Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάλλιο αργά παρά ποτέ

Η μεγάλη πυρκαγιά, που αφάνισε μεταξύ άλλων το ελατοδάσος στην Πάρνηθα

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Κάλλιο αργά παρά ποτέ

  • A-
  • A+

Είναι κάτι παροιμιώδεις εκφράσεις ή κάτι νεοελληνικά «αξιώματα» που τώρα πια, μετά από τόσο νερό, θολό και ρυπαρό, που κύλησε κάτω απ’ τα γεφύρια, μου σπάνε τα νεύρα. Ενα από τα νεοελληνικά «αξιώματα», που μας κάνει και υπερήφανους ως καταφερτζήδες, είναι για παράδειγμα πως εμείς οι νεοέλληνες μπορεί να τ’ αφήνουμε όλα για την τελευταία στιγμή, για το «παρά πέντε», αλλά στο τέλος τα καταφέρνουμε μια χαρά, βγαίνουμε και ασπροπρόσωποι. Κολοκύθια με τη ρίγανη!

Το «αξίωμα» κατέρρευσε πανηγυρικά με την Ολυμπιάδα του «παρά πέντε»∙ ακόμα υπάρχουν έργα που ή δεν εκτελέστηκαν ή δεν παραδόθηκαν.

Ενα άλλο, παρεμφερές «αξίωμα», πιο… ιστορικό αυτό, αφορά το περίφημο «δαιμόνιον του Ελληνος». Ο,τι απέμεινε σήμερα από το… αρχαίον κάλλος του «δαιμονίου» (ευστροφία, επινοητικότητα, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στις αποφάσεις, φαντασία στην καθημερινότητα)… διαπρέπει σχεδόν αποκλειστικά στην κομπίνα και στη λαμογιά∙ όλα τα ταλέντα στην υπηρεσία καταστροφής των ταλέντων.

Οσο για την παροιμία του σημερινού τίτλου: Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Αυτή κι αν δεν είναι «μπαλαμούτι» σήμερα στις πλείστες των περιπτώσεων. Αυτή μου την «ενέπνευσε» η «Κτηματογράφηση στην Πάρνηθα» («Εφ.Συν.» 28/4), όπου: «Οχτώ χρόνια μετά τη μεγάλη πυρκαγιά, που αφάνισε μεταξύ άλλων το ελατοδάσος στην Πάρνηθα, ξεκίνησε η κτηματογράφηση των ακινήτων στους δήμους που συνορεύουν με τον σημαντικότερο ορεινό όγκο της Αττικής».

Να πεις κάλλιο αργά παρά ποτέ; Και τι συνέβη στην Πάρνηθα σ’ αυτά τα οχτώ χρόνια; Και πόσο γνήσια «συμβόλαια κτήσης» θα καταθέσουν οι ιδιοκτήτες (δήμοι και ιδιώτες) έως το τέλος Οκτωβρίου (έτσι λέει η ανακοίνωση); Στον «σημαντικότερο ορεινό όγκο της Αττικής» αυτά. Σκέψου τι έγινε, τι γίνεται, στους… ασήμαντους.

Εν πάση περιπτώσει, εδώ θα είμαστε και σε πέντε μήνες - καλό καλοκαίρι να ’χουμε. Εδώ περιμέναμε οχτώ χρόνια! Στα «ψιλά» θα τα χαλάσουμε; Βραδέως μεν, κινούνται δε. Παράδοξον…

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Αριθμοί της φωτιάς και της πυρκαγιάς
Ξυπόλητοι στ’ αγκάθια ή μάλλον στους… πυράκανθους, φαίνεται πως βαδίζουμε, από άποψη πυροπροστασίας «στο… και πέντε της αντιπυρικής περιόδου», όπως επισημαίνει ρεπορτάζ του Μάνου Τσαλδάρη στην προχθεσινή...
Αριθμοί της φωτιάς και της πυρκαγιάς
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ο νόμος πρέπει και να πείθει
«Υπάρχει νόμος…», σου λέει ο άλλος. «Και ο νόμος πρέπει να τηρείται…». Σύμφωνοι, αλλά ο νόμος πρέπει και να πείθει. 'Η οι συνθήκες μέσα στις οποίες εφαρμόζεται, με βάση κάποιον νόμο, ένα έκτακτο μέτρο, πρέπει...
Ο νόμος πρέπει και να πείθει
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Δάση που καίγονται ζωές που χάνονται
Δεν τα πήγαμε καθόλου καλά με τις φετινές πυρκαγιές, βάσει απολογισμού που ανακοινώθηκε στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πυροσβεστικής, ενώπιον του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, του γ.γ. Πολιτικής...
Δάση που καίγονται ζωές που χάνονται
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Κυριακάτικος περίπατος στου Φιλοπάππου
Είμαι μεν τακτικός επισκέπτης του Φιλοπάππου, αλλά σπάνια έχω περπατήσει την περιφερειακή (Γαριβάλδη - Μουσών - Αρακύνθου - Στησικλέους - Ακάμαντος· ελπίζω να μην παρέλειψα δρόμο).
Κυριακάτικος περίπατος στου Φιλοπάππου
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Το λακωνίζειν, φιλοσοφείν. Το σπαρτιατίζειν, καίει φλόγες
Είδαν οι Σπαρτιάτες λαμπαδηδρόμο ολυμπιακής φλόγας στην πόλη τον κινηματογραφικό Λεωνίδα, ηθοποιό Τζέραρντ Μπάτλερ, πάει και ο κορονοϊός, πάνε και τα αυστηρά μέτρα, πάνε και τα χαΐρια μας και εις άλλα με υγεία!
Το λακωνίζειν, φιλοσοφείν. Το σπαρτιατίζειν, καίει φλόγες
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Λιβύη – Βερολίνο, ώρα εθνικής περισυλλογής
Δεν είναι ώρα, νομίζω, να επιρρίψεις ευθύνες και να δημαγωγήσεις για το πώς και το γιατί φτάσαμε στον αποκλεισμό από τη διεθνή διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη της προσεχούς Κυριακής, 19 Ιανουαρίου.
Λιβύη – Βερολίνο, ώρα εθνικής περισυλλογής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας