Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια δεύτερη ματιά στην απεργία
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια δεύτερη ματιά στην απεργία

  • A-
  • A+

Δεν είπα να το πάω συνδικαλιστικά σήμερα και να σχολιάσω την πανελλαδική απεργία της Τετάρτης για το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο και πώς χτυπάει τις συλλογικές συμβάσεις και άλλα δικαιώματα των εργαζομένων. Αυτό το κάνουν άλλοι και πολύ καλύτερα. Είπα σήμερα να δω μέσα από το περιθώριο της απεργίας ποιες ήταν οι επιδράσεις στην κοινωνική ζωή της πόλης, όπως τις είδα και τις παρατήρησα στο δίωρο πρωινό μου περπάτημα, που αγγίζει και την ώρα αιχμής.

Πρώτη παρατήρηση: Μποτιλιάρισμα. Ασφυκτικό. Σημειωτόν τα αυτοκίνητα, και στη γέφυρα της Κατεχάκη, από και προς Καισαριανή, και χαμηλά στην Καισαριανή, που είναι από τις βασικές εισόδους στην Αθήνα για τους εξ ανατολών. Μποτιλιάρισμα και προφανής δυσκολία στο παρκάρισμα (μανούβρες, παρεμπόδιση άλλων αυτοκινήτων κ.λπ.). «Πόσα αυτοκίνητα άραγε να κυκλοφορούν;», αναρωτήθηκα.

Παλαιότερη στατιστική που είδα (ΕΛΣΤΑΤ 2014) δίνει οχήματα περίπου όσα και οι κάτοικοι (υπάρχουν και οχήματα ακατάγραφα, αλλά και… ανασφάλιστα· πολλά!): 9.904.286 κάτοικοι (νόμιμοι! Απογραφή 2011), πάνω από 8 εκατομμύρια τα (νόμιμα) αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Στην Αττική, πάνω από το ένα τρίτο του συνόλου· τότε, το 2014, 2,9 εκατ., ανάμεσά τους και ταξί και λεωφορεία, που δεν κάνουν μόνο μια διαδρομή τη μέρα. Ασφαλώς στην πενταετία 2014-2019 θα προστέθηκαν κι άλλα (στατιστική προσέγγιση: πάνω από 25% νέα οχήματα κάθε δεκαετία).

Παρατήρηση δεύτερη: Η μεγάλη αξία –απόλυτα βεβαιωμένη τη μέρα της απεργίας– των μέσων μαζικής μεταφοράς, όλων γενικώς, και η συναφής υποχρέωση της πολιτείας να τα συντηρεί, να τα ανανεώνει, κυρίως, να μην τα πετάξει στα σκουπίδια κάποιας ιδιωτικοποίησης!

Παρατήρηση τρίτη και… φαρμακερή: Τόσος συνωστισμός (που παρατηρώ να ανεβαίνει σταδιακά από πέρσι το καλοκαίρι), δείχνει χώρα που, αρέσει-δεν αρέσει, έχει αρχίσει να παίρνει στροφές αρκετά πριν από τις 7 Ιουλίου! Σωστά;

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Τώρα θα γίνουμε και εργατολόγοι…
Προσωπικά ουδέποτε έκρινα μνημονιακή κυβέρνηση εν βρασμώ. Επέλεξα αναγνώσεις ψύχραιμες. Αλλά μην το παρακάνουμε. Ούτε έχω την καλύτερη γνώμη για το ΚΚΕ και τον «κατεστημένο» συνδικαλισμό. Αλλά δεν έχουν πάντα...
Τώρα θα γίνουμε και εργατολόγοι…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ποια εποχή του τζάμπα πέθανε;
Το τζάμπα πέθανε, ζήτω το τζάμπα! Εάν κάποιοι (προφανώς εκ των συνδικαλιστών, όλων των επαγγελματικών κλάδων) προσποιούνται ότι δεν καταλαβαίνουν, εμείς οι αποδέλοιποι δεν έχουμε λόγο να συνηγορούμε στην...
Ποια εποχή του τζάμπα πέθανε;
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Της συγκοινωνίας το κάγκελο
Τίγκα η στάση των λεωφορείων. Αλλά η απεργία στα σταθερά (μετρό, Ηλεκτρικός, τραμ) είχε διαλύσει το σύμπαν. Πήγαν και κάποιοι ανόητοι, που πιστεύουν πως είναι αναρχικοί, και έκαναν (βρήκαν τη μέρα!) μια...
Της συγκοινωνίας το κάγκελο
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Fraport ορθάνοιχτη και κλειδιά παρμένα
Ο αχανής κόσμος των επενδύσεων, που όσο ψάχνεις, βρίσκεις… Εντέλει, οι μεγαλύτερες –που τις λένε, για το «παραμύθι», «παραγωγικότερες»!– επενδύσεις γίνονται «εις υγείαν των κορόιδων»! Που σημαίνει πως ο...
Fraport ορθάνοιχτη και κλειδιά παρμένα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Εξόφληση εις γην και ύδωρ
Πριν από την Ούλεν, τη λίμνη του Μαραθώνα, την προηγούμενη της ΕΥΔΑΠ, ΕΕΥ, και όλα αυτά υπήρξαν ο Μεγάλος Βασιλιάς των Περσών Δαρείος και ο πατέρας της Ιστορίας Ηρόδοτος που καταγράφει πώς ο Δαρείος απαιτούσε...
Εξόφληση εις γην και ύδωρ
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ελληνικό δαιμόνιο με προκαταβολή
Συνηθίζουμε, σε ανάλογες περιπτώσεις μακράς κυοφορίας, να λέμε πως «το θέμα μπήκε στην τελική ευθεία». Μόνο που το Ελληνικό, ο χώρος του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, το περίφημο «φιλέτο», δεν ξέρω κατά...
Ελληνικό δαιμόνιο με προκαταβολή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας