Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το σώμα λέει όσα δεν λένε οι λέξεις
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το σώμα λέει όσα δεν λένε οι λέξεις

  • A-
  • A+

Είπα να μείνω ακόμα λίγο στο σώμα και να δανειστώ από τη σπουδαία χορογράφο Μάρθα Γκράχαμ («Το σώμα λέει αυτό που δεν μπορούν να πουν οι λέξεις») σ’ αυτό το καθεστώς μερικής απαγόρευσης που του έχει επιβληθεί σχεδόν παγκοσμίως, τώρα που αρχίσαμε και να το εκθέτουμε στις παραλίες περίπου στη φυσική του μορφή, καλύπτοντας, ενώπιον κοινού, μόνο τα απόκρυφα. Κι ας πιάσω το ξετύλιγμα ακριβώς από εκεί, από τα απόκρυφα· επίθετο βεβαίως ηθικής προελεύσεως· κάποιας ηθικής (από τις πολλές) τέλος πάντων, μην μπαίνουμε στα δύσκολα και μας ζητάει ρέστα ο Πέτσας.

Σκεφτόμουν χθες (στα πολλά ανακατεμένα που σκέφτομαι στους μακρινούς περιπάτους), πόσες χιλιάδες χρόνια η ανθρωπότητα, με μύριες απαγορεύσεις, από ηθικές και θρησκείες, αναπαραγόταν (και σε μεγάλους ακόμα πληθυσμούς αναπαράγεται) διά των αποκρύφων, που έμεναν απόκρυφα και στο κρεβάτι κατά τη γενετήσια πράξη (που τη λένε και συνεύρεση). Τα ολόσωμα ζευγαρώματα με γυμνά κορμιά, όχι αποστολικά με σκοπό την τεκνοποίηση, αλλά μόνο για την ευχαρίστηση του έρωτα, είναι σχετικά πρόσφατη υπόθεση.

Η δεκαετία του 1960, ο πόλεμος του Βιετνάμ με τον χιπισμό, τα κινήματα αμφισβήτησης, το «κάνουμε έρωτα, δεν κάνουμε πόλεμο», ο Μάης του ’68… ήταν, χονδρικά, το έναυσμα που τορπίλισε προκαταλήψεις αιώνων και έκανε το γυμνό κορμί πρωταγωνιστή της ερωτικής πράξης· πέρα από «κιλότες» και «σώβρακα».

Απάνω που τα κορμιά άρχισαν να γνωρίζουν το ένα το άλλο (ανεξαρτήτως σεξουαλικών επιλογών· ένα γυμνό κορμί είναι πάντα γυμνό κορμί, έτσι κι αλλιώς) μας πλάκωσε το AIDS. Πέρασαν τα γυμνά κορμιά έκτοτε καμιά τριανταριά χρόνια στην καραντίνα. Και πάνω που το AIDS έπαψε να προκαλεί φόβο θανάτου, μας φορτώθηκε ο Covid-19 κι άντε πάλι το γυμνό κορμί στο απόσπασμα. Μέτρα ναι, όχι όμως και στο πήδημα του ψύλλου…

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Απτοπενία ή στέρηση σωματικών επαφών
«Τις ημέρες της υποχρεωτικής καραντίνας ήρθε στην επικαιρότητα η “στέρηση σωματικής επαφής”, η πολυσυζητημένη έννοια των Νευροεπιστημών που ονομάζεται, αγγλιστί, και “skin hunger”, δηλαδή κυριολεκτικά...
Απτοπενία ή στέρηση σωματικών επαφών
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ο φίλος μου ο Στάθης
Πρώτες γουλιές του καφέ στη μικρή αυλή με θέα μέρος του χωριού· αναμμένα ακόμα τα φώτα. Γλυκό ξημέρωμα. Δροσιά, φρεσκάδα και ησυχία, όχι από τις ξερές ησυχίες που σε απωθούν.
Ο φίλος μου ο Στάθης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Εκεί που οι άνθρωποι ανοίγουν τις καρδιές τους
Στο καφενείο του Λουκά, στο Παγκράτι, έκπληκτος άκουσα από τον Λουκά ότι με τον Γιώργο και τον Κώστα –που τους είχα τους τρεις για κολλητούς από χρόνια– γνωρίστηκαν μόλις το 2016. Αλλά δέσανε.
Εκεί που οι άνθρωποι ανοίγουν τις καρδιές τους
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Κυριακάτικος περίπατος στου Φιλοπάππου
Είμαι μεν τακτικός επισκέπτης του Φιλοπάππου, αλλά σπάνια έχω περπατήσει την περιφερειακή (Γαριβάλδη - Μουσών - Αρακύνθου - Στησικλέους - Ακάμαντος· ελπίζω να μην παρέλειψα δρόμο).
Κυριακάτικος περίπατος στου Φιλοπάππου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας