Αθήνα, 12°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
13.2° 9.0°
1 BF
81%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
9.5° 7.0°
0 BF
86%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
12.6° 11.0°
1 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
5°C
4.9° 4.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
5°C
6.3° 4.9°
0 BF
100%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
8°C
7.6° 6.0°
1 BF
82%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
3°C
4.8° 3.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
1 BF
89%
Ηράκλειο
Αραιές νεφώσεις
12°C
13.8° 12.5°
2 BF
87%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
10°C
10.4° 9.6°
0 BF
87%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
1 BF
71%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
12.3° 12.3°
1 BF
73%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
3 BF
85%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
9.0° 7.4°
0 BF
81%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
9.0° 6.5°
1 BF
91%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
12.1° 10.8°
1 BF
85%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
12.1° 9.2°
1 BF
82%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
9°C
9.4° 9.4°
1 BF
88%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
8°C
8.3° 8.1°
1 BF
100%
Καστοριά
Σποραδικές νεφώσεις
5°C
5.2° 5.2°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI/ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ

Αναθέσεις και διαθέσεις...

Να διηγηθώ μια ιστοριούλα για τα ΚΤΕΛ (Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων· πιο ταιριαστό και επίκαιρο αρκτικόλεξο δεν νομίζω να προϋπήρξε!). Αφορμή το σχετικό ρεπορτάζ του Αρη Χατζηγεωργίου «Το μακρύ δρομολόγιο των απευθείας αναθέσεων» («Συντακτών», 7/12) που αφορά... ανανέωση απευθείας ανάθεσης στα ΚΤΕΛ συμβάσεων συγκοινωνιακού έργου με νέα απευθείας ανάθεση· έληξε η προηγούμενη, διαρκείας δύο ετών, 6 Δεκεμβρίου και για να... μη μείνει χωρίς λεωφορεία η Αττική το καταχείμωνο... δρομολογήθηκε νέα, διαρκείας ενός έτους· η πρώτη, των δύο ετών, κόστους 50 εκατ. ευρώ, η δεύτερη, του ενός έτους, 53 εκατ. ευρώ!

Γιατί; Τρέχα γύρευε. Με «νυχτερινή τροπολογία» (πέντε υπουργοί παρακαλώ) στο νομοσχέδιο «περιορισμού της φοροδιαφυγής» (εδώ γελάνε, όσοι μπορούν ακόμα να γελάνε). Πάντα «κατ’ εφαρμογή σχετικής ενωσιακής νομοθεσίας» (προπαντός η ευρωπαϊκή μας... νομιμοφροσύνη)...

Τέλος πάντων, μην ξεχάσω και την ιστοριούλα που έλεγα. Το 1990–91, που πρωτοπήγα στο Πήλιο, ήταν δρομολογημένο ιπτάμενο δελφίνι: πούλμαν από Σύνταγμα – ιπτάμενο δελφίνι από Αγιο Κωνσταντίνο – Πλατανιάς Νοτίου Πηλίου – ΚΤΕΛ – Λαύκος, συνολικός χρόνος Αθήνα – Λαύκος τρεισήμισι ώρες· χωρίς διέλευση από Βόλο, εννοείται. Αντέδρασε το ΚΤΕΛ Μαγνησίας. Πώς; Με τον κωμικό τρόπο, το λεωφορείο από Πλατανιά αναχωρούσε ένα τέταρτο προτού φτάσει το ιπτάμενο δελφίνι! Στο αφελές ερώτημά μου (στο ΚΤΕΛ): «Γιατί δεν γυρίζετε στο παλιό δρομολόγιο;»... αποστομωτική απάντηση του τότε υπεύθυνου: «Γιατί το δελφίνι δεν ακολουθεί το δικό μας δρομολόγιο!». Τρέχα γύρευε κι εκεί...

Τι γίνεται τώρα; Παλιά, πριν ανοιχτούν τα τούνελ Αγίου Κωνσταντίνου και Στυλίδας και μικρύνει η απόσταση Αθήνα – Βόλος κατά 25–30 χλμ., ο χρόνος Αθήνα – Βόλος με ΚΤΕΛ ήταν, το πολύ, 4 ώρες. Σήμερα είναι, το λιγότερο, 4:15. Η διαδρομή Αθήνα – Λαύκος με ΚΤΕΛ ήταν τότε 6 ώρες, τώρα πλησιάζει τις εφτά. Περιορίστηκαν και δρομολόγια... Αναρωτιέμαι, ποιοι είναι οι «κρυφοί» μέτοχοι στα ΚΤΕΛ! Μήπως φανεί και «κρυφή» όψη των απευθείας αναθέσεων... νυχτιάτικα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Αναθέσεις και διαθέσεις...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας