Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ομιλος Ζαλουμπιστών (1991 - 2011)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ομιλος Ζαλουμπιστών (1991 - 2011)

  • A-
  • A+

«Τον τελευταίο καιρό, περί τις μεσημβρινές ώρες και σε ανύποπτα σημεία της Αθήνας, εμφανίζεται ομάδα υπόπτων ατόμων αμφοτέρων των φύλων που παραληρούν ασυστόλως, επιδίδονται σε φωνητικά και ορχηστικά όργια και διαταράσσουν την κοινή ησυχία και τάξη. Αυτά τα απροσδιόριστης κοινωνικής συνθέσεως άτομα υποστηρίζουν πως είναι κατευθείαν απόγονοι του Διόνυσου, και ότι από κοινού αποφάσισαν και συνέπηξαν ιδιόρρυθμο, εγκεκριμένο από το Αιθεροδικείο, σωματείο με την επωνυμία “Ομιλος Ζαλουμπιστών” (εκ του τσιφτετελοειδούς άσματος Γεωργίου του Ζαμπέτα Ζαλούμπα γύφτισσα και μάγισσα…) και σήμα κατατεθέν: “Το ζαλουμπίζειν εστί φιλοσοφείν”.

»Διαθέτουν εντευκτήριο που δεν αποκαλύπτουν, καθώς και παραρτήματα καθ’ άπασαν την επικράτεια. Η δε επιτυχία τους στηρίζεται στη διαφωνία, την κακοφωνία, το φάλτσο, την επιμονή στο λάθος, τον αυτοσχεδιασμό και τον ακατάβλητο ενθουσιασμό, μέσω ιδιοτύπου σκευάσματος ονόματι “Ζαλουμπρίν”, μεθερμηνευόμενο σε όσα πάνε κι όσα έρθουν. Ο Ομιλος των Ζαλουμπιστών δεν αποκλείει ουδένα, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να αντέχει παρακολούθηση τραγουδιστικής/χορευτικής δοκιμασίας επί τετράωρο αδιαμαρτύρητα και χωρίς δικαίωμα γνώμης στην πρώτη συνεδρία, να μη διακόπτει τελετές για να συζητήσει, να μην είναι δεξιοτέχνης οργάνου που θέλει κούρδισμα και να μη φοβάται μήπως και βραχνιάσει τραγουδώντας. Μόνη υποχρέωση των ζαλουμπιστών, η αλληλεγγύη με σκοπό το γλέντι».

Αυτά περίπου έγραφα, την 1η Ιουνίου 1999 στην Ελευθεροτυπία, για τη μεγάλη συντροφιά –πάντα μεσημέρι– του Στρατή Φιλιππότη, του γλεντιού και της φιλίας άνευ όρων.

Εικοσαετία και πλέον, σε διάφορα στέκια, εκ των οποίων διαρκέστερο τα «Μετέωρα» του Στέλιου, Χαριλάου Τρικούπη και Αραχώβης, ένθα και συνετάγη το ανωτέρω μανιφέστο των Ζαλουμπιστών.

Ελάχιστη ανταπόδοση στη φιλία του αξέχαστου Στρατή, αυτουνού του ερωτιάρη και οργισμένου έφηβου, που χόρευε τον τηνιακό του μπάλο στο πεζοδρόμιο της Τρικούπη ανεμίζοντας πάντα ένα κολλαριστό λευκό μαντίλι.

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Διαθέσεις που αλλάζουν από στιγμή σε στιγμή
Υπήρξε και Βυζαντινός αυτοκράτορας Μούρτζουφλος. Αλέξιος Ε΄ Δούκας ή Μούρτζουφλος (από τα πυκνά, σμιχτά του φρύδια που τον έκαναν να δείχνει συνοφρυωμένος· μουρτζούφλης). Ο τελευταίος πριν από την άλωση των...
Διαθέσεις που αλλάζουν από στιγμή σε στιγμή
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Με το αυτί ακούσιου λαθρακουστή
Καθαρή Δευτέρα στον μεγάλο αθηναϊκό περίπατο. «Οχι, όχι…» λέει Ελληνίδα σε ξένη, μπροστά στο Ηρώδειο, «…είναι τζάμπα! Εχει στήσει πάγκους ο δήμος και μοιράζει λαγάνα, χαλβά και ελιές! Θα τα δεις πιο πάνω…».
Με το αυτί ακούσιου λαθρακουστή
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Επάγγελμα νοσταλγός
Αν ήταν η νοσταλγία επάγγελμα και με ρωτούσαν: «Τι δουλειά κάνεις;», αβίαστα θα απαντούσα: «Νοσταλγός». Πιστεύω δε πως αν οι νοσταλγοί κάνανε κόμμα, άνετα θα έμπαινε στη Βουλή. Ομως ποτέ σε κυβέρνηση, διότι...
Επάγγελμα νοσταλγός
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Η κυρία με το σκυλάκι και ο κ. κάποιος
Η κυρία με το σκυλάκι, αυστηρή· δεν έχει και πολλά πολλά. Την συναντάω τακτικά προς Υμηττό, συνήθως όταν επιστρέφω. Είδα κι έπαθα να της βγάλω «καλημέρα». Εχω μία μέθοδο, εμπειρική. Αν διαπιστώσω ότι κάποιος,...
Η κυρία με το σκυλάκι και ο κ. κάποιος
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πώς μια λέξη ισούται με δεκάδες λέξεις
Πλέξη! είχα να ακούσω τη λέξη από παιδί, στη γειτονιά –προσφυγική στους Αμπελοκήπους–, όπου όλες οι νοικοκυρές, με το έμπα του χειμώνα έπιαναν το πλέξιμο, από πουλόβερ μέχρι ζιλεδάκια και ζακέτες και από...
Πώς μια λέξη ισούται με δεκάδες λέξεις
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Συναντήσεις με άγνωστους ανθρώπους
Πανεπιστημιούπολη. Ανηφορίζω για τον Υμηττό, έχω προσπεράσει το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Χιονόνερο και αέρας. Κατηφορίζει. Ζωηρός, ευχάριστος, γελαστός πάντα. Γνωριζόμαστε χρόνια, αλλά...
Συναντήσεις με άγνωστους ανθρώπους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας