Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πλανόδιος μουσικός συνετός και ολιγαρκής

ΕUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πλανόδιος μουσικός συνετός και ολιγαρκής

  • A-
  • A+

Πώς έρχεται το κέφι στον άνθρωπο: Αίσθηση που δύσκολα περιγράφεται. Μία κουβέντα έξυπνη ή ευαίσθητη… μία νότα σε μουσικό όργανο. Ξαφνικά. Εκεί που δεν τα περίμενες. Και οι μονάδες γίνονται ομάδες και σύνολα, αρμονικά· όχι ομάδες-συρφετοί και μακελειά και άλλες άθλιες ιστορίες που δηλητηριάζουν τον δημόσιο βίο και υποσκάπτουν τον ιδιωτικό, να απορείς πώς φτάσαμε ώς εδώ! Τι αφήσαμε στην τύχη και στους τυχάρπαστους…

Είναι κάτι σαν μούδιασμα. Το νιώθεις να σε πιάνει από τις πατούσες, σαν να τις γαργαλάει. Μετά σε τυλίγει σαν αθώο φίδι και σαν μετάξι, σιγά σιγά, σε όλο το κορμί· στο δέρμα και υποδόρια. Μόλις περάσει και τους λαγόνες και τυλιχτεί στην κοιλιά και στο στήθος, τότε έρχεται που λένε το κέφι, και ή τραγουδάς ή χορεύεις ή τα κάνεις και τα δυο. Ενώ, μόλις πριν από λίγα λεπτά, είχες περάσει από το καφενείο της γειτονιάς, να δεις δυο φίλους και να πεις δυο κουβέντες.

Ηταν όμως τελευταία Κυριακή Αποκριάς. Μεσημέρι, με λιακάδα. Ηταν και αυστηρός, με προδιαγραφές, ο μουσικός που μπήκε με το ακορντεόν. Ξένος. Οχι κανένας βιρτουόζος που να σκίζει, και με ελάχιστο ελληνικό ρεπερτόριο. Αλλά έσκιζε επαγγελματικά, πρώτον: «Πρώτα πρώτα κλείνει το ραδιόφωνο!» απαίτησε.

Η διαταγή εξετελέσθη πάραυτα. «Και μετά, πρώτα παίζει το ακορντεόν και μετά τραγουδάμε!». Και τότε άρχισε αυτό το μεταξένιο φίδι ή φιδίσιο μετάξι να τυλίγεται πάνω μας και μέσα μας. Γιατί ο ακορντεονίστας, μπορεί να μην ήταν ελληνική μουσική εγκυκλοπαίδεια, απεδείχθη όμως εγκυκλοπαίδεια της αθηναϊκής καντάδας, επειδή άρεσε και στον ίδιο· ήταν και τελευταία Κυριακή Αποκριάς.

Το φινάλε· εντυπωσιακότερο όλων. «Οχι άλλα χρήματα. Αρκετά δώσατε!», είπε, ευχαριστώντας θερμά, ο πλανόδιος ακορντεονίστας, που πρώτη φορά τον βλέπαμε…

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Χρονογράφημα που μάζεψα από τον δρόμο
«Μισό ευρώ μόνο!» σκέφτηκα. «Πού παλιά, που οι ξενύχτηδες της Αποκριάς έχωναν το χέρι στην τσέπη κι ό,τι βγάλει…». Θυμήθηκα την πρώτη τελευταία Αποκριά του ευρώ. Τότε που μας πουλούσαν –και αγοράζαμε σαν...
Χρονογράφημα που μάζεψα από τον δρόμο
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μνήμες να χτίζουμε, όσο μπορούμε
Τα κουβεντιάζαμε αυτά κάποτε σε φιλόξενο σπίτι των Εξαρχείων. «Να χτίζουμε μνήμες, να τις έχουμε όταν θα τις χρειαστούμε…» έλεγα. Μεγάλη συντροφιά… προβεβηκότων, και δυο νέοι: ο γιος της οικογένειας με το...
Μνήμες να χτίζουμε, όσο μπορούμε
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Η Πέμπτη της Κρεατινής ή Τσικνοπέφτη
Τσικνοπέμπτη μας αφήνει ο Φλεβάρης (κι ο χειμώνας). Αλλά μ’ αρέσει η παραφθορά: Τσικνοπέφτη, που λέγεται σε πολλές περιοχές. Επειδή μπορεί ελεύθερα να ετυμολογηθεί όχι από την τσίκνα της Πέμπτης αλλά από την...
Η Πέμπτη της Κρεατινής ή Τσικνοπέφτη
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μοιάζουν, αλλά δεν είναι συμπτώσεις…
Ο Μότσαρτ πέθανε, 5 Δεκεμβρίου 1791, 35 χρόνων στη Βιέννη. Κηδεύτηκε, ένα πρωινό που χιόνιζε, με ελάχιστους παρόντες, έναν σκύλο και δαπάναις του δήμου. Θάφτηκε στο «περιθωριακό» νεκροταφείο του Αγίου Μάρκου...
Μοιάζουν, αλλά δεν είναι συμπτώσεις…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μακάρι να είναι έργο συλλέκτη
«Οι πόρτες (…) έκλεισαν τον Απρίλιο του 1990. Η Columbia, το “γενικό στρατηγείο” της ελληνικής δισκογραφίας, σίγησε ύστερα από 60 χρόνια συνεχούς λειτουργίας. Ριζούπολη, λεωφόρος Ηρακλείου 127. Δίπλα στις...
Μακάρι να είναι έργο συλλέκτη
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μουσικοί του δρόμου και της αίθουσας…
Πώς μπορείς αλήθεια, μεταξύ μουσικών, να ξεχωρίσεις αυτούς «του δρόμου» –κατάλληλοι να παίζουν μόνο στο ύπαιθρο ή στα βαγόνια του Ηλεκτρικού–, τους πλανόδιους, από τους άλλους… και πώς να τους πεις; «της...
Μουσικοί του δρόμου και της αίθουσας…

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας