• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 7.7°C / 13.2°C
    2 BF
    70%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.6°C / 8.5°C
    2 BF
    67%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.0°C / 12.1°C
    2 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 5.9°C
    0 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 9.1°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 3.0°C / 6.5°C
    1 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 0.2°C / 1.8°C
    2 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 11.8°C
    1 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 12.8°C
    2 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 10.9°C
    0 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 12.9°C
    2 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    3 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    2 BF
    66%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 3.5°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.5°C / 7.8°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 9.8°C / 14.8°C
    2 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.0°C / 13.4°C
    1 BF
    69%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 3.8°C / 8.3°C
    2 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.7°C / 8.6°C
    1 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.8°C / 1.8°C
    1 BF
    77%

Αυτός ο άλλος

  • A-
  • A+

Αντικρίζει πρώτη φορά το φως σαν σήμερα πριν από έναν αιώνα και κάτι ψιλά, ήγουν στα 1915, στη Ζαγορά του Πηλίου. Μεγαλώνει στον Βοτανικό. Ο πατέρας του παίζει μαντολίνο κι ο πιτσιρικάς τον ακομπανιάρει με την κιθαρίτσα του. Ο Νίκος Γούναρης, διότι περί του Γούναρη πρόκειται, εμφανίζεται στα γραμμόφωνα το 1936 και κάνει πάταγο.

Η μετέπειτα πορεία του είναι εντυπωσιακή. Αποθεώνεται σε κοσμικά μαγαζιά, λαϊκά κέντρα και κυριαρχεί στη δισκογραφία. Γνωρίζει δόξες στην Αμερική, την Αυστραλία και όπου αλλού αναπνέει το ελληνικό στοιχείο. Πεθαίνει στο απόγειο της καριέρας του, τον Μάιο του 1965.

Διακονεί το ελαφρό ρεπερτόριο και μολαταύτα διατηρεί άριστες σχέσεις με τους μπουζουξήδες, που υποκλίνονται στο ταλέντο και τον χαρακτήρα του και δη σε καιρούς που τα δύο είδη είναι σφόδρα ανταγωνιστικά. Ο Νίκος Μάθεσης, άλλως Τρελάκιας, απηχεί άπαντες τους ρεμπέτες, μιλώντας γι’ αυτόν: «Για τον Γούναρη δεν γουστάρω ν’ ακούσω κουβέντα από κανένανε. Μεγάλος μουσικός και μεγάλος τραγουδιστής. Δεν ξαναβγαίνει Γούναρης. Και φίνο παιδί απ’ τα λίγα, παλιός μάγκας ο Νικόλας κι όταν λάχαινε, καθάριζε αντρίκια. Πικραμένος από μια λάγια πήγε». (Νίκου Χατζηδουλή, «Ρεμπέτικη Ιστορία 1»).

Ο Τρελάκιας στην τελευταία αποστροφή του πέφτει θύμα μιας διαδεδομένης παρεξήγησης, που δείχνει πόσο ταυτιζόταν το κοινό με τον μυθικό αοιδό. Τα ερωτικά άσματα αναφέρονται συχνάκις σε χωρισμούς. Το χάρισμα του Γούναρη να εκμηδενίζει την απόσταση με το ακροατήριό του έκανε πολύ κόσμο να θεωρεί ότι τραγουδά ιστορίες βγαλμένες απ’ τη ζωή του.

Νοσηρά όσο και ζωηρά προκάλεσαν τη λαϊκή φαντασία τα εμπορικότατα «Γύρνα πάλι αγάπη μου», «Ποιος σε πήρε και μου ’φυγες», «Πού να ’σαι τώρα αγαπημένη» και «Ενα βράδυ που ’βρεχε», ώστε η φήμη πως προσπαθεί ματαίως να ξεπεράσει μια μοιραία γυναίκα, που τον παράτησε άκαρδα για κάποιον τρίτο, εξαπλώθηκε αστραπιαία ανά την επικράτεια. Εγκαταλελειμμένοι εραστές και απατημένοι σύζυγοι του ’στελναν χιλιάδες επιστολές συμπόνιας και με άκρα φορτικότητα του ’δειχναν την αλληλεγγύη τους σε κάθε δημόσια εμφάνισή του.

Ιδεοψυχαναγκαστικές καταστάσεις και τραγελαφικές συνάμα, καθώς ζούσε αρμονικότατα με τη σύζυγό του Βάλια. Επρεπε να δοθεί μια εύγλωττη και ηχηρή απάντηση στη διασπορά των ψευδών ειδήσεων. Ιδού! Ο Γούναρης έγραψε τη μουσική κι ο Κώστας Κοφινιώτης κατά παραγγελίαν τους στίχους: «Αυτός ο άλλος που σε πήρε από μένα/ αυτός ο άλλος/ είν’ ευεργέτης μου μεγάλος. [...] Αυτός ο άλλος που σε βούτηξε ένα βράδυ/ κι έγινε θρύλος/ είν’ ο καλύτερός μου φίλος». Ετσι γλίτωσε ο ίδιος από εκνευριστικές οχλήσεις και λυτρώθηκαν ταυτοχρόνως όσοι φιλόμουσοι κατάπιναν αμάσητα τα... μούσια.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΕπιβΙΩΣΗ Κ΄
Ο Βαγγέλης Παπάζογλου –διότι αναμφιβόλως περί του Παπάζογλου πρόκειται– γεννιέται στο χωριό Ντουρμπαλί, λίγο έξω από τη Σμύρνη, το 1886 ή ’87.
ΕπιβΙΩΣΗ Κ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Παρατράγουδα
Εμβληματικός χρονογράφος των εφημερίδων του παλιού καλού καιρού, καίριος συγγραφέας ξεκαρδιστικών επιθεωρήσεων, αλλά και διαπρεπής στιχοπλόκος, ο Γιώργος Θίσβιος κέρδισε την αθανασία με τα τραγούδια του.
Παρατράγουδα
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ο Τρελάκιας
Γρατζουνάνε οι στίχοι του πάνω σε παλιές πλάκες γραμμοφώνου: «Σε διώξαν απ’ την Κοκκινιά για’ το ’χες παρακάνει και στο Χατζηκυριάκειο, άμυαλη, άρχισες το σεργιάνι» • «Μας κυνηγούν τον ναργιλέ γιατί τον πίνουν...
Ο Τρελάκιας
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ο σολίστας
Χαβάγιες, ρούμπες και μάμπο με λαϊκό ηχόχρωμα, παιγμένες αριστουργηματικά με το μπουζούκι του και τραγουδισμένες μοναδικά από τη συμβία του Μαίρη Λίντα, σκαρώνει τη δεκαετία του ’60 προκαλώντας πάταγο. Εκτοτε...
Ο σολίστας
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Λόγιες νότες
Ο συνθέτης Θωμάς Μπακαλάκος θα παρουσιάσει τη δική του μουσική πρόταση σύνθεσης για τη δημιουργία έργων κλασικής μουσικής με ιδιότητες και χαρακτηριστικά, που να τα καθιστούν γνήσια ελληνικά, κατανοητά σε...
Λόγιες νότες
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Τρία γράμματα
Τ’ αστέρια τρεμουλιάζουνε στου Ζέφυρου το χάδι/ τ’ όμορφο τούτο το βράδυ./ Σπαρμένο χρυσολούλουδα, το πέλαγο λιβάδι/τ’ όμορφο τούτο το βράδυ. Ξεχειλίζουν λυρισμό οι άνωθι στίχοι, που σε συνδυασμό με την...
Τρία γράμματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας