Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η νέα Ομόνοια ως δημόσιος χώρος
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η νέα Ομόνοια ως δημόσιος χώρος

  • A-
  • A+

«Κάναμε λάθος. Κάναμε ένα πολύ μεγάλο λάθος γιατί δεν προβλέψαμε ότι όταν ανοίγει η νέα Ομόνοια, όταν περνάνε χιλιάδες Αθηναίοι κάθε μέρα είναι λογικό να μαζευτεί αυθόρμητα πολύς κόσμος». Απολογητικός ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, πάντα μέσω facebook (αυτό πια έγινε κανόνας, αρέσει-δεν αρέσει), στα όσα –ελάχιστα πιστεύω– του προσήψαν (και αυτά επίσης, τα περισσότερα, από μέσα κοινωνική δικτύωσης) για τα εγκαίνια της (ακόμα μίας) νέας Ομόνοιας που προκάλεσαν κάποιον «συνωστισμό». Ενώ συγχρόνως, από μεγάφωνα, μέλη της δημοτικής αστυνομίας καλούσαν τους συγκεντρωμένους να τηρούν τις δέουσες αποστάσεις, ώστε… κ.λπ. κ.λπ.

Δήλωσε πάντως ο δήμαρχος στα εγκαίνια ότι «η Αθήνα και οι άνθρωποί της ανακτούν τον δημόσιο χώρο τους», πως η Ομόνοια «επιστρέφει στους πολίτες, όχι ως κόμβος διέλευσης αλλά ως σημείο αναφοράς και προορισμού» και ότι, ως δημοτική αρχή, «αισθανόμαστε υπερήφανοι για κάθε εκατοστό ελεύθερου χώρου που αποδίδεται» στους δημότες.

Δεν είδα βέβαια τον κ. Μπακογιάννη παρόντα ούτε δηλώσεις να κάνει (απουσίαζε και η δημοτική αστυνομία) με το «συνωστισμό» της, δικής του αρμοδιότητας, πλατείας Αγ. Γεωργίου Κυψέλης, την οποία ανέκτησαν οι Κυψελιώτες για λογαριασμό τους, αλλά είχε άλλη άποψη η ΕΛ.ΑΣ. διά του προϊσταμένου της υπουργού Προστασίας του Πολίτη, που έκανε αυτό που ξέρει να κάνει η αστυνομία επί απαγορεύσεων γενικώς. Γιατί φαίνεται ότι ειδικώς στην περίπτωση της Ομόνοιας, κάτι σαν… πλακάκια πήγε το ζήτημα. Ούτε και είδα, στην περίπτωση της πλατείας Αγ. Γεωργίου, κάποιον να λέει: «Κάναμε λάθος». Που σημαίνει: ανάκτηση χώρου από τον δήμαρχο είναι επιτρεπτή, ενώ ανάκτηση χώρου από δημότες είναι ανεπίτρεπτη.

Πέρασα μες στο Πάσχα από τη νέα Ομόνοια. Την είδα. Την εξέτασα. Μίλησα και μ’ έναν δυο ανθρώπους του εργοταξίου. Μου άρεσε! Νομίζω ότι το γκαζόν είναι γρασίδι. Δεν είναι κουτόχορτο!

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Θεία Κοινωνία και κοινωνία ανθρώπινη
Ολα καλά και σεβαστά με τη Θεία Κοινωνία, το μυστήριο και τους μετέχοντες. Αλλά ώς εδώ. Δηλαδή, έως τη στιγμή που ενέσκηψε στην κοινωνία των ανθρώπων μία… μυστήρια ίωση, άκρως μεταδοτική.
Θεία Κοινωνία και κοινωνία ανθρώπινη
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ιστορία 58 χρόνων με βάση τον αριθμό 15
Οι καταλήψεις γίνονται πρωτίστως για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, με κύριο αίτημα το σπάσιμο των τάξεων, με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές ανά αίθουσα, που αρχικά το υπουργείο το υποστήριξε, αλλά στη...
Ιστορία 58 χρόνων με βάση τον αριθμό 15
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Απτοπενία ή στέρηση σωματικών επαφών
«Τις ημέρες της υποχρεωτικής καραντίνας ήρθε στην επικαιρότητα η “στέρηση σωματικής επαφής”, η πολυσυζητημένη έννοια των Νευροεπιστημών που ονομάζεται, αγγλιστί, και “skin hunger”, δηλαδή κυριολεκτικά...
Απτοπενία ή στέρηση σωματικών επαφών
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Για ποιαν Αθήνα άραγε συζητάμε;
Νομίζω ότι η Αθήνα του νυν δημάρχου, όπως σχεδιάζεται θα είναι μία Αθήνα που θα την περπατάμε μόνον εγώ και οι τουρίστες! Ανετη ενδεχομένως, αλλά δίχως ψυχή.
Για ποιαν Αθήνα άραγε συζητάμε;
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μετά από 72 μέρες στις 6 το απόγευμα
Μας αποχαιρέτησαν την Τρίτη, με συγκίνηση, ελπίδα και ευχές, οι εθνικοί ενημερωτές επί της πανδημίας του κορονοϊού-19, κύριοι Τσιόδρας (εμπειρογνώμων, εκπροσωπών το Υγείας) και Χαρδαλιάς (του Προστασίας του...
Μετά από 72 μέρες στις 6 το απόγευμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας