Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετά από 72 μέρες στις 6 το απόγευμα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μετά από 72 μέρες στις 6 το απόγευμα

  • A-
  • A+

Μας αποχαιρέτησαν την Τρίτη, με συγκίνηση, ελπίδα και ευχές, οι εθνικοί ενημερωτές επί της πανδημίας του κορονοϊού-19, κύριοι Τσιόδρας (εμπειρογνώμων, εκπροσωπών το Υγείας) και Χαρδαλιάς (του Προστασίας του Πολίτη). Ο πρώτος μάλιστα, που με τον τρόπο του φαίνεται να έχει κερδίσει τη συμπάθεια της πλειονότητας των συνελλήνων, επέλεξε για αποχαιρετισμό ένα ποίημα.

Το οποίο απέδωσε στον Ελύτη. Αλλά όπως είδα χθες διατρέχοντας το Διαδίκτυο, δεν αναφέρεται σε κανένα από τα γνωστά, τουλάχιστον, ποιήματα του νομπελίστα ποιητή μας. Ενώ, όσο μου επιτρέπει το ελάχιστο ποιητικό μου ένστικτο, λέξεις όπως «πετροράδικα» και φράσεις όπως «μου φτάνει που μ’ αγαπάνε τέσσερις άνθρωποι…», δεν νομίζω πως ήταν στην ποιητική φαρέτρα του δημιουργού του «Αξιον Εστί». Συμπαθές πάντως το ποίημα που μνημόνευσε καταλήγων ο κ. Τσιόδρας. Ιδίως ο τίτλος του: «Στην απλότητα βρίσκεται (ή κρύβεται) η ευτυχία».

Βρήκα κι εγώ την ευκαιρία να ρίξω μια ματιά στον Ελύτη (συχνό μου καταφύγιο, όπως ο Καβάφης, ο Εμπειρίκος, στην ίδια γειτονιά και ο Εγγονόπουλος) πιάνοντας από τη βιβλιοθήκη μου στην τύχη (ειλικρινά· έψαχνα για τα «Ανοιχτά Χαρτιά», αλλά χάθηκαν στα χάη!) τον «Μικρό Ναυτίλο». Στις πρώτες κιόλας σελίδες: Τρία σπαράγματα. Το πρώτο από την πρώτη κιόλας σύνθεση: «Προβολέας α'»: «Σκηνή έβδομη: Κτίσματα χαμηλά του ΕΑΤ/ΕΣΑ. Στο προαύλιο, μεθυσμένοι οπλίτες. Αγριοφωνάρες κι αισχρές χειρονομίες.

Ο αξιωματικός που βγαίνει από κάποιο κελί κάτι λέει στον στρατιωτικό ιατρό. Πίσω τους ακούγονται γδούποι και οιμωγές». Τα άλλα δυο, από τη δεύτερη: «Μυρίσαι το Αριστον»: «Ι […] Αν η ψευτιά δεν υπάρχει τρόπος να καταβληθεί ούτε από τον χρόνο, τότε το παιχνίδι το έχασα», «V […] Αυτή την ψυχή τη λέω αθωότητα. Κι αυτή τη χίμαιρα, δικαίωμά μου». Καθείς με την ενημέρωσή του…

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Οχι και σε πάνελ περί κορονοϊού ο «θαυματοποιός»!
Μα είναι, σας παρακαλώ, τέτοιες ώρες να βλέπουμε και ν’ ακούμε μπαρούφες; Κλεισμένοι στα σπίτια, με μόνο, οι πιο πολλοί, ιδίως οι γηραιότεροι, «παράθυρο στον κόσμο» την τηλεόραση, διψώντας για καλή, κατανοητή...
Οχι και σε πάνελ περί κορονοϊού ο «θαυματοποιός»!
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Απτοπενία ή στέρηση σωματικών επαφών
«Τις ημέρες της υποχρεωτικής καραντίνας ήρθε στην επικαιρότητα η “στέρηση σωματικής επαφής”, η πολυσυζητημένη έννοια των Νευροεπιστημών που ονομάζεται, αγγλιστί, και “skin hunger”, δηλαδή κυριολεκτικά...
Απτοπενία ή στέρηση σωματικών επαφών
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Η νέα Ομόνοια ως δημόσιος χώρος
«Κάναμε λάθος. Κάναμε ένα πολύ μεγάλο λάθος γιατί δεν προβλέψαμε ότι όταν ανοίγει η νέα Ομόνοια, όταν περνάνε χιλιάδες Αθηναίοι κάθε μέρα είναι...
Η νέα Ομόνοια ως δημόσιος χώρος
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Επιδημίες, πόλεμοι και ολίγος Καβάφης
Κυριακή, 10 Μαΐου, 2020, 10.30 π.μ. Περπάτησα αρκετά και άνετα· δυο ώρες και είκοσι πέντε λεπτά· μέχρι Καλοπούλα και επιστροφή από Μοναστήρι Καισαριανής. Μια χαρά.
Επιδημίες, πόλεμοι και ολίγος Καβάφης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πρώτη μέρα δεύτερης φάσης κορονοϊκών
Αντιγράφω από προσωπικό ημερολόγιο: «Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020, 5.47 π.μ. Καιρός ελαφρώς νεφελώδης. Καλεσμένος για μεσημέρι σε συγγενικό σπίτι στα Εξάρχεια. Αν βρέχει, θα το αναβάλω· πρώτη μέρα ελεύθερης κίνησης,...
Πρώτη μέρα δεύτερης φάσης κορονοϊκών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας