Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκεί που η εξουσία παραγίνεται γελοία

Ο Περικλής Κοροβέσης, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, κρατά τον σκηνοθέτη Μάνο Βαβαδάκη που έχει δίπλα του τον πρωταγωνιστή Νέστορα Κοψιδά

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκεί που η εξουσία παραγίνεται γελοία

  • A-
  • A+

Να μην πέσεις στα χέρια της εξουσίας· σωστότερα, των οργάνων της. Διαφορετικά, αν από θέση ασφαλή παρακολουθείς τα καμώματά της, είναι συχνότατες οι υπερβάσεις του γελοίου και ενδημική η απόλυτη έλλειψη ακόμα και ελάχιστου ίχνους φαντασίας. Ο Κοροβέσης στους «Ανθρωποφύλακες» αναφέρεται κάπου στον βασανιστή Σπανό (δεν θυμάμαι μικρό όνομα, καίτοι είχα την… τιμή να τον γνωρίσω εν πλήρει δράσει), που του έλεγε πως, αν δεν μιλήσει, «θα διατάξει θύελλα»! Από κάπου είχε αντιγράψει τη… μεταφορά –φύσει αδύνατον να την επινοήσει– και την ξεφούρνιζε για «μαγκιά» του. Αμα το διαβάζεις, σήμερα, γελάς, πικρά, αλλά γελάς. Αμα το άκουγες, τότε, δεμένος σαν λουκάνικο στον πάγκο της ταράτσας στην Μπουμπουλίνας, σε έλουζε κρύος ιδρώτας.

Τους είδα πρόσφατα τους «Ανθρωποφύλακες», θεατροποιημένους, στο Τέχνης. Και θυμήθηκα το έμεσμα του Σπανού τώρα που διάβασα (προχθεσινή «Εφ.Συν.», «παρασκήνιο») ότι στη Μόσχα, η αστυνομία συνέλαβε τον δημοσιογράφο Ιβάν Γκουλόνοφ, με τέσσερα γραμμάρια μεφεδρόνης στην τσάντα του. Συμπτωματικά, σε πρόσφατο ρεπορτάζ, ο Γκουλόνοφ, ασχολήθηκε με την… εντιμότητα του… εντιμότατου δημάρχου Μόσχας, γεγονός που ενόχλησε το Κρεμλίνο.

Σκέφτηκα, πρώτον ποια σχέση μπορεί να έχει η χρήση ναρκωτικής ουσίας καταγγέλλοντος με την… κατάχρηση καταγγελλομένου. Δεν βρήκα εμφανή σχέση. Μπορεί –ο νόμος δεν το απαγορεύει, ούτε στη Ρωσία– εξαρτημένος να επικρίνει… καθαρόν επί ακαθαρσία. Σκέφτηκα μετά, γιατί η μεφεδρόνη; Μπήκα στο Διαδίκτυο. Η μεφεδρόνη είναι ένα από τα, αναρίθμητα πια, συνθετικά ναρκωτικά, που παράγονται με χημική τροποποίηση γνωστών ναρκωτικών, έτσι που να «ξεγλιστρούν» από τη νομοθεσία. Μιμείται φυτικό ναρκωτικό και πουλιέται ελεύθερα ως «τροφή φυτών». Διακινείται δε κυρίως μέσω Διαδικτύου, γνωστό και ως «ναρκωτικό του Ιντερνετ». Το κάνανε «είδηση» οι «μάγκες», fake news! Πρόσχημα ευτελίζον το πρόσχημα. Γελοίοι!

ΥΓ. Τα μάζεψε εντέλει η κυβέρνηση. Είδα την είδηση, ενώ είχα δώσει το χρονογράφημα για δημοσίευση. Επικίνδυνα τα… ναρκωπέδια!

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Η γραφειοκρατία και η κρατογραφία του Κάφκα
Μια ακόμα παράσταση και ακόμα μία διασκευή του «Πύργου» του Κάφκα. Δεν έχει σημασία πόσοι «Πύργοι», με αντίστοιχες διασκευές, έχουν ανεβεί έως τώρα στην Ελλάδα, μετά την πρώτη, προδικτατορικά, από τον Αλέξη...
Η γραφειοκρατία και η κρατογραφία του Κάφκα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μαθήματα Ιστορίας από σπόντα ανοήτου
Δεν ξέρω αν και κατά πόσο γνωρίζει, τι περί αιχμαλώτων πολέμου διαλαμβάνει η Σύμβαση της Γενεύης, ο στωμύλος (κοινώς, παρλαπίπας) υποψήφιος βουλευτής της Ν.Δ. που... επιδαψίλευσε στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ...
Μαθήματα Ιστορίας από σπόντα ανοήτου
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Εριξα στο τζάκι λίγη μακεδονίνη
Είχα ήδη στείλει χρονογράφημα για σήμερα. Ομως το άλλαξα, γιατί με ενόχλησε το πρωτοσέλιδο των «Νέων»: «Βόρεια Μακεδονία ή Μακεδονία; - Η απάντηση στο ερώτημα για το όνομα που θα επικρατήσει», από σχετική...
Εριξα στο τζάκι λίγη μακεδονίνη
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Με ένα φεγγάρι ολόγιομο
Φεγγάρι ολόγιομο. Τελευταία πανσέληνος του χρόνου. Παγωμένο Φεγγάρι. Ακούω από μακριά, στο Τρίτο Πρόγραμμα, θέατρο στο ραδιόφωνο. «Θέατρο της Δευτέρας», νομίζω το λέγανε παλιά. Πάντως, παλιά ηχογράφηση από το...
Με ένα φεγγάρι ολόγιομο
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Οσα φέρνουν τυχαίες κουβέντες
​Στο καφενείο του Λουκά, στο Παγκράτι. Αφηγείται ο Γιώργος Παπαστεφάνου. Θεατρικά ανέκδοτα. Κατ’ αρχήν δεν ήξερα πως ο συνθέτης Σπήλιος Μεντής, πατέρας της ηθοποιού Νένας Μεντή, ήταν αδέλφια με τον ηθοποιό...
Οσα φέρνουν τυχαίες κουβέντες
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Από μία νεραντζιά στα μονοπάτια του μύθου
Γίνεται, από μία νεραντζιά να περπατήσεις στα μονοπάτια του μύθου; Γίνεται, αν η νεραντζιά είναι μία από τις πιο γιορτινές που θυμάμαι στη ζωή μου και βρίσκεται στη γωνία Ακταίου και Γαλάτειας στου Φιλοπάππου...
Από μία νεραντζιά στα μονοπάτια του μύθου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας