Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με δυο λόγια, τον σκότωσαν στο ξύλο
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με δυο λόγια, τον σκότωσαν στο ξύλο

  • A-
  • A+

Οσα αναφέρει αναλυτικά και επιστημονικά το ιατροδικαστικό πόρισμα για τα αίτια θανάτου του Ζακ Κωστόπουλου τα λέει με δυο λόγια και απλά ο σοφός λαός: τον σκότωσαν στο ξύλο τον άνθρωπο. Γιατί ο λαός, εκτός από αποφθέγματα σοφίας, συμβαίνει να βγάζει και βδελύγματα βίας. Από το βάθος της σκέψης, η σοφία. Από την άβυσσο της ψυχής, η βία· ο «κοινωνικός κανιβαλισμός», όπως προσφυώς σημειώνει η Ντάνι Βέργου στο χθεσινό της ρεπορτάζ: «Ο νεκρός “μίλησε”…».

Δεν «μίλησε». Βοηθήθηκε να μιλήσει κι έτσι να τον ακούσουμε κι εμείς. Αλλιώς, θα περνούσε και αυτός, ο Ζακ, στα αζήτητα και στα ερμάρια με τις αποθηκευμένες ΕΔΕ, όπως τόσοι και τόσοι, για τους οποίους τα ιατροδικαστικά πορίσματα στάθηκαν μάλλον «φειδωλά»· ή αλληθώριζαν, αν δεν ήταν αόμματα· και αν υπήρξαν τέτοια πορίσματα ή «η υπόθεσις ετέθη εις το αρχείον, λόγω ανεπαρκών ευρημάτων…» ή «παρελεύσεως νομίμου χρόνου…» ή λόγω… τρέχα γύρευε.

Βοηθήθηκε ο Ζακ Κωστόπουλος να παραμείνει ζων καίτοι νεκρός (βιολογικά). Βοηθήθηκε πρώτα από τον εαυτό του: ήταν ενεργός πολίτης, με εκτεθειμένες δημόσια τις πολιτικές και σεξουαλικές επιλογές του και σε ρήξη με ό,τι θεωρούσε κατεστημένες αξίες, ακτιβιστής. Ηταν επώνυμος. Αρα, εξ ορισμού, ήταν αδύνατον να αγνοηθεί. Να πω κάτι τραγικό: αν αυτοί που τον αποτελείωσαν –πεσμένο μάλιστα και δεμένο με χειροπέδες!– γνώριζαν ποιος είναι, καν δεν θα διανοούνταν το αδιανόητο που διέπραξαν.

Βοηθήθηκε επίσης από τους συντρόφους του, που σήκωσαν το πρώτο βάρος της ευθύνης των επιχειρημάτων της αθωότητάς του. Κυρίως, βοηθήθηκε από την οικογένειά του που, όπως αποδείχθηκε, με τόλμη και αποφασιστικότητα, ουδέποτε τον εγκατέλειψε «στους πέντε δρόμους». Αυτά δεν τα λέει κανένα πόρισμα. Εμείς τα λέμε, για όσους τα ακούνε…

  

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Δεν αρέσει σε όλους αυτή η πρακτική
Λέω για την πρακτική που εφάρμοσαν αστυνομικοί στην περίπτωση Ζακ Κωστόπουλου και που, όπως είπε στον Αντέννα ο πρόεδρός τους: «…αυτή είναι η πρακτική. Σε όποιον αρέσει. Σε όποιον δεν αρέσει…». Ε, τι να...
Δεν αρέσει σε όλους αυτή η πρακτική
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Υπάρχει θύμα. Υπάρχει και θύτης
Που είναι και ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί: Να διεκδικήσει, με τη βία, και να πάρει ρόλο στη ζωή μας η ανοησία, ως αντιπροσωπευτικό πολιτικό μόρφωμα! Φαντάσου, το φανατικό τίποτα να υποδαυλίσει το απαθές...
Υπάρχει θύμα. Υπάρχει και θύτης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Από το όλον στα επιμέρους, θεατά και αθέατα
Τρίτη μέρα χθες (πιθανότατα και τέταρτη σήμερα) που βράζει το Ανατολικό Αιγαίο, η Λέσβος και η Χίος, περί το προσφυγικό ζήτημα. Κι ας αφήσουμε τους μετανάστες γι’ αργότερα… Πρόσφυγες είναι στην πλειονότητά...
Από το όλον στα επιμέρους, θεατά και αθέατα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Τι να κάνει η αστυνομία, να κεράσει μελομακάρονα;
Αυτή την αποδοχή την ονομάζω σύνδρομο της ΗΤ(Τ)Α(Σ), από τα αρχικά ΗΤΑ: Ησυχία – Τάξη – Ασφάλεια· όχι όμως η καθεμιά στην κυριολεξία της, αλλά σε συμβολισμό ισχύος· να τις υφίστασαι δηλαδή, χωρίς να τις έχεις....
Τι να κάνει η αστυνομία, να κεράσει μελομακάρονα;
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
«Μάχη της ταράτσας» το φετινό Πολυτεχνείο
Δεν θρηνήσαμε θύματα που λένε. Η 46η επέτειος κύλησε ομαλά. Πέρασε στην Ιστορία. Να μετράμε και να θυμόμαστε. Τι να θυμόμαστε; Εξαρτάται από τον καθένα· πρώτα αν τον αφορά το ζήτημα μετά, η προσωπική ματιά...
«Μάχη της ταράτσας» το φετινό Πολυτεχνείο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας