες διαλογισμού και σπανίως ηρεμώ παρά ταύτα· τα ανεξήγητα ξεσπάσματά μου εξακολουθούν ανεξέλεγκτα. Τι τα θες; Η αιτία του κακού μένει πεισματικά αθέατη στο σκοτάδι. Κιτάπια και επιτομές ανεκτίμητης σοφίας πάνε στον βρόντο. Το ίδιο και οι νότες εμβληματικών μουσουργών, τα παλ χρώματα κορυφαίων εικαστικών, αλλά κι οι ανατολίτικες τεχνικές χαλάρωσης.

Μαρμαρυγή εκτυφλωτική φώτισε αίφνης τα υπαρξιακά μου αδιέξοδα. Η ευρύνους Εύη Καρακώστα, συμπυκνώνοντας ιδιοφυώς τα άπαντα των ως άνω και ισάριθμες ιατρικές εγκυκλοπαίδειες, έδωσε λύση στο δίλημμά μου, αναφέροντας στο φέισμπουκ: «Από τη στιγμή που η χώρα μας διαθέτει τη θλιβερή πρωτιά στις καισαρικές τομές, αν ισχύει ότι ο τρόπος που έρχεται το νεογέννητο στον κόσμο παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που θα ζήσει, η βία είναι εμφανώς παρούσα στην υπόλοιπη ζωή...». Ορμηξαν να κατασπαράξουν, σαν αρπακτικά, την εκ Β΄ Πειραιώς ορμώμενη βουλεύτρια αμαθείς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με άνευ προηγουμένου τρολάρισμα και καζούρα. Κι όμως! Η φράση της, καίτοι συνοπτική, τεκμηριώνεται με ατράνταχτα επιχειρήματα.

Η επιθετικότητα και η βία ορίζονται σήμερα από την αντιπολίτευση και μερίδα του Τύπου με μία και μόνη λέξη: Ρουβίκωνας. Τον ποταμό της βορείου Ιταλίας διέσχισε το 49 π.Χ. με τις λεγεώνες του ο βάναυσος και ανοικτίρμων Ιούλιος Καίσαρ, που, σύμφωνα με τον ιστορικό μύθο, γεννήθηκε με χειρουργική μέθοδο, που πήρε το όνομά της από τον συγκεκριμένο τοκετό. Αlea jacta est· ο κύβος ερρίφθη, πά’ να πει. Τα μαιευτήρια, τουτέστιν, είναι λίκνα τρομοκρατών. Επιστρέφω στις δικές μου έγνοιες. Πριν από κάμποσες δεκαετίες στην κλινική Πετρίδη, Στουρνάρα με Σουλτάνη γωνία, ανάλγητος γυναικολόγος υπέβαλε τη μάνα μου σε καισαρική για να φέρει σώο στο φως τον Κόναν τον βάρβαρο, δηλαδή εμένα. Ευτυχώς που η Καρακώστα προήλθε από φυσιολογική αποκύηση και μας ξεστραβώνει με νηφαλιότητα πού και πού.

 

 

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αιχμηρές γλώσσες
Χθες καιγόταν η Αθήνα απ’ τις συγκρούσεις των ΜΑΤ με τους νεαρούς που διαδήλωναν στη μνήμη του αδικοχαμένου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, ωστόσο το 43 π.Χ., στη Ρώμη, οι πολιτικές διαφορές λύνονταν με απείρως πιο...
Αιχμηρές γλώσσες
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Περί θεάματος
Γάμα τον Μάη, ζήσε τώρα, έγραφαν σαράντα χρόνια μετά το ’68 στους τοίχους οι ανυπότακτοι νέοι τον θερμό Δεκέμβριο της Αθήνας. Η εξέγερση του Παρισιού, όμως, στοιχειώνει ακόμα τα κινήματα όπου Γης. Το ίδιο και...
Περί θεάματος
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ο καναπές VIII
(Ο δερβέναγας που διόρισε η σύζυγος του Παπαπάνου να εποπτεύσει την αφισοκόλληση αποκάλυψε με το καλημέρα την αχίλλειο πτέρνα του).
Ο καναπές VIII
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Πολιτικοί με τα παπούτσια στο χέρι
Για να ευθυμήσω θυμήθηκα τον Ουίνστον Τσόρτσιλ που πέθανε στις 24 Ιανουαρίου 1965 και κηδεύτηκε σαν σήμερα στο Λονδίνο, παρουσία ενός εκατομμυρίου πολιτών· πρωτοφανής προσέλευση σε κατευόδιο πολιτικού στα...
Πολιτικοί με τα παπούτσια στο χέρι
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μοντέρνο Σχολείο
Φλογερός εκπαιδευτικός, ακρατιστής, ήτοι φιλοσοφημένος αναρχικός, όπως παρουσιάζει ο ίδιος τον εαυτό του, ο Φρανθίσκο Φερέρ γεννιέται στα 1859 στη μικρή καταλανική πόλη Αλέγια και, παρότι μεγαλώνει σε...
Μοντέρνο Σχολείο
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Αναρχικό Λεξικό
Τα λεξικά μοιάζουν με παραλίες γυμνιστών. Στις σελίδες τους οι λέξεις και οι έννοιες γδύνονται, μένουν ολοτσίτσιδες, αποκαλύπτοντας τα απόκρυφα σημεία και τις στρεβλώσεις τους: την ορθογραφία, την προέλευση,...
Αναρχικό Λεξικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας