Αθήνα, 31°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
32.4° 28.9°
3 BF
39%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
30°C
31.6° 27.4°
2 BF
32%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
31.5° 27.0°
2 BF
62%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
27°C
26.9° 26.9°
2 BF
41%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.9° 26.9°
3 BF
34%
Βέροια
Αίθριος καιρός
29°C
30.0° 26.8°
0 BF
44%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
26.4° 25.1°
2 BF
26%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
34°C
33.5° 33.5°
2 BF
33%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
29°C
30.8° 27.8°
3 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
29°C
29.9° 26.8°
4 BF
40%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
27.8° 27.4°
4 BF
54%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.7° 25.1°
2 BF
57%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
5 BF
61%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
31.9° 29.0°
3 BF
27%
Λαμία
Αίθριος καιρός
31°C
31.0° 28.5°
2 BF
38%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
29°C
34.9° 28.8°
4 BF
49%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
32.1° 29.8°
3 BF
29%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
26.3° 26.0°
2 BF
67%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
28°C
29.4° 27.5°
3 BF
50%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
25.3° 25.3°
1 BF
41%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024
ΕΒραίοι στο λιμάνι της Χάιφα, στην Παλαιστίνη- Ιούλιος 1947
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΕΒραίοι στο λιμάνι της Χάιφα, στην Παλαιστίνη- Ιούλιος 1947 | AP Photo/Stf/Pringle

Η αγιότητα της αμφισβήτησης…

Σημείωνα χθες ότι ιδρυτικός πυρήνας του πρώτου στην Ιστορία εβραϊκού κράτους, του Ισραήλ, ήταν οι πάνω από 4.500 Ευρωπαίοι Εβραίοι –ανάμεσά τους και πολλοί επιζήσαντες από ναζιστικά στρατόπεδα θανάτου– που σαλπάρισαν από Γαλλία, καλοκαίρι 1947, και αποβιβάστηκαν σε λιμάνι της Παλαιστίνης. Ετσι ακριβώς: «σε λιμάνι της Παλαιστίνης», βεβαιώνουν όλες οι ιστορικές πηγές. Στα σχολεία που πηγαίναμε τότε (δημοτικό, δεκαετία του ’50), μαθαίναμε, στη Γεωγραφία, ήταν αποτυπωμένο και στους σχολικούς χάρτες, ότι υπήρχε επίσημο κράτος Παλαιστίνη με πρωτεύουσα την Ιερουσαλήμ. Αυτά δεν αλλάζουν. Η Ιστορία δεν αλλάζει.

Το πλοίο που μετέφερε τον ιδρυτικό πυρήνα των Εβραίων της Ευρώπης στα παλαιστινιακά εδάφη (με σχέδιο των μεγάλων δυνάμεων, ιδίως της Βρετανίας, κατόχου τότε της περιοχής, που καταστρώθηκε και διακηρύχθηκε αμέσως με τη λήξη του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου, το 1918) ονομαζόταν «Εξοδος», όνομα που δόθηκε και σε όλη αυτή την, κολοσσιαία για τα μέτρα και τις συνθήκες της εποχής (λήξη του Δεύτερου Παγκόσμιου…), επιχείρηση μετοικεσίας και μετεγκατάστασης εβραϊκού πληθυσμού ή επανόδου, μετά από αιώνες, στην «προγονική του εστία». Αν και η «προγονική εστία» εν πολλοίς είναι αμφισβητήσιμη. Ο σημαντικός Ευρωπαίος, εβραϊκής καταγωγής, διανοητής, συγγραφέας και πολιτικός ακτιβιστής του περασμένου αιώνα, Αρθουρ Καίσλερ, στο ιστορικό πόνημά του «Η δέκατη τρίτη φυλή» (ελληνική έκδοση 1978) υποστηρίζει πως ο ευρωπαϊκός εβραϊσμός δεν έχει προγονική εστία τη Μέση Ανατολή, αλλά περιοχή και χώρα εκείθεν του Καυκάσου.

Το δε όνομα «Εξοδος», σε πλοίο και επιχείρηση μετοικεσίας, δόθηκε εις ανάμνηση και σε συμβολική αναφορά προς την έξοδο των Εβραίων με τον Μωυσή, που μπορεί να ήταν και φυγή/διωγμός, από τη φαραωνική δεσποτεία. Είναι δε συνώνυμο με το Πάσχα, που εβραϊκά σημαίνει, ακριβώς, Διάβαση (της Ερυθράς Θάλασσας), άρα και σωτηρία. Τότε. Για μια κινηματογραφική εποποιία «Εξοδος» θα πούμε ακόμα λίγα τη Δευτέρα. Αλλωστε, αύριο είναι του (άπιστου) Θωμά, προστάτη άγιου της… αμφισβήτησης…

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η αγιότητα της αμφισβήτησης…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας