Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αδιέξοδο λευκό

Απροσδόκητο τοπίο, ΑΚΟΥΑΡΕΛΑ

Αδιέξοδο λευκό

  • A-
  • A+

Χρόνια μάχιμος Δάσκαλος στην πρωτοβάθμια ο Πέτρος Μπάτσιαρης, από κείνους που ψηλώνουν το «δέλτα», μετατρέποντάς το σε κεφαλαίο, όχι απαραιτήτως για εικαστικούς λόγους. Τουτέστιν Δεν καθόταν στ’ αυγά του. Ακολούθησε τις ευαισθησίες και τα ταλέντα του, που τον οδήγησαν στην Καλών Τεχνών.

Ρηξικέλευθος και στις Δυο ασχολίες του αντιμετώπιζε τόσο την εκπαίδευση όσο και την τέχνη σαν «εργαλείο γενικής θεώρησης των πραγμάτων και γνώσης του πολιτισμού. Μιας ιδιότυπης, ωστόσο, “γνώσης” που Δεν αφορά αποκλειστικά τους Δημιουργούς αλλά και τα υποκείμενα στα οποία απευθύνονται. Πρόκειται για “γνώση” που παράγεται μέσα από τη Διάδραση και την αλληλεπίδραση ελεύθερων υποκειμένων».

Ωρίμασε καλλιτεχνικά μέσα από κάμποσες ατομικές και συλλογικές εκθέσεις στην ημεδαπή. Το 2001 το έργο του «Σχέδιο μνήμης σε κλίμακα 9/8» τοποθετήθηκε μέχρι το 2003 στον Σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά κατόπιν σχετικής βράβευσης. Το 2006 τον κάλεσε η Εσπερία. Παρουσίασε τη Δουλειά του πέντε φορές στη Βιέννη, αλλά και στις Βρυξέλλες και το Λουξεμβούργο.

Μόλις στα πενήντα επτά, τον Νοέμβριο του 2016, αναχώρησε αναπάντεχα για τις επουράνιες ακουαρέλες, αφήνοντας με ένα βασανιστικό «γιατί» τους Δικούς του ανθρώπους. Η οικογένειά του και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Παρθενώνας» τιμούν τη μνήμη του Διοργανώνοντας την αναδρομική έκθεση «Αναζήτηση και Ανάδυση», η οποία εγκαινιάζεται απόψε στις 18.30 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» (Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο) και θα Διαρκέσει ώς τις 11 του μηνός.

Αντιγράφω από κείμενο του ίδιου, ενδεικτικό της Διασύνδεσης τέχνης και κοινωνικής ένταξης: «Δεν είναι και τόσο σίγουρη η αγάπη στο Δυτικό Μέτωπο για το χρώμα. Το κόκκινο χρώμα στις πόρτες των μεταναστών, το κίτρινο αστέρι στο πέτο των απανταχού γκέτο, τα λευκά κελιά και οι πορτοκαλί φόρμες στα Γκουαντάναμο αυτού του κόσμου είναι μη χρώματα. Περισσότερο χρησιμοποιούνται για να αναδείξουν την κυριαρχία της λευκότητας με ό,τι Διαχωριστικό αυτό συνεπάγεται. Σ’ αυτό το αδιέξοδο λευκό μπορεί να στηρίζεται σήμερα το όραμα της Ευρώπης; Στην Ευρώπη καταφτάνουν καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι –από την Ανατολή κατά βάση– που είναι προφανές ότι αντιλαμβάνονται αλλιώς τα πράγματα και κυρίως τα βιώνουν Διαφορετικά με όλο τους το είναι».

 

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες XLΙΧ
«Εφαρμόζεις πάνω σε συγκεκριμένη επιφάνεια, χαρτί, ξύλο, γυαλί, κοντραπλακέ, οτιδήποτε, εικόνες της αρεσκείας σου, φωτογραφίες, αφίσες ή αποκόμματα εφημερίδας και τα περνάς με ειδική κόλλα και αλλεπάλληλα...
Παραχαράκτες XLΙΧ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες ΧΙ
Νταλαβέρης και Χασοδίκης επιδόθηκαν σε δυσερμήνευτο ανταγωνισμό, εκτοξεύοντας την τιμή στα πενήντα χιλιάρικα ίσαμε τα Χριστούγεννα. Του Αγίου Στεφάνου πλειοδοτούσε η Λέσχη με εξήντα. Τα Φώτα το ποσόν...
Παραχαράκτες ΧΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες Χ
Τις Κυριακές έτρωγε πάντα στην αδελφή του, εφτά χρόνια μικρότερη στην πραγματικότητα. Ασυνήθιστα συνοφρυωμένη τον υποδέχτηκε. Του σέρβιρε ουζάκι για απεριτίφ με μεζέ παλαμίδα Καλλονής –«λεσβιακό σούσι» του...
Παραχαράκτες Χ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες ΙΧ
Σκόπευε να δωρίσει τους υπάρχοντες πίνακες σε συναγωνιστές, αυστηρά έναν στον καθένα, υπό τον όρο να μην αλλάξουν χέρια στο μέλλον και να μην εκτεθούν δημοσίως ποτέ. Θα αφιέρωνε τη ζωή του εφεξής στην ταξική...
Παραχαράκτες ΙΧ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παραχαράκτες VΙΙΙ
Η Λαυρεντία Βαρδούκα, τεχνοκριτικός και επιστολογράφος της στήλης του Καραμπέση, αναφερόταν ενδελεχώς στη μία και μόνη έκθεση του Καραμπίνη. Παρίσι, 1971: «Τα εγκαίνια προγραμματίστηκαν στις αρχές Απριλίου. Το...
Παραχαράκτες VΙΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ψωμ Δεια Λευθ
Εκκρεμής στο μακρύ ντουβάρι του κοινωνικού και πολιτιστικού χώρου «Αμπάριζα» στο Γαλάτσι, μια ενότητα από διαφορετικούς πίνακες κεντρίζουν την προσοχή. Διαλέγω πάντοτε ένα τραπέζι φάτσα και τους χαζεύω,...
Ψωμ Δεια Λευθ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας