Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι φίλοι φεύγουν, μένουν όσα ζήσαμε

Οι φίλοι φεύγουν, μένουν όσα ζήσαμε

  • A-
  • A+

Αγαπητός άνθρωπος ο ηθοποιός Γιάννης Μιχαλόπουλος, που έφυγε πρόσφατα. Από την παλιά παρέα του εκδότη Στρατή Φιλιππότη, με την οποία συνδέθηκα αρχές δεκαετίας του ’90 όταν, για μια δεκαπενταετία, αφήσαμε μάλλον ζωηρό (μέχρι κλήσεις στην αστυνομία επί διαταράξει κοινής ησυχίας) αποτύπωμα «θορυβοποιών» και «σαματατζήδων», κάτι αξέχαστα απομεσήμερα, πρώτα του Σαββάτου, στη «Νεάπολη», Καλλιδρομίου και Ζωοδόχου Πηγής (ανάμνηση πλέον) και, μετά, στα «Μετέωρα» του Στέλιου, Χαριλάου Τρικούπη και Αραχώβης (ανάμνηση επίσης).

Ξεφάντωμα με τραγούδι και χορό, μέσα κι έξω από το μαγαζί, με τα διερχόμενα αυτοκίνητα να κορνάρουν έναν κύκλο παλαβών που χόρευαν μπάλο και τσιφτετέλι σε δημόσια έκθεση και που είχαν αυτοχαρακτηριστεί «όμιλος ζαλουμπιστών», από τη «Ζαλούμπα» του Ζαμπέτα, που ήταν πάντα το κλου του καλλιτεχνικού προγράμματος!

Μες στους τακτικούς (γιατί υπήρχαν και οι «περιοδεύοντες») ήταν ο Γιάννης. Σπουδαίος αφηγητής (προτού αναδειχθεί στον δημοφιλή ηθοποιό που έγινε, έκανε ραδιόφωνο), χυμώδης στιχοπλόκος (σκάρωνε παρλάτες), χιουμορίστας, καλλιεργημένος άνθρωπος, σταθερός αναγνώστης εφημερίδων, αναγνώστης γενικώς, με αξιόλογη βιβλιοθήκη.

Κάναμε τότε, 1994-98, με τον Δημήτρη Παπαχρήστο, μια κυριακάτικη εκπομπή στην ΕΡΑ2. Καλέσαμε και τον Γιάννη κάποτε. Ποταμός. Ανεξάντλητος.

Τα Εξάρχεια, που τον ανάθρεψαν. Η Σοφία Βέμπο (έμενε, νομίζω, στην περίφημη μπλε πολυκατοικία της πλατείας), αλλά και η θεατρική κίνηση σε Εξάρχεια/Νεάπολη (δύο θέατρα!). Το Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων, το Γυμνάσιό του, στην Τοσίτσα τότε, μετά ανηφόρισε στον Αγιο Νικόλαο. Θεατρικές και κινηματογραφικές αναμνήσεις…

Δεν ήταν το μνημονικό του μόνο, του ελέφαντα, ήταν και παραστατικός (και μόνο με τη φωνή! Ηξερε!). Η εκπομπή είχε τελειώσει και ο Γιάννης συνέχιζε. Οσο συνέχιζε, ο ηχολήπτης έκανε νοήματα να του μιλάμε για να συνεχίζει… Τι να έγιναν εκείνες οι μαγνητοταινίες; Θα πεις, ένας ρόλος ήταν κι αυτός, όχι στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση που μένει, στο θέατρο, που φεύγει. Μια ανάμνηση…

  

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ο φίλος μου ο Στάθης
Πρώτες γουλιές του καφέ στη μικρή αυλή με θέα μέρος του χωριού· αναμμένα ακόμα τα φώτα. Γλυκό ξημέρωμα. Δροσιά, φρεσκάδα και ησυχία, όχι από τις ξερές ησυχίες που σε απωθούν.
Ο φίλος μου ο Στάθης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Επιδημίες, πόλεμοι και ολίγος Καβάφης
Κυριακή, 10 Μαΐου, 2020, 10.30 π.μ. Περπάτησα αρκετά και άνετα· δυο ώρες και είκοσι πέντε λεπτά· μέχρι Καλοπούλα και επιστροφή από Μοναστήρι Καισαριανής. Μια χαρά.
Επιδημίες, πόλεμοι και ολίγος Καβάφης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μοναξιά είσαι η πιο σκληρή παρέα…
Κλεισμένος στο σπίτι, εκτός από το ραδιόφωνο, λες και μια κουβέντα μοναχός, ν’ ακούς και κάποια φωνή ζωντανή, ας είναι κι η δική σου. Σιγομουρμουρίζεις (υποτονθορύζεις, όπως οι αρχαίοι) και κανένα τραγουδάκι,...
Μοναξιά είσαι η πιο σκληρή παρέα…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Από την άλλη μεριά του δρόμου
Αυτάρεσκο ίσως, αλλά πολύ θα ’θελα να εγγυηθώ αυτή την ανεμελιά, αυτό το πρωινό κέφι των δυο κοριτσιών. Να μη σκιάζει φόβος κανείς αυτό το χαρούμενο καλημέρισμα στη ζωή! Πολύ θα ’θελα...
Από την άλλη μεριά του δρόμου
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Εκείνα τα χρόνια τα παλιά, τα bc…
Αντιγράφω από προσωπικό ημερολόγιο: «Τρίτη, 31 Μαρτίου 2020, 5.54 π.μ. Πάει κι ο Μάρτιος. Και πώς πάει, π’ ανάθεμά το! Τον παλιό καιρό, η Τρίτη ήταν η μέρα των εγγονών μου· βλεπόμασταν. Τώρα… τηλεφώνησα χθες...
Εκείνα τα χρόνια τα παλιά, τα bc…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ρέμβη, γένους θηλυκού, μόνο στον ενικό
Γνωστός εξ όψεως από τους πρωινούς περιπάτους στον Υμηττό. Λέμε μια καλημέρα. Επέστρεφα. Τον είδα από μακριά. Στεκόταν ακίνητος. Τα χέρια σταυρωμένα στο ραβδί, το σαγόνι στα χέρια, κοιτούσε απλανώς κατά τον...
Ρέμβη, γένους θηλυκού, μόνο στον ενικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας