Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σύμβολα, δεύτερη ταυτότητα, αδιάψευστη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σύμβολα, δεύτερη ταυτότητα, αδιάψευστη

  • A-
  • A+

Στο βαγόνι του Ηλεκτρικού στο απέναντι κάθισμα ήταν μια συνεπιβάτης, που ο Μποστ, όπως κάποτε σχεδίασε την Ανεργίτσα βασισμένος στη Σουρπουίτσα, την κόρη του Καραγκιόζη, η συγκεκριμένη γυναίκα θα του ενέπνεε το σκίτσο ώριμης (σε αντιδιαστολή με το «νέας») νεοναζίστριας, περήφανης για την καταγωγή της, έτοιμης να εφορμήσει σε κατάλυμα μεταναστών.

Από τα πιο στρυφνά πρόσωπα που έχω δει στη ζωή μου! Δύσκολα πάντως, με σημερινούς όρους, θα την ονόμαζες «γυναίκα της διπλανής πόρτας». Αν την είχα γειτόνισσα, θα άλλαζα σπίτι, και μόνο για λόγους αισθητικής.

Παχιά προς υπέρβαρη. Καμιά εξηνταριά χρονώ, τσιμπημένα. Βαμμένο κόκκινο μαλλί έως απεριποίητο. Μάτι με κακά προηγούμενα, ακόμα και έτσι όπως ήταν προσηλωμένο, σε όλη τη διαδρομή, στο κινητό αφής. Φόρεμα βαμβακερό αμάνικο, μαύρο, με οριζόντιες φαρδιές διαγραμμίσεις το πάνω μέρος: μαύρες και γκρι, με πιο φαρδιά φάσα κόκκινη στο στήθος· ψηλό ντεκολτέ.

Παπούτσια, ανασηκωμένες παντόφλες, ψηλή σόλα, φελλού, ασημί δερματίνη στολισμένη με ένθετα, μαύρα και γυαλιστερά σταυρουδάκια, τύπου τευτονικού (ανεστραμμένες πυραμίδες), φτηνιάρικα υπερθετικού βαθμού. Νύχια ποδιών (και χεριών) ασημί.

Αρχισα να την παρατηρώ από το λαιμό της· εκεί πρωτόπεσε το βλέμμα μου, στο σταυρό που είχε περασμένο σε ασημί αλυσιδάκι: τευτονικός, ασημί περίγραμμα, μαύρο φόντο. Σκουλαρίκια, ασημί χαλκαδάκια, μάλλον διακριτικά.

Δαχτυλίδια, στο δεξί χέρι: ένα φο παρακμής, με μεγάλο «ρουμπίνι» περιτριγυρισμένο από «διαμαντάκι» ασορτί με το τίποτα στον παράμεσο, και στο μικρό δάχτυλο, ένας, ασημί και αυτός, μαίανδρος. Στον δεξιό καρπό, μαύρο βραχιολάκι δερμάτινο σε σχήμα πλεξούδας. Ουδέν επί δακτύλων σύμβολον ενδεικτικόν εγγαμίας. Μόνο η μαύρη τσάντα στα γόνατα ήταν εκτός κλίματος· κανονική, κρεμαστή.

Φτώχεια; Μα δεν έθεσα το ζήτημα ταξικά. Τότε θα πηγαίναμε πολύ μακριά. Τευτονικοί σταυροί και μαίανδροι δεν είναι σύμβολα ευημερίας. Αντιθέτως…

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Δύο γυναίκες με διαφορετική ηλικία
Ηταν δύο φίλες, με διαφορά ηλικίας μεταξύ τους. Και οι δύο πέρασαν την τελευταία πράξη της ζωής τους κλινικώς περαιωμένες. Είχαν ήδη φύγει, προτού φύγουν και ημερολογιακώς, με μία μέρα διαφορά, παραμονές...
Δύο γυναίκες με διαφορετική ηλικία
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Εικόνα για να τη φωτογραφίσεις, αν...
Θα φωτογράφιζα τη σκηνή (με το κινητό μου!). Δεν το έκανα από σεβασμό· στον άνθρωπο, στη θρησκεία, στην ιερή στιγμή της ιδιωτικής ζωής καθενός... Αλλοι θα έψηναν χοιρινά έξω από καταυλισμούς μουσουλμάνων...
Εικόνα για να τη φωτογραφίσεις, αν...
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μία λέξη, χίλιες εικόνες
Καλοκαιρινό σινεμά. «Κάποτε στο Χόλιγουντ», Ταραντίνο με Ντι Κάπριο και Πιτ. Καλό. Θα μπορούσε και καλύτερο· υπερβολικά… Χόλιγουντ. Πίσω μου κάθεται ζευγάρι. Δεν βλέπω, λαθρακούω. Ηλικία γκρίνιας. Ο άντρας...
Μία λέξη, χίλιες εικόνες
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μονόπρακτο: δύο φωνές, μία μοτοσικλέτα
Δεν ξέρω αν συνδυάζονται και τα τρία μέρη (δύο φωνές και ο ήχος μοτοσικλέτας) του ακουστικού μονόπρακτου: φωνές και ήχος. Στο μυαλό μου πάντως τα έβαλα να συνδυάζονται: Να τσακωθήκανε στο σπίτι ο άντρας με τη...
Μονόπρακτο: δύο φωνές, μία μοτοσικλέτα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Σκηνές και φράσεις κλεμμένες από τον δρόμο
Σκηνές και φράσεις. Τυχαίες. Του δρόμου. Κάτι μου είπαν. Σε άλλον μπορεί να εντυπώνονταν άλλες. Σημασία έχει να κυκλοφορεί κανείς, να μπορεί να κυκλοφορεί, να παρατηρεί, να συναναστρέφεται. Τους άλλους. Επαφές...
Σκηνές και φράσεις κλεμμένες από τον δρόμο
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μουσικοί του δρόμου και της αίθουσας…
Πώς μπορείς αλήθεια, μεταξύ μουσικών, να ξεχωρίσεις αυτούς «του δρόμου» –κατάλληλοι να παίζουν μόνο στο ύπαιθρο ή στα βαγόνια του Ηλεκτρικού–, τους πλανόδιους, από τους άλλους… και πώς να τους πεις; «της...
Μουσικοί του δρόμου και της αίθουσας…

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας