Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι βέβηλοι

Οι βέβηλοι

  • A-
  • A+

Θολώνω τα νερά ξεθάβοντας σημείωμά μας της 20ής Φεβρουαρίου 2014, με τίτλο «Nous sommes μουρλοί», διότι διατηρεί δυστυχώς αδιάσπαστη την επικαιρότητά του. Ιδού: Ιούνιος 2014, παραμονές Παγκοσμίου Κυπέλλου, η «Εφ.Συν.» μνημονεύει στην πρώτη σελίδα τα ταχύρρυθμα μαθήματα «χρήσιμων» αγγλικών που οργανώνονται στο Μπέλο Οριζόντε, ώστε να μπορέσουν οι Βραζιλιάνες ιερόδουλες να συνεννοηθούν με τους αγγλόφωνους επισκέπτες, οι οποίοι κατακλύζουν τη χώρα για να παρακολουθήσουν ποδόσφαιρο και να συνδυάσουν, ενδεχομένως, το ωφέλιμον μετά του τερπνού. Η είδηση συνοδεύεται από φωτογραφία γελαστού καθηγητή που τείνει στον μαυροπίνακα πλαστικό ομοίωμα πέους, αντί χάρακα. Τα ευτράπελα προεόρτια του Μουντιάλ εμπνέουν το βέβηλο πενάκι του αξέχαστου Γιάννη Καλαϊτζή.

Υπερμεγέθη φαλλό, εφάμιλλο του αντίστοιχου των αρχαίων σατύρων -μεσούσης της Αποκριάς-, ζωγραφίζει την επαύριο ο κορυφαίος γελοιογράφος. Τον κρατά με το δεξί, καθισμένος στο αναπηρικό αμαξίδιο, ωχρόφαιος ο Σόιμπλε, σε κατάσταση παροξυσμού. «Αλες Καπούτ, Γκρέξιτ, Πιγκς, Ντόυτσλαντ Ούμπερ Αλες, Αϊν Νατσιόν Αϊν Φύρερ, Νταχάου, Μπέλσεν», ανακράζει εν εξάλλω. Το πόνημα προκαλεί σάλο στα μέσα μαζικής δικτύωσης, ακόμα και στο εσωτερικό της εφημερίδας. Ο δημιουργός του χαρακτηρίζεται σεξιστής, άτομο κακού γούστου και υπόπτου αισθητικής, ρατσιστής, βδελυρός υβριστής των ΑμεΑ και κυρίως της μνήμης του Ολοκαυτώματος.

Μύδροι εξαπολύονται εναντίον του. Ο Καλαϊτζής δεν κρίνει σκόπιμο να απαντήσει. Τον υπερασπίζονται λάτρεις της ένατης τέχνης και της ελευθερίας της έκφρασης. Ιανουάριος 2015. Ακραίοι φονταμενταλιστές εισβάλλουν στα γραφεία του «Charlie Hebdo» και γαζώνουν με Καλάσνικοφ τους συντάκτες του. Φρυάζει ο πολιτισμένος κόσμος. Ευρωπαίοι ηγέτες διαδηλώνουν υπέρ της ελευθεροτυπίας. Ξεχειλίζει η υποκρισία στο Παρίσι. Φεβρουάριος 2015. Ο Τάσος Αναστασίου, που συχνά καταφεύγει στην Ιστορία για να καυτηριάσει το εφήμερο, απεικονίζει στην «Αυγή» τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών με στολή ναζί να μας διαμηνύει, εν όψει διαπραγμάτευσης: «Επιμένουμε στο σαπούνι απ’ το λίπος σας... συζητάμε για το λίπασμα απ’ τις στάχτες σας». Σοκάρονται επίσημοι εκπρόσωποι του Βερολίνου, δηλώνοντας ότι ο σκιτσογράφος πρέπει να ντρέπεται. Αξιώνουν από τους Ελληνες υποτελείς τη δημόσια αποκήρυξη της γελοιογραφίας. Το πράττει εκούσα άκουσα ώς η τότε βαρουφάκειος εκδοχή του ΘΑλέξη. Υποστηρίζουν κάμποσοι τον καλλιτέχνη. Πρώτος και καλύτερος ο Γιάννης Καλαϊτζής με εικόνα που δείχνει κάμερες να τον πυροβολούν, υπογραμμίζοντας: «je suis tsatsi».

Απρίλιος 2018. Στο youtube προβάλλεται ανατριχιαστικό βίντεο, στο οποίο Ισραηλινοί στρατιώτες με πλήρη εξάρτυση διασκεδάζουν σημαδεύοντας στο δοξαπατρί άοπλους, ανήλικους Παλαιστίνιους. Στην τελευταία σελίδα της «Εφ.Συν.» δημοσιεύονται δύο, προδήλως εννούμενα περιέργως, έργα του Μιχάλη Κουντούρη. Το πρώτο: Στο πέτο του κρατούμενου μέσα απ’ το συρματόπλεγμα στρατοπέδου που παραπέμπει στο Νταχάου υπάρχει η ένδειξη «Λωρίδα της Γάζας» στη θέση του κίτρινου αστεριού. Πάνοπλος φαντάρος, στο άλλο, ματώνει το Τείχος των Δακρύων με το αποτύπωμα της παλάμης του. Ακολουθούν επικρίσεις από θιασώτες της σάτιρας α λα καρτ. Το ξεχασμένο πηγάδι του τάχατες πολιτικώς ορθού καραδοκεί να καταπιεί το επόμενο θύμα του.

 

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Προσγείωση ΝΕ΄
Το ΕΣΥ του Γιώργου Γεννηματά απέκτησε αίφνης πληθώρα όψιμων αυλοκολάκων. Το πάνε φιρί φιρί να σηκωθεί ο μακαρίτης από το μνήμα και να τους πάρει παραμάζωμα.
Προσγείωση ΝΕ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ευρύχωρα σκίτσα
Τα σκίτσα της Ξένου είναι δουλεμένα στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ματώνει ώρες πάνω στο καθένα τους. Αναστενάζουν οι αρθρώσεις και οι τένοντες του χεριού της. Στην ενδελεχή πυκνότητα των γραμμών της ξανοίγεται,...
Ευρύχωρα σκίτσα
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ο διπρόσωπος
Τραγική φιγούρα ανάμεσά τους ο δόλιος ο μήνας. Βασανιστικά διλήμματα τον μετατρέπουν σε άκακο αρνί, παρότι τ’ όνομά του παραπέμπει στη λατινική εκδοχή του πολεμόχαρου γιου του Δία και της Ηρας, του Αρη, απ’...
Ο διπρόσωπος
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ανεδαφικά
Λογικό να λαθέψει κανείς όταν καταπιάνεται με τη μεγαλειώδη σκέψη του Αλέξη. Ο τέως πρωθυπουργός βάζει τον πήχη των ιδεών τόσο ψηλά, που είναι...
Ανεδαφικά
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
«Βούτυρον εκλεκτόν» Εξάρχου εν Εξαρχείοις
«ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΟ» τιτλοφορείται το ολοκαίνουργιο πόνημα που κυκλοφορεί ζεστό ζεστό από τις «Εκδόσεις των Συναδέλφων», με την αστέγνωτη μελάνη να σκανδαλίζει τα ρουθούνια υποψιασμένων αναγνωστών.
«Βούτυρον εκλεκτόν» Εξάρχου εν Εξαρχείοις
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Τα αγριόγουρ’να
Χάος! Αγέλες αγριόχοιρων, που πολλαπλασιάζονται με ραγδαίους ρυθμούς, βόσκουν ανενόχλητες απ’ άκρου εις άκρον της αγνής ελληνικής υπαίθρου, ρημάζοντας κυριολεκτικά τη γεωργική παραγωγή.
Τα αγριόγουρ’να

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας