Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αριθμών παρόντων, χ… θέατρο και κ… παράσταση
ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αριθμών παρόντων, χ… θέατρο και κ… παράσταση

  • A-
  • A+

2.000 (τετραγωνικά οικόπεδο, καρακέντρο Αθήνα), 36.000 (τετραγωνικά συνολικά χτισμένη επιφάνεια), 10 (όροφοι), 32 (μέτρα ύψος, το ελάχιστο, μπορεί και 35), 4 (υπόγεια πάρκινγκ), 140 (θέσεις στάθμευσης), 700 (κλίνες), άρα ξενοδοχείο. Πού; Γωνία Πατησίων και Μάρνη, έναντι Αρχαιολογικού Μουσείου.

Για πότε; Οπου να ’ναι. Πώς; Διά νόμου και δι’ υπογραφών (δημάρχου και αρμόδιου υπουργού, πρώην αμφότεροι), αλλά και με κάποια «παραθυράκια» του ΝΟΚ (Νέου Οικοδομικού Κανονισμού) και… ΑΟΥΤ, έξω (από την ιστορία της Αθήνας) το πάλαι ποτέ ένδοξο χειμερινό θέατρο «Αθήναιον». Ηδη περασμένο στη λήθη όλα τα μνημονιακά χρόνια, με τελευταία αναλαμπή (ω της ειρωνείας!) την επιθεώρηση (2011): «Πού πας ρε Γιωργάκη με τέτοιον καιρό;».

«Οχι με έναν κρότο, μα με έναν λυγμό» (στίχος του Ελιοτ σε μετάφραση Σεφέρη) τιτλοφορούσα χρονογράφημα (18/11) για ιστορικά κτίσματα της Αθήνας, νεοκλασικά, αλλά και εποχών νεότερων και παλαιότερων, όσα απέμειναν και «κινδυνεύουν να… σβηστούν από το χάρτη της μνήμης», (περί τα 800 στο δήμο Αθηναίων!), εκ των οποίων «τα πιο πολλά έχουν χαρακτηριστεί “ερείπια”», με αφορμή διατηρητέο στην Αιόλου 38, πλατεία Αγίας Ειρήνης, που κατέρρευσε μετά από βροχή· πέρασα και το είδα, περιφραγμένο για λόγους ασφαλείας· αμφιβάλλω αν επισκευάζεται· ανήκει και σε κάποιο ίδρυμα· τρέχα γύρευε…

Σε ίδρυμα ανήκε και το οικόπεδο του «Αθήναιον» (Χαρά Τζαναβάρα, «Ξενοδοχείο – Μεγαθήριο απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο», «Εφ.Συν.» Σαββατοκύριακου 7-8/12), στην «Τριάντειο Επαγγελματική και Βιομηχανική Σχολή Πατρών», στη διοίκηση του οποίου, κατά «δημοσιογραφικές πληροφορίες έχει καθοριστικό ρόλο η μητρόπολη»! Αν είναι έτσι, με όλο το σεβασμό, βράσε όρυζα. Που δεν ήταν και κτίσμα στο κάτω κάτω! Μια «μάντρα» ήταν που την έλεγαν «θέατρο»! Αν αυτή η «μάντρα», το 1895 πρόσθεσε μια σελίδα στον πολιτισμό της πόλης και της χώρας; (αποσιωπητικά)!

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Για ποιαν Αθήνα άραγε συζητάμε;
Νομίζω ότι η Αθήνα του νυν δημάρχου, όπως σχεδιάζεται θα είναι μία Αθήνα που θα την περπατάμε μόνον εγώ και οι τουρίστες! Ανετη ενδεχομένως, αλλά δίχως ψυχή.
Για ποιαν Αθήνα άραγε συζητάμε;
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ο Λουζιέρι και η αρπαγή των γλυπτών του Παρθενώνα
Το πώς έγινε αυτή η λεηλασία, σύμφωνα με πηγές, το είδα στο βιβλίο του Christopher Hitchens «Τα Ελγίνεια Μάρμαρα», δίγλωσση έκδοση, Νέα Σύνορα, 1988, με πηγή τον Κυριάκο Σιμόπουλο («Ξένοι περιηγητές στην...
Ο Λουζιέρι και η αρπαγή των γλυπτών του Παρθενώνα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πεδίον Αρεως, μεγάλα ρεύματα και ανατροπές
Πρέπει να διασφαλιστεί «το δικαίωμα κάθε πολίτη να λέει ελεύθερα τη γνώμη του, χωρίς να φοβάται για την προσωπική του ασφάλεια», είπε ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Πατούλης. Συμφωνώ, δι’ ο λέω κι εγώ...
Πεδίον Αρεως, μεγάλα ρεύματα και ανατροπές
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Κλοπές αρχαιοτήτων επί Κατοχής
Απόψε, 17.30-20.30, στην Παλαιά Βουλή, Σταδίου και Κολοκοτρώνη, το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών Γερμανίας προς Ελλάδα και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων διοργανώνουν ημερίδα με θέμα: «Η αρπαγή των...
Κλοπές αρχαιοτήτων επί Κατοχής
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Κρυφή Αθήνα μιας άλλης εποχής
Η μαρμάρινη κρήνη στην πλατεία Μεταξουργείου μου ’δωσε και τον τίτλο: Κρυφή Αθήνα μιας άλλης εποχής. Καθώς το εν λόγω γλυπτό σύνολο είναι ένα ακόμα από τα δεκάδες ανά την Αθήνα, την Ελλάδα και την υφήλιο,...
Κρυφή Αθήνα μιας άλλης εποχής
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πύλη Διοχάρους εκ παραδρομής
​Ο δρόμος λέγεται Διοχάρους, είναι πίσω από το νοσοκομείο Συγγρού και έχει γούστο. Διότι ο αρχαίος Διοχάρης, ως πρόσωπο, είναι ο μόνος, εξ όσων γνωρίζω, ιδιοκτήτης οίκου ανοχής της αρχαιότητας που τον τιμά με...
Πύλη Διοχάρους εκ παραδρομής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας