Μέσα στα κορονοϊκά, τα περίπλοκα πολιτικά, την ακρίβεια, την οικονομική αστάθεια, ίσως και εξαιτίας όλων αυτών, ζούμε και μια παράλληλη καθημερινότητα, αρκετά σοβαρή, αλλά που την προσπερνάμε. Αποτυπώνεται σε κάποιες ιδιαίτερες λεπτομέρειες σαν παρεκκλίσεις από το «κοινωνικώς φέρεσθαι», σαν παραβατικότητες· εξαιρώ τα εγκλήματα· ιδίως τις γυναικοκτονίες που είναι μόνες τους ξεχωριστό κεφάλαιο!
Σαν παράδειγμα, ελάχιστο, αλλά, πιστεύω, ενδεικτικό: Μπήκαν κλέφτες στην πολυκατοικία μας και σούφρωσαν τις μπρούτζινες βέργες που κρατούσαν το χαλί στα σκαλιά της εισόδου… 61 χρόνια· η πολυκατοικία –μου έλεγαν παλαιότεροι ένοικοι– κατοικήθηκε Χριστούγεννα του ’60. Εχω ακούσει για κλοπές και κλοπές σε σπίτια, σχεδιασμένες ή «της αρπαχτής» (μπουκάρουν κλέφτες στα γρήγορα κι ό,τι αρπάξουν). Ακόμα και από «παλιατζήδες», διά της… απασχολήσεως: ο ένας σου πιάνει την κουβέντα και ο άλλος, με τρόπο, σε ξαφρίζει· το έχουνε πάθει πολλοί.
Αλλά να σουφρώσουν βέργες για χαλιά εισόδου πολυκατοικίας, πρώτη φορά (δεν) το έβλεπα! Από όσο είδα… γκουγκλάροντας τις τιμές ανά κιλό –μπρούτζου/χαλκού– είναι ζήτημα αν η «επιχείρηση» αποφέρει στη «μαύρη» (δεν νομίζω αυτά τα προϊόντα να διατίθενται στην κανονική αγορά· συνήθως «σκοτώνονται» κοψοχρονιά στις «μαύρες» πιάτσες) πάνω από τριάντα ευρώ. «Ψιλικατζήδες». Αυτή η παράλληλη καθημερινότητα είναι γεμάτη από «φτωχοδιάβολους» και «ψιλικατζήδες».
Θυμάμαι, κάποτε, πάνε χρόνια, από φίλο –πιο… συστηματικοί κλέφτες– σουφρώσανε από το εξοχικό του, κάπου στα Δερβενοχώρια της Πάρνηθας, όλα τα παράθυρα, μέσα–έξω, μαζί με τις κάσες, τις οποίες ξήλωσαν (εννοείται ότι «σήκωσαν» όλο το σπίτι!). Ο άνθρωπος αποφάσισε να μην εγκαταλείψει το σπίτι του και να το επισκευάσει. Ειδικά για τα παράθυρα, πήγε στις γνωστές πιάτσες μεταχειρισμένων υλικών οικοδομής, κάπου στο Αιγάλεω. Φυλάει και τον νοικοκύρη… που λέμε. Βρήκε ακριβώς τα… κλεμμένα του. Ολα! Εξήγησε στον «μαντρά» τι είχε συμβεί. Οπότε, τα ανέκτησε με... τιμές αποκτήσεως: «σκοτωμένα».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας