Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δύο γυναίκες με διαφορετική ηλικία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δύο γυναίκες με διαφορετική ηλικία

  • A-
  • A+

Ήταν δύο φίλες, με διαφορά ηλικίας μεταξύ τους. Κοινά τους σημεία: οι άντρες· όμορφες και οι δύο, αγάπησαν πολύ και αγαπήθηκαν από άντρες, και η αγάπη τους, πληθωρική αγάπη με πάθος, για τη ζωή. Βασική διαφορά: Η μια, η μεγάλη, πετούσε, αλλά προσγειωνόταν· πατούσε καλά στη γη, σταθερά και ξαναπετούσε. Η άλλη, η μικρή, πετούσε και έμενε εκεί, στους αιθέρες· έβλεπε τη γη μόνο από ψηλά.

Παντρεύτηκαν και οι δύο, χώρισαν, ξαναπαντρεύτηκαν. Παιδιά δεν έκανε καμιά τους. Η μια, η μεγάλη, χτυπήθηκε, νέα, από αρρώστια δύσκολη, που την παρέλυε σιγά σιγά. Δεν το έβαλε κάτω. Πείσμωσε να το αντέξει. Κάτι θέριεψε μέσα της –μια ακατάλυτη δίψα για ζωή– και το πάλεψε, παλικαρίσια, κοντά σαράντα χρόνια. Για πολλά χρόνια μάλιστα, ακόμα κι όταν η ακινησία την είχε σχεδόν ολοκληρωτικά καταβάλει, δεν άφηνε τη γυναίκα μέσα της να παγώσει, μόνη, χωρίς τη συντροφιά ενός άντρα.

Η άλλη, η μικρή, λύγισε. Μόλις είδε τις πρώτες ρυτίδες και τις πρώτες γκρίζες ρίζες, έσπασε τον καθρέφτη και πέταξε τα κομμάτια του. Πορεύτηκε έκτοτε σαν να μην υπήρχε καθρέφτης, σαν να μην είχε υπάρξει ποτέ. Υπήρχε μόνον παρελθόν: ομορφιά, γοητεία, έρωτες, ταξίδια, δόξες, που σιγά σιγά, στο χάος του παράλυτου μυαλού της, τα έπνιγε ένα ένα, με μίσος τιμωρού εκδικητή· έπαιρνε εκδίκηση από την ίδια. Η μια, η μεγάλη, λαχταρούσε για ζωή και αγωνιζόταν μέχρι το έσχατο κύτταρο.

Η άλλη μπήκε στη βάσανο μιας μακράς προσδοκίας θανάτου. Και οι δύο πέρασαν την τελευταία πράξη της ζωής τους κλινικώς περαιωμένες. Είχαν ήδη φύγει, προτού φύγουν και ημερολογιακώς, με μία μέρα διαφορά, παραμονές εορτών. Και της ονομαστικής εορτής τους. Είχαν και ίδιο όνομα. Ας μείνουν, έτσι όπως ήταν πάντα, όμορφες, στη μνήμη όσων τις γνωρίσαμε.

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Σύμβολα, δεύτερη ταυτότητα, αδιάψευστη
Στο βαγόνι του Ηλεκτρικού στο απέναντι κάθισμα ήταν μια συνεπιβάτης, που ο Μποστ, όπως κάποτε σχεδίασε την Ανεργίτσα βασισμένος στη Σουρπουίτσα, την κόρη του Καραγκιόζη, η συγκεκριμένη γυναίκα θα του ενέπνεε...
Σύμβολα, δεύτερη ταυτότητα, αδιάψευστη
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μία λέξη, χίλιες εικόνες
Καλοκαιρινό σινεμά. «Κάποτε στο Χόλιγουντ», Ταραντίνο με Ντι Κάπριο και Πιτ. Καλό. Θα μπορούσε και καλύτερο· υπερβολικά… Χόλιγουντ. Πίσω μου κάθεται ζευγάρι. Δεν βλέπω, λαθρακούω. Ηλικία γκρίνιας. Ο άντρας...
Μία λέξη, χίλιες εικόνες
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μονόπρακτο: δύο φωνές, μία μοτοσικλέτα
Δεν ξέρω αν συνδυάζονται και τα τρία μέρη (δύο φωνές και ο ήχος μοτοσικλέτας) του ακουστικού μονόπρακτου: φωνές και ήχος. Στο μυαλό μου πάντως τα έβαλα να συνδυάζονται: Να τσακωθήκανε στο σπίτι ο άντρας με τη...
Μονόπρακτο: δύο φωνές, μία μοτοσικλέτα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Παλιές ιστορίες μεταξύ ονείρου και τίποτα
Μαύρο, μακρύ, χυτό μαλλί, μαύρο μάτι διακριτικά βαμμένο, μαύρο παντελόνι εφαρμοστό και μαύρη μπλούζα με τιραντούλες, φιλάρεσκα κατεβασμένη η δεξιά τιράντα της μπλούζας, να προβάλλει και να αναδεικνύει το...
Παλιές ιστορίες μεταξύ ονείρου και τίποτα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Λίγο το προζύμι, αλλά φουσκώνει το ψωμί
Την είδα, πλησιάζοντας τη μόνη ανοιχτή πόρτα στην Ηρώδου Αττικού. Ιδια, αλλά μετά είκοσι έτη και χρωματιστή! Το γκρι-μπλε ήταν ροζ-μπορντό. Με το κλαδάκι στο χέρι. Συγκινήθηκα τόσο, που δεν βαστήχτηκα....
Λίγο το προζύμι, αλλά φουσκώνει το ψωμί
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ενα κορίτσι, θα το έλεγες, του ονείρου…
Περπατούσα κι έπεσα σε παρέα νέων, αγόρια και κορίτσια, πιθανότατα φοιτητές. Περίμεναν σε στάση λεωφορείου και αστειεύονταν μεταξύ τους. Μία φοιτήτρια δεν με πρόσεξε και σε απότομη κίνηση με χτύπησε δυνατά στο...
Ενα κορίτσι, θα το έλεγες, του ονείρου…

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας