Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αυτό το έργο το έχουμε ξαναδεί
Eurokinissi-ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Αυτό το έργο το έχουμε ξαναδεί

  • A-
  • A+

«Ανάσα για την Αθήνα, 3 νέα έργα», επιγράφεται ρεπορτάζ της Χαράς Τζαναβάρα («Εφ.Συν.» 23/11). Οπου τα τρία έργα, που συνιστούν ανάσα για την Αθήνα (βαριά κουβέντα η ανάσα, σηκώνει πολλή συζήτηση), είναι και τα τρία οδικά:

δύο ανισόπεδοι κόμβοι στην Κηφισίας -ο ένας στη συμβολή της με Αλεξάνδρας, ο άλλος στην Αγία Βαρβάρα Ψυχικού- και προέκταση της περιφερειακής Υμηττού, αυτή, λέει, με «ήπιες παρεμβάσεις», από Καισαριανή μέχρι Βουλιαγμένης.

Το έχουμε ξαναδεί το έργο, κυρίες και κύριοι. Τα τελευταία 195 χρόνια (υπενθυμίζω ότι πριν από 195 χρόνια οι πρόγονοί μας πήραν τα όπλα και γίναμε χώρα ανεξάρτητη∙ πλην, έκτοτε, πολλαπλώς εξαρτημένη) το έργο το έχουμε ξαναδεί αμέτρητες φορές:

Οπου ακούς «ανάσα για την Αθήνα», διάβαζε: «ανάσα για το αυτοκίνητο και τους οδηγούς». Ολοι οι άλλοι λοιποί τυφεκιοφόροι -μεταξύ αυτών και οι οδηγοί, όταν κάνουν χρήση πόλεως ως πεζοί-, όλοι, εξ ορισμού και εκ παραδόσεως, υποχρεούμαστε να θεωρούμε ανάσα για την πόλη ό,τι είναι ανάσα για το αυτοκίνητο.

Εχει καμιά σημασία να πούμε ότι τα εν λόγω έργα είναι από τα «περισσεύματα» των ολυμπιακών έργων; Και αυτό το έργο το έχουμε ξαναδεί. Σάματις ξέρουμε -ή υπάρχει κάποιος να ξέρει- πόσο πήγε το μαλλί με τα ολυμπιακά έργα; Τα οποία, φαίνεται, είναι κάτι σαν έρανος «υπέρ αποπερατώσεως ιερού ναού».

Οσο έχουν οι πιστοί, ρίχνουν τον οβολό στον δίσκο. Αν δεν έχουν, τρέχουν και δανείζονται. Αρα, ποιο κορόιδο επίτροπος ή μητροπολίτης περατώνει το έργο;

Ενα ρητορικό ερώτημα τέλος: Υπολόγισε κανείς -από Δημόσιο, ερευνητικά ιδρύματα ΝΠΔΔ, πανεπιστήμια, ανεξάρτητους ερευνητές-, ποια είναι η συμβολή του αυτοκινήτου και των περί αυτό δαπανών εξυπηρέτησης στην κρίση που μας δέρνει έβδομο χρόνο τώρα;

Πού μας έχει φέρει και πού θα μας πάει ακόμα αυτός ο «αναπτυξιακός» μονόδρομος μετά διοδίων;

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Συναντήσεις με άγνωστους ανθρώπους
Πανεπιστημιούπολη. Ανηφορίζω για τον Υμηττό, έχω προσπεράσει το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Χιονόνερο και αέρας. Κατηφορίζει. Ζωηρός, ευχάριστος, γελαστός πάντα. Γνωριζόμαστε χρόνια, αλλά...
Συναντήσεις με άγνωστους ανθρώπους
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πεζές κουβέντες του πεζοδρομίου
Ο Πασκάλ Μπρικνέρ έγραφε στο Η μελαγχολική δημοκρατία πως: ο πεζός είναι ο τελευταίος ιππότης των πόλεων. Πότε όμως το έγραφε; Το 1990. Τα πρώτα κινητά στην Ελλάδα εμφανίζονται… σεμνά σεμνά, καλοκαίρι του...
Πεζές κουβέντες του πεζοδρομίου
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πεζός, ένας εξόριστος στην πόλη
«Διχασμένες προσωπικότητες σε καθημερινή λειτουργία» χαρακτήριζα πολλούς –ίσως τους πιο πολλούς– Ελληνες οδηγούς σε σχέση με τους πεζούς (9/10). Διχάζονται, διότι, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας είναι...
Πεζός, ένας εξόριστος στην πόλη
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Συνειρμοί από ένα συνηθισμένο μπέρδεμα
Το «συνηθισμένο μπέρδεμα» περικλείεται στο παράδειγμα, κυριολεκτικά και μεταφορικά: μπλεγμένα στο μπρελόκ κλειδιά μπρος στην πόρτα του σπιτιού σου, ενώ κατουριέσαι. Η πρώτη σκέψη, πρωί, επιστρέφοντας από...
Συνειρμοί από ένα συνηθισμένο μπέρδεμα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μια γατούλα με πείσμα να υιοθετηθεί
Γατούλα, άσπρη, όμορφη, προσκολλήθηκε στο σπίτι αυτοβούλως πρωίαν τινά. Δεν πτοήθηκε ούτε από το γάβγισμα και το κυνηγητό της Μάντης ούτε από τη μάνικα με νερό και την απειλή με καλάμι εκ μέρους μου.
Μια γατούλα με πείσμα να υιοθετηθεί
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Διαθέσεις που αλλάζουν από στιγμή σε στιγμή
Υπήρξε και Βυζαντινός αυτοκράτορας Μούρτζουφλος. Αλέξιος Ε΄ Δούκας ή Μούρτζουφλος (από τα πυκνά, σμιχτά του φρύδια που τον έκαναν να δείχνει συνοφρυωμένος· μουρτζούφλης). Ο τελευταίος πριν από την άλωση των...
Διαθέσεις που αλλάζουν από στιγμή σε στιγμή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας