Μπήκανε δυο κορμάρες στη θάλασσα, μπροστά μου, μποντιμπιλντεράδες, με τατουάζ· παλικαράδες. Είπα: «Θα τη σκίσουνε τη θάλασσα!», έτσι που μπαίνανε, με τσαμπουκά και κοφτές κινήσεις των χεριών· καθαρίζανε για πάρτη τους. Βγήκανε σε ένα λεπτό! Γέλασα, αλλά τους κατάλαβα. Αν ήταν τόσο απλό, θα έμπαινα κι εγώ. «Ασε να μπει ο Ιούνιος…», σκέφτηκα. Κάθισα σε café, που μπροστά στο κύμα άπλωσε πια δίδυμες απλώστρες και ομπρέλες. Ρώτησα τον σερβιτόρο, πόσο πάει το ξάπλωμα. Τις καθημερινές δεκαπέντε, τα Σαββατοκύριακα, η μπροστινή σειρά (τρεις οι σειρές) είκοσι, απάντησε. «Και οι δυο;» απόρησα. «Η μία», είπε, «οι δυο τριάντα»!
Απόρησα… φιλοσοφικά. Με παρακίνησε να ρωτήσω σκηνή που είδα πρωτύτερα: Ζευγάρι τουριστών πέρασε από μπροστά μου, κατευθύνθηκε στις ξαπλώστρες και άφησαν, σε μία από τις δυο, τους σάκους τους. Πλησίασε ο σερβιτόρος, κάτι είπε στον άντρα. Εκανε νόημα ο άντρας στη γυναίκα, τα μαζέψανε και πήγαν παραδίπλα, στη νορμάλ ακροθαλασσιά, την, υποτίθεται, άβολη!
Σκέφτηκα ότι η ακρίβεια δεν είναι μία και γενική, είναι πολλές και ειδικές. Η κακή ακρίβεια είναι αυτή που δεν μπορείς να την αποφύγεις, αυτό που λένε στην οικονομία «δαπάνες ανελαστικές», όπως τα καύσιμα, για παράδειγμα (έγραψα και χθες), θέρμανσης ή κίνησης επαγγελματικής, το ρεύμα ή το νοίκι και βασικά τρόφιμα: ψωμί, λάδι, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες… Ολα τα άλλα, κάπως βολεύονται. Μπορείς να τα πεις –τραβηγμένα, αλλά μπορείς να τα πεις– και «πολυτέλειες», ακόμα και τις δαπάνες διασκέδασης, το ταβερνάκι με δυο φίλους ή το σινεμαδάκι με μία φίλη.
Το μαύρο χάλι της οικονομίας –και της ακρίβειας– επέρχεται όταν όλο και συστέλλεται η λίστα «πολυτελείας» και διαστέλλεται η λίστα «ανελαστικότητας», να γίνει δηλαδή «πολυτέλεια» η πατάτα! Τότε δεν μπορεί να πεις ούτε «βράστα» ούτε «…έστα». Διότι και τα δυο προϋποθέτουν αγορά και κατανάλωση προϊόντος!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας